Centrum pomocy
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

Tagowanie linków Google Analytics w systemie SARE

Zwiększaj możliwości analityczne swojej firmy, używając tagów Google Analytics (GA) wraz z narzędziami SARE. Te funkcjonalności dają Ci możliwość dokładniejszego śledzenia wyników swoich kampanii bezpośrednio z panelu Google Analytics.

Co to są tagi Google Analytics?

Tagi GA, znane także jako UTM, to małe fragmenty kodu, które możesz dodać do URL-ów używanych w swoich kreacjach marketingowych. Możesz je wprowadzić ręcznie, lub skorzystać z automatycznego systemu SARE, który zaoszczędzi Ci wiele czasu i wysiłku.

Jakie korzyści daje tagowanie linków?

Proces tagowania linków w SARE odbywa się na etapie wysyłki wiadomości, zatem nie musisz martwić się o dodanie tagów do każdego adresu URL użytego w kreacji. To oznacza, że masz możliwość konfiguracji odpowiedniego tagowania i mierzenia skuteczności kampanii w jednym miejscu. Tagi są dodawane do następujących elementów:

  • Źródło kampanii → utm_source
  • Medium kampanii → utm_medium
  • Nazwa kampanii → utm_campaign

Warto pamiętać, że otagowany link staje się widoczny dopiero po kliknięciu w zrealizowanej wysyłce. W programie odbiorczym link jest zakodowany, a po kliknięciu i przejściu na stronę docelową URL, może wyglądać następująco:

Przykładowy otagowany link

(tu umieścić przykładowy link)

Jak nadawać tagi GA na poziomie zapisu kreacji?

Korzystając z SARE, masz możliwość ustawienia tagów GA na etapie tworzenia i zapisu kreacji. Po wybraniu opcji “zapisz”, system wyświetla formularz z typowymi polami, takimi jak nazwa i opis. Dodatkowo, pojawiają się pola opcjonalne, które po wypełnieniu są używane jako domyślne wartości podczas planowania wysyłki. Należą do nich elementy nagłówka oraz zakładka z tagami GA, gdzie dostępne są wszystkie wymienione wcześniej typy tagów.

Jak edytować tagi GA w zapisanej kreacji?

Każda kreacja zapisana w systemie może być edytowana, a co za tym idzie – również przypisane do niej tagi GA. Oznacza to, że jeżeli Twoja wiadomość jest zapisana w “roboczych” lub “gotowych”, ale nie została jeszcze wysłana, masz możliwość dokonania zmian. Aby to zrobić, musisz wybrać odpowiednią ikonę:

(tu umieścić ikonę)

Po kliknięciu, pojawia się formularz z zapisanymi danymi. Zakładka “Tagi GA” zawiera wcześniej przypisane wartości. Po wybraniu “zapisz”, wszystkie zmiany zostaną wprowadzone.

Jak korzystać z tagów GA na etapie realizacji wysyłki?

Pole “Tagi GA” jest wykorzystywane podczas procesu wysyłki. Funkcja ta jest dostępna na 3 kroku wysyłania. Jeśli do używanej kreacji są przypisane tagi, funkcja ta aktywuje się automatycznie. W każdym przypadku, możesz edytować to pole przed wysyłką, niezależnie od tego, czy zostało ono wypełnione automatycznie, czy jest puste.

Jak sprawdzić, które tagi GA zostały użyte?

Wysyłka korzystająca z funkcji tagowania GA zawiera dodatkowe dane w raportach. Dzięki temu, możesz łatwo sprawdzić, jakie wartości tagów GA zostały dodane do wysyłki. Te informacje są dostępne w szczegółowym raporcie z wysyłki. Aby go znaleźć, przejdź do lewego menu → raporty → kampanie → szczegóły, a następnie poszukaj sekcji “Informacje o wysyłce” i pola “Tagi GA”.

W końcu, chcielibyśmy Ci przypomnieć, że efektywne tagowanie linków to doskonały sposób na śledzenie wyników swoich kampanii. Skorzystaj z narzędzi SARE, aby maksymalnie wykorzystać potencjał swoich działań marketingowych!

Czy ten artykuł był pomocny?

Anna Małecka

Business Development Director

Advisor photo

Kochamy pomagać.
Naprawdę!

Nadal nie jesteś pewien, czego potrzebujesz? Zadzwoń do nas. Chętnie pomożemy, nawet jeśli nie jesteś klientem.

Porozmawiajmy