Jako klient korzystający z usługi Wysyłki Godzinowej, otrzymujesz pewność, że Twoje wiadomości dotrą do odbiorców o preferowanej przez nich porze. Godzina wysyłki jest indywidualnie dopasowywana dla każdego adresu e-mail, a cała kampania realizowana jest przez maksymalnie 24 godziny. To Ty decydujesz, o której godzinie kampania się rozpoczyna, a opcjonalnie, możesz także ustalić godzinę wcześniejszego zakończenia.
Zastanawiasz się, co się stanie z odbiorcami, którzy nie otrzymają wiadomości o przypisanej godzinie? Nic prostszego – zostaną oni dodani do ostatniej partii wysyłki. Co godzinę, system sprawdza, czy w wybranej grupie są adresy, które mają aktualną godzinę. Godzina otwarcia ostatnich wiadomości przez użytkownika lub jego zdeklarowane preferencje to kluczowe czynniki przy doborze dedykowanej godziny.
Ustalanie dedykowanej godziny
Przed przystąpieniem do planowania wysyłki, konieczne jest przygotowanie cechy, do której zapiszemy dedykowaną godzinę wysyłki. Możesz to zrobić w zakładce Adresy → Struktura bazy. Po utworzeniu cechy, uruchamiasz SAREscript, który wyznaczy dedykowaną godzinę.
Przejdź do zakładki SAREscript → Uruchom → Skrypty → Ustal godzinę wysyłki. Potrzebujesz zdefiniować zakres czasu, który zostanie poddany analizie, oraz cechę, do której zapiszesz dedykowaną godzinę wysyłki. Na podstawie tych informacji, system ustali optymalną godzinę do wysyłki dla każdego odbiorcy indywidualnie.
Godzinę wysyłki można również uzupełnić na poziomie importu. Zostanie ona dodana do adresu podobnie jak np. imię czy data urodzenia. Pole z godziną można też dodać do formularza subskrypcji, pytasz wprost odbiorcę o preferowaną godzinę otrzymywania wiadomości.
Planowanie wysyłki
Gdy godzina dedykowanej wysyłki jest już przypisana, możesz przejść do jej planowania. Przejdź do Mailing → Wysyłanie, wybierz w pierwszym kroku wysyłkę godzinową. W trzecim kroku planowania wysyłki zdefiniuj godzinę rozpoczęcia wysyłki.
Jeżeli adres nie posiada dedykowanej godziny wysyłki ustalonej w cesze lub cecha jest uzupełniona niepoprawnymi wartościami, system wyśle tym odbiorcom wiadomość na samym końcu. Możesz też zdefiniować zakończenie realizacji wysyłki o wskazanej godzinie. Na przykład, jeżeli nie chcesz wysyłać maili później niż o godzinie 21, wszystkim odbiorcom, którzy powinni dostać wiadomość “później”, wiadomość zostanie wysłana w ostatniej godzinie wysyłki.