Wysyłka wiadomości typu “Rezerwacja” stanowi bardzo przydatne narzędzie, które ułatwia planowanie kampanii skierowanych do specyficznej grupy odbiorców. Co więcej, nie musisz na wstępie określać konkretnej wersji treści czy tematu. Jest to szczególnie korzystne, gdy z Twojego konta korzysta wiele osób i jednocześnie realizowane jest kilka różnych wysyłek. Przy wyborze tego rodzaju wysyłki rezerwujesz grupę adresów, co gwarantuje, że do tych odbiorców nie zostanie skierowana żadna inna kampania w tym samym czasie.
Planowanie wysyłki
Planowanie wysyłki z użyciem rezerwacji jest proste i intuicyjne. W pierwszym kroku procesu wybierasz “Rezerwacja” jako rodzaj wysyłki. Pola takie jak “nazwa newslettera” można na razie pozostawić puste. Wystarczy wpisać przykładowy temat, który będzie można później zmodyfikować.
Na trzecim kroku określasz różne elementy wysyłki, takie jak:
- grupę adresów,
- filtry,
- tagi,
- opcje Google Analytics,
- opcje dodatkowe,
- wybór kampanii.
Pamiętaj, że te funkcje nie będą dostępne do modyfikacji po zaplanowaniu wysyłki. W tym samym kroku ustalasz też termin realizacji wysyłki, który można zmienić później. Po kliknięciu przycisku “Dalej”, twoja wysyłka zostanie zaplanowana.
Aktualizacja wysyłki
Gdy już masz gotową treść lub temat, można zaktualizować wysyłkę. Aby to zrobić, przechodzisz do zakładki “mailing zaplanowane” i klikasz “modyfikuj”. W pierwszym kroku procesu wysyłki określasz nową treść, temat lub nadawcę (w zależności co chcesz zmienić). Następnie, po kliknięciu “Dalej”, twoja wysyłka zostanie zaktualizowana.
Aby wysyłka została zrealizowana, musisz ją aktywować. Aby to zrobić, przechodzisz do zakładki “mailing zaplanowane” i wybierasz “aktywacja rezerwacji”. Ta funkcja pozwala nie tylko uruchomić mailing, ale także modyfikować termin wysyłki, co daje dodatkową elastyczność w zarządzaniu swoimi kampaniami.