Zwiększaj możliwości analityczne swojej firmy, używając tagów Google Analytics (GA) wraz z narzędziami SARE. Te funkcjonalności dają Ci możliwość dokładniejszego śledzenia wyników swoich kampanii bezpośrednio z panelu Google Analytics.
Co to są tagi Google Analytics?
Tagi GA, znane także jako UTM, to małe fragmenty kodu, które możesz dodać do URL-ów używanych w swoich kreacjach marketingowych. Możesz je wprowadzić ręcznie, lub skorzystać z automatycznego systemu SARE, który zaoszczędzi Ci wiele czasu i wysiłku.
Jakie korzyści daje tagowanie linków?
Proces tagowania linków w SARE odbywa się na etapie wysyłki wiadomości, zatem nie musisz martwić się o dodanie tagów do każdego adresu URL użytego w kreacji. To oznacza, że masz możliwość konfiguracji odpowiedniego tagowania i mierzenia skuteczności kampanii w jednym miejscu. Tagi są dodawane do następujących elementów:
- Źródło kampanii → utm_source
- Medium kampanii → utm_medium
- Nazwa kampanii → utm_campaign
Warto pamiętać, że otagowany link staje się widoczny dopiero po kliknięciu w zrealizowanej wysyłce. W programie odbiorczym link jest zakodowany, a po kliknięciu i przejściu na stronę docelową URL, może wyglądać następująco:
Przykładowy otagowany link
(tu umieścić przykładowy link)
Jak nadawać tagi GA na poziomie zapisu kreacji?
Korzystając z SARE, masz możliwość ustawienia tagów GA na etapie tworzenia i zapisu kreacji. Po wybraniu opcji “zapisz”, system wyświetla formularz z typowymi polami, takimi jak nazwa i opis. Dodatkowo, pojawiają się pola opcjonalne, które po wypełnieniu są używane jako domyślne wartości podczas planowania wysyłki. Należą do nich elementy nagłówka oraz zakładka z tagami GA, gdzie dostępne są wszystkie wymienione wcześniej typy tagów.
Jak edytować tagi GA w zapisanej kreacji?
Każda kreacja zapisana w systemie może być edytowana, a co za tym idzie – również przypisane do niej tagi GA. Oznacza to, że jeżeli Twoja wiadomość jest zapisana w “roboczych” lub “gotowych”, ale nie została jeszcze wysłana, masz możliwość dokonania zmian. Aby to zrobić, musisz wybrać odpowiednią ikonę:
(tu umieścić ikonę)
Po kliknięciu, pojawia się formularz z zapisanymi danymi. Zakładka “Tagi GA” zawiera wcześniej przypisane wartości. Po wybraniu “zapisz”, wszystkie zmiany zostaną wprowadzone.
Jak korzystać z tagów GA na etapie realizacji wysyłki?
Pole “Tagi GA” jest wykorzystywane podczas procesu wysyłki. Funkcja ta jest dostępna na 3 kroku wysyłania. Jeśli do używanej kreacji są przypisane tagi, funkcja ta aktywuje się automatycznie. W każdym przypadku, możesz edytować to pole przed wysyłką, niezależnie od tego, czy zostało ono wypełnione automatycznie, czy jest puste.
Jak sprawdzić, które tagi GA zostały użyte?
Wysyłka korzystająca z funkcji tagowania GA zawiera dodatkowe dane w raportach. Dzięki temu, możesz łatwo sprawdzić, jakie wartości tagów GA zostały dodane do wysyłki. Te informacje są dostępne w szczegółowym raporcie z wysyłki. Aby go znaleźć, przejdź do lewego menu → raporty → kampanie → szczegóły, a następnie poszukaj sekcji “Informacje o wysyłce” i pola “Tagi GA”.
W końcu, chcielibyśmy Ci przypomnieć, że efektywne tagowanie linków to doskonały sposób na śledzenie wyników swoich kampanii. Skorzystaj z narzędzi SARE, aby maksymalnie wykorzystać potencjał swoich działań marketingowych!