Wiadomości marketingowe, które wysyłasz, mogą zawierać różnorodne treści. Różne oferty, takie jak odzież dla różnych płci, produkty różnych marek, czy oferty w różnych przedziałach cenowych. Jak dowiedzieć się, co najbardziej interesuje Twoich odbiorców? Rozwiązaniem jest użycie tagów w newsletterach. To narzędzie pozwoli Ci pogrupować odbiorców według konkretnych zainteresowań, umożliwiając Ci wysyłanie jeszcze bardziej spersonalizowanych treści. W rezultacie, Twoje wiadomości staną się bardziej wartościowe dla Twoich odbiorców.
Przypisywanie tagów dla kreacji
Tworząc kreacje, masz możliwość dodawania tagów do linków na dwa sposoby: podczas edycji kreacji i po wysyłce kreacji. W przypadku edycji, możesz zrobić to za pomocą Edytora Drag&Drop lub Edytora standardowego. Dzięki tagom możesz następnie monitorować, ile razy odbiorcy kliknęli na dany link w szczegółach raportu. Ścieżka do tej informacji to: Raporty→Szczegóły→Najpopularniejsze linki.
Przypisywanie tagów dla wysyłek
Tagi można także przypisać do całych wysyłek. Jeżeli realizujesz wysyłki o określonej tematyce, np. wyprzedaż czy promocja, możesz nadać im odpowiedni tag. Taki krok pozwoli Ci na późniejsze bardziej szczegółowe raportowanie i filtrowanie wysyłek. Zrobisz to na trzecim kroku planowania wysyłki lub na poziomie raportów. Aby włączyć opcję tagowania wysyłek na swoim koncie, skontaktuj się z helpdesk@sare.pl lub swoim dedykowanym konsultantem.
Planowanie wysyłek dla tagów
Planując wysyłkę, możesz sprecyzować, do których użytkowników ma trafić wiadomość. Możliwe jest użycie zaawansowanego filtra, aby wiadomość została wysłana tylko do tych użytkowników, którzy w określonym czasie kliknęli na link z określonym tagiem. Na trzecim kroku planowania wysyłki uruchom filtr zaawansowany, a następnie wybierz interesujący Cię filtr z wyników wysyłek. W ten sposób wysyłka trafi tylko do tych użytkowników z wybranej grupy, którzy w ciągu ostatniego miesiąca kliknęli w link oznaczony konkretnym tagiem, np. “Baza wiedzy”.
Segmentacja bazy
Adresy e-mail powiązane z konkretnymi tagami warto umieścić w dedykowanych grupach wysyłkowych. To pozwoli na lepsze dopasowanie treści kolejnych wysyłek. Możesz to zrobić ręcznie, zarządzając adresami z tagu w raporcie z wysyłki. Istnieje także możliwość zautomatyzowania tego procesu dzięki dedykowanemu mechanizmowi przygotowanemu przez nasz dział IT. W celu wyceny takiego rozwiązania skontaktuj się na helpdesk@sare.pl lub z dedykowanym konsultantem.
Tagi Google Analytics
W SARE masz również możliwość korzystania z tagów Google Analytics. Pozwalają one na dodatkowe raportowanie wyników bezpośrednio w panelu Google Analytics. Szczegółowe informacje na temat korzystania z tej funkcji znajdziesz tutaj.