Centrum pomocy
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

Adresy – przeglądaj wszystkie

Ta sekcja umożliwia przeglądanie wszystkich adresów e-mail znajdujących się w bazie programu SARE. Możesz wyświetlić adresy i powiązane z nimi dane w tabeli, według kryteriów określonych w preferencjach (PREFERENCJE). Powyżej tabeli znajdziesz informacje o łącznej liczbie adresów w bazie i liczbie adresów wyświetlanych na stronie. Możesz również znaleźć informacje o nowych adresach dodanych do systemu w bieżącym miesiącu, limicie bazy adresowej oraz liczbie dostępnych grup.

Usunięcie adresu z bazy

Aby usunąć adres z bazy, zaznacz checkbox przy adresie w pierwszej kolumnie tabeli. Następnie wybierz opcję kasuj z rozwijanej listy i kliknij przycisk wykonaj. Pojawi się komunikat “Czy jesteś pewien, że chcesz skasować zaznaczone e-maile? Operacja będzie nieodwracalna!”. Jeśli chcesz kontynuować, kliknij przycisk OK, a zaznaczone adresy zostaną trwale usunięte z bazy.

Dodanie adresu do grupy

Aby dodać adres do grupy, przejdź do Adresy->przeglądaj wszystkie. Zaznacz checkbox przy adresie, który chcesz dodać, w pierwszej kolumnie tabeli. Następnie wybierz opcję dodaj do grupy z rozwijanej listy i kliknij przycisk wykonaj. W nowym oknie wybierz jedną lub więcej grup, do których chcesz dodać adres (zaznacz odpowiednie checkboxy). Potwierdź wybór, klikając przycisk wybierz. Jeśli chcesz zaznaczyć wszystkie adresy, możesz skorzystać z funkcji “zaznacz/odznacz wszystkie w CAŁEJ bazie” lub “zaznacz wszystkie wg aktualnego filtra”. Możesz również zaznaczyć adresy na stronie za pomocą checkboxa na górze tabeli i użyć opcji “własne zaznaczenie”. Wybrane adresy zostaną dodane do wybranej grupy. Informacje o przynależności adresu do grupy można zobaczyć, najedzając na ikonę pokazującą liczbę grup, do których adres należy.

Usunięcie adresu z grupy

Aby usunąć adres z grupy, przejdź do Adresy->przeglądaj wszystkie. Zaznacz checkbox przy adresie, który chcesz usunąć, w pierwszej kolumnie tabeli. Następnie wybierz opcję usuń z grupy z rozwijanej listy i kliknij przycisk wykonaj. W nowym oknie wybierz jedną lub więcej grup, z których chcesz usunąć adres (zaznacz odpowiednie checkboxy). Potwierdź wybór, klikając przycisk wybierz.

Zmiana statusu

Aby zmienić status adresu, przejdź do Adresy->przeglądaj wszystkie. Zaznacz checkbox przy adresie, którego status chcesz zmienić, w pierwszej kolumnie tabeli. Następnie wybierz opcję zmień status z rozwijanej listy i kliknij przycisk wykonaj. W nowym oknie wybierz odpowiednią opcję statusu. Potwierdź wybór, klikając przycisk zmień.

Rodzaje statusów

Istnieją różne rodzaje statusów, które można przypisać adresowi e-mail:

  • zapisany i potwierdzony – oznacza, że właściciel adresu zapisuje się na listę mailingową i potwierdza chęć otrzymywania newsletterów. Tylko adresy o tym statusie otrzymują zwykłe newslettery.
  • adres zablokowany – oznacza, że adres został zablokowany przez użytkownika programu. SARE nie będzie automatycznie ponownie dodawać tego adresu do bazy (chyba że zostanie odblokowany przez użytkownika).
  • zapisany niepotwierdzony – oznacza, że na podany adres e-mail została wysłana prośba o potwierdzenie chęci otrzymywania newsletterów, ale odbiorca nie kliknął w link potwierdzający.
  • brak weryfikacji – oznacza, że adres nie został potwierdzony i nie została wysłana prośba o potwierdzenie. Możliwe jest wysłanie maila administracyjnego z prośbą o potwierdzenie chęci wypisania (opcjonalnie).
  • wypisał się – oznacza, że właściciel adresu zgłosił chęć rezygnacji z otrzymywania informacji w inny sposób niż automatyczny.
  • wypisany ręcznie – to samo co “wypisał się”. Oznacza, że użytkownik ręcznie zdecydował się wypisać adres.
  • zapomniany RODO – oznacza osoby, które zgłosiły administratorowi danych chęć usunięcia swoich danych. Ta zmiana jest nieodwracalna i powoduje zaszyfrowanie danych osobowych.

UWAGA! System wysyła newslettery tylko na adresy o statusie “zapisany i potwierdzony”.

Historia kontaktu

Po kliknięciu na adres e-mail, możesz zobaczyć karty związane z historią kontaktu. Dostępne karty to:

  • Historia kontaktu email – informacje o standardowych wysyłkach adresowanych do odbiorcy, takie jak wysyłki weryfikujące, jednorazowe, cykliczne, powitalne, optymalizacyjne i godzinowe.
  • Historia wysyłek transakcyjnych – informacje o mailach transakcyjnych adresowanych do odbiorcy.
  • Historia kontaktu e-mail dla wysyłki follow-up – informacje o wysyłkach follow-up adresowanych do odbiorcy.
  • Historia kontaktu sms – informacje o wiadomościach SMS wysyłanych do odbiorcy.
  • Historia otrzymanych sms – informacje o wiadomościach SMS wysłanych do systemu (kanał zwrotny SMS).
  • Historia kontaktu e-mail: SAREweb – informacje o odwiedzinach monitorowanej strony, pochodzących z kliknięcia w link w e-mailu.
  • Historia kontaktu dla śledzonych domen: SAREweb – informacje o wizytach na monitorowanych stronach, wraz z szczegółami.
  • Historia zmian – informacje o zmianach danych osobowych zarejestrowanych w ramach rejestru zmian (RODO).

Edycja adresu

Aby edytować adres e-mail, kliknij na odpowiedni adres. Pojawi się okno detale adresu, zawierające wszystkie informacje dotyczące danego adresu. Przed rozpoczęciem edycji kliknij przycisk Edytuj. Na tej stronie możesz zmienić:

  • Adres e-mail
  • Status adresu
  • Typ maila (text lub HTML + text)
  • Grupy, do których należy adres
  • Nazwę adresu
  • Komentarz
  • Notatkę
  • Pozostałe cechy

Po wprowadzeniu zmian kliknij uaktualnij. Aby powrócić do poprzedniej części katalogu, kliknij przycisk wstecz.

Statystyki z adresów

W części “przeglądaj wszystkie” znajdują się również dodatkowe statystyki i informacje o bazie. Możesz sprawdzić:

  • Ile nowych adresów dodano w danym miesiącu
  • Ile adresów zostało wypisanych w danym miesiącu
  • Stosunek nowych adresów do wypisanych
  • Aktualną liczbę adresów w bazie
  • Limit adresów w bazie
  • Wykorzystanie limitu grup

Dzięki tym informacjom możesz śledzić rozwój bazy adresowej i kontrolować jej parametry.

Czy ten artykuł był pomocny?

Anna Małecka

Business Development Director

Advisor photo

Kochamy pomagać.
Naprawdę!

Nadal nie jesteś pewien, czego potrzebujesz? Zadzwoń do nas. Chętnie pomożemy, nawet jeśli nie jesteś klientem.

Porozmawiajmy