Ta sekcja umożliwia przeglądanie wszystkich adresów e-mail znajdujących się w bazie programu SARE. Możesz wyświetlić adresy i powiązane z nimi dane w tabeli, według kryteriów określonych w preferencjach (PREFERENCJE). Powyżej tabeli znajdziesz informacje o łącznej liczbie adresów w bazie i liczbie adresów wyświetlanych na stronie. Możesz również znaleźć informacje o nowych adresach dodanych do systemu w bieżącym miesiącu, limicie bazy adresowej oraz liczbie dostępnych grup.
Usunięcie adresu z bazy
Aby usunąć adres z bazy, zaznacz checkbox przy adresie w pierwszej kolumnie tabeli. Następnie wybierz opcję kasuj z rozwijanej listy i kliknij przycisk wykonaj. Pojawi się komunikat “Czy jesteś pewien, że chcesz skasować zaznaczone e-maile? Operacja będzie nieodwracalna!”. Jeśli chcesz kontynuować, kliknij przycisk OK, a zaznaczone adresy zostaną trwale usunięte z bazy.
Dodanie adresu do grupy
Aby dodać adres do grupy, przejdź do Adresy->przeglądaj wszystkie. Zaznacz checkbox przy adresie, który chcesz dodać, w pierwszej kolumnie tabeli. Następnie wybierz opcję dodaj do grupy z rozwijanej listy i kliknij przycisk wykonaj. W nowym oknie wybierz jedną lub więcej grup, do których chcesz dodać adres (zaznacz odpowiednie checkboxy). Potwierdź wybór, klikając przycisk wybierz. Jeśli chcesz zaznaczyć wszystkie adresy, możesz skorzystać z funkcji “zaznacz/odznacz wszystkie w CAŁEJ bazie” lub “zaznacz wszystkie wg aktualnego filtra”. Możesz również zaznaczyć adresy na stronie za pomocą checkboxa na górze tabeli i użyć opcji “własne zaznaczenie”. Wybrane adresy zostaną dodane do wybranej grupy. Informacje o przynależności adresu do grupy można zobaczyć, najedzając na ikonę pokazującą liczbę grup, do których adres należy.
Usunięcie adresu z grupy
Aby usunąć adres z grupy, przejdź do Adresy->przeglądaj wszystkie. Zaznacz checkbox przy adresie, który chcesz usunąć, w pierwszej kolumnie tabeli. Następnie wybierz opcję usuń z grupy z rozwijanej listy i kliknij przycisk wykonaj. W nowym oknie wybierz jedną lub więcej grup, z których chcesz usunąć adres (zaznacz odpowiednie checkboxy). Potwierdź wybór, klikając przycisk wybierz.
Zmiana statusu
Aby zmienić status adresu, przejdź do Adresy->przeglądaj wszystkie. Zaznacz checkbox przy adresie, którego status chcesz zmienić, w pierwszej kolumnie tabeli. Następnie wybierz opcję zmień status z rozwijanej listy i kliknij przycisk wykonaj. W nowym oknie wybierz odpowiednią opcję statusu. Potwierdź wybór, klikając przycisk zmień.
Rodzaje statusów
Istnieją różne rodzaje statusów, które można przypisać adresowi e-mail:
- zapisany i potwierdzony – oznacza, że właściciel adresu zapisuje się na listę mailingową i potwierdza chęć otrzymywania newsletterów. Tylko adresy o tym statusie otrzymują zwykłe newslettery.
- adres zablokowany – oznacza, że adres został zablokowany przez użytkownika programu. SARE nie będzie automatycznie ponownie dodawać tego adresu do bazy (chyba że zostanie odblokowany przez użytkownika).
- zapisany niepotwierdzony – oznacza, że na podany adres e-mail została wysłana prośba o potwierdzenie chęci otrzymywania newsletterów, ale odbiorca nie kliknął w link potwierdzający.
- brak weryfikacji – oznacza, że adres nie został potwierdzony i nie została wysłana prośba o potwierdzenie. Możliwe jest wysłanie maila administracyjnego z prośbą o potwierdzenie chęci wypisania (opcjonalnie).
- wypisał się – oznacza, że właściciel adresu zgłosił chęć rezygnacji z otrzymywania informacji w inny sposób niż automatyczny.
- wypisany ręcznie – to samo co “wypisał się”. Oznacza, że użytkownik ręcznie zdecydował się wypisać adres.
- zapomniany RODO – oznacza osoby, które zgłosiły administratorowi danych chęć usunięcia swoich danych. Ta zmiana jest nieodwracalna i powoduje zaszyfrowanie danych osobowych.
UWAGA! System wysyła newslettery tylko na adresy o statusie “zapisany i potwierdzony”.
Historia kontaktu
Po kliknięciu na adres e-mail, możesz zobaczyć karty związane z historią kontaktu. Dostępne karty to:
- Historia kontaktu email – informacje o standardowych wysyłkach adresowanych do odbiorcy, takie jak wysyłki weryfikujące, jednorazowe, cykliczne, powitalne, optymalizacyjne i godzinowe.
- Historia wysyłek transakcyjnych – informacje o mailach transakcyjnych adresowanych do odbiorcy.
- Historia kontaktu e-mail dla wysyłki follow-up – informacje o wysyłkach follow-up adresowanych do odbiorcy.
- Historia kontaktu sms – informacje o wiadomościach SMS wysyłanych do odbiorcy.
- Historia otrzymanych sms – informacje o wiadomościach SMS wysłanych do systemu (kanał zwrotny SMS).
- Historia kontaktu e-mail: SAREweb – informacje o odwiedzinach monitorowanej strony, pochodzących z kliknięcia w link w e-mailu.
- Historia kontaktu dla śledzonych domen: SAREweb – informacje o wizytach na monitorowanych stronach, wraz z szczegółami.
- Historia zmian – informacje o zmianach danych osobowych zarejestrowanych w ramach rejestru zmian (RODO).
Edycja adresu
Aby edytować adres e-mail, kliknij na odpowiedni adres. Pojawi się okno detale adresu, zawierające wszystkie informacje dotyczące danego adresu. Przed rozpoczęciem edycji kliknij przycisk Edytuj. Na tej stronie możesz zmienić:
- Adres e-mail
- Status adresu
- Typ maila (text lub HTML + text)
- Grupy, do których należy adres
- Nazwę adresu
- Komentarz
- Notatkę
- Pozostałe cechy
Po wprowadzeniu zmian kliknij uaktualnij. Aby powrócić do poprzedniej części katalogu, kliknij przycisk wstecz.
Statystyki z adresów
W części “przeglądaj wszystkie” znajdują się również dodatkowe statystyki i informacje o bazie. Możesz sprawdzić:
- Ile nowych adresów dodano w danym miesiącu
- Ile adresów zostało wypisanych w danym miesiącu
- Stosunek nowych adresów do wypisanych
- Aktualną liczbę adresów w bazie
- Limit adresów w bazie
- Wykorzystanie limitu grup
Dzięki tym informacjom możesz śledzić rozwój bazy adresowej i kontrolować jej parametry.