W nowszej wersji systemu wcześniejszy moduł Grupy został zastąpiony modułem Segmenty.
W systemie rozróżniane są dwa typy segmentów:
-
Segment statyczny – grupa stworzona ręcznie przez użytkownika systemu SARE. Do segmentu statycznego mogą trafiać użytkownicy w czasie rzeczywistym, m.in. poprzez działania wywoływane procesami API, różnego rodzaju synchronizacje, importy czy skrypty oparte na SAREscript.
-
Segment dynamiczny – segment przeliczany automatycznie (np. raz na dobę) na podstawie logiki SQL i wcześniej przygotowanego, zapisanego procesu/filtra. Zawiera on użytkowników spełniających określone kryteria segmentacji.
-
Jest to grupa odbiorców, która aktualizuje się automatycznie w oparciu o zdefiniowane warunki.
-
Jeśli dany kontakt zaczyna lub przestaje spełniać kryteria, jego przynależność do segmentu zmienia się.
-
Pozwala to na precyzyjne targetowanie komunikatów marketingowych do osób, które w danym momencie pasują do profilu grupy docelowej. Segmenty dynamiczne dostosowują się do zmian w danych rekordu, co zapewnia, że komunikaty trafiają zawsze do właściwych odbiorców.
-
W segmentach dynamicznych zastosowana jest logika AND/OR (I/LUB) oraz warunek WHERE (GDZIE).
-
AND (I) – wszystkie wskazane warunki muszą być spełnione jednocześnie.
Przykład: wszystkie rekordy, które otworzyły Twój ostatni e-mail i odwiedziły wskazany URL w określonym czasie. -
OR (LUB) – wystarczy, aby spełniony został co najmniej jeden z podanych warunków.
Przykład: wszystkie rekordy, które otworzyły Twój ostatni e-mail lub odwiedziły wskazany URL w określonym czasie.
Po kliknięciu Oszacuj (1) system wyświetli przybliżoną liczbę użytkowników spełniających kryteria.
Jeśli wybierzesz opcję Audience (2), otrzymasz listę konkretnych rekordów – czyli adresów e-mail, które w danym momencie spełniają wskazane warunki.
Działania możliwe w ramach segmentów dynamicznych:
- operacje na strukturze kontaktu (detalach kontaktu, inaczej cechach)
- operacje na historii kontaktu (otwarcia maili, kliknięcia, dostarczenia sms itd)
- jeśli zostały wpięte kody na stronę www, operacje na wizytach na stronie, porzuceniu koszyka, oglądanych produktach itd.
Wszelkie segmentacje można oprzeć o warunki czasowe: od do, w ostatnich, w konkretnym dniu.