Centrum pomocy
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

Zarządzenie segmentami w SARE 2.0.

W nowszej wersji systemu wcześniejszy moduł Grupy został zastąpiony modułem Segmenty.

W systemie rozróżniane są dwa typy segmentów:

  1. Segment statyczny – grupa stworzona ręcznie przez użytkownika systemu SARE. Do segmentu statycznego mogą trafiać użytkownicy w czasie rzeczywistym, m.in. poprzez działania wywoływane procesami API, różnego rodzaju synchronizacje, importy czy skrypty oparte na SAREscript.

  2. Segment dynamiczny – segment przeliczany automatycznie (np. raz na dobę) na podstawie logiki SQL i wcześniej przygotowanego, zapisanego procesu/filtra. Zawiera on użytkowników spełniających określone kryteria segmentacji.

    • Jest to grupa odbiorców, która aktualizuje się automatycznie w oparciu o zdefiniowane warunki.

    • Jeśli dany kontakt zaczyna lub przestaje spełniać kryteria, jego przynależność do segmentu zmienia się.

    • Pozwala to na precyzyjne targetowanie komunikatów marketingowych do osób, które w danym momencie pasują do profilu grupy docelowej. Segmenty dynamiczne dostosowują się do zmian w danych rekordu, co zapewnia, że komunikaty trafiają zawsze do właściwych odbiorców.

W segmentach dynamicznych zastosowana jest logika AND/OR (I/LUB) oraz warunek WHERE (GDZIE).

  • AND (I) – wszystkie wskazane warunki muszą być spełnione jednocześnie.
    Przykład: wszystkie rekordy, które otworzyły Twój ostatni e-mail i odwiedziły wskazany URL w określonym czasie.

  • OR (LUB) – wystarczy, aby spełniony został co najmniej jeden z podanych warunków.
    Przykład: wszystkie rekordy, które otworzyły Twój ostatni e-mail lub odwiedziły wskazany URL w określonym czasie.

Po kliknięciu Oszacuj (1) system wyświetli przybliżoną liczbę użytkowników spełniających kryteria.
Jeśli wybierzesz opcję Audience (2), otrzymasz listę konkretnych rekordów – czyli adresów e-mail, które w danym momencie spełniają wskazane warunki.

Działania możliwe w ramach segmentów dynamicznych:

  • operacje na strukturze kontaktu (detalach kontaktu, inaczej cechach)
  • operacje na historii kontaktu (otwarcia maili, kliknięcia, dostarczenia sms itd)
  • jeśli zostały wpięte kody na stronę www, operacje na wizytach na stronie, porzuceniu koszyka, oglądanych produktach itd.

 

Wszelkie segmentacje można oprzeć o warunki czasowe: od do, w ostatnich, w konkretnym dniu.

Czy ten artykuł był pomocny?

Anna Małecka

Business Development Director

Advisor photo

Kochamy pomagać.
Naprawdę!

Nadal nie jesteś pewien, czego potrzebujesz? Zadzwoń do nas. Chętnie pomożemy, nawet jeśli nie jesteś klientem.

Porozmawiajmy