Twój sukces w biznesie często zależy od skuteczności kampanii promocyjnych. W SARE umożliwiamy Ci tworzenie i zarządzanie bazą dedykowanych kodów rabatowych dla Twoich subskrybentów. Ten poradnik pomoże Ci dowiedzieć się, jak poprawnie przygotować, zapisać i zaimportować taką bazę.
Przygotowanie Bazy Kodów Rabatowych
W zależności od Twoich potrzeb, kody rabatowe możemy przygotować w programie EXCEL na kilka sposobów:
- Jeżeli posiadasz kilka kodów dla jednego odbiorcy i chcesz, aby wszystkie wyświetlały się w jednej kolumnie (np. kolumna L „kody rabatowe luty”), musisz każdy kod umieścić w osobnej kolumnie. Następnie pozostaw jedną kolumnę na wynik obliczeń. Wynik funkcji (wszystkie kody przeznaczone dla jednego odbiorcy) wprowadzany jest w kolumnie „L”.
- Jeżeli chcesz, aby kody, które posiadasz dla jednego odbiorcy, były w osobnych cechach, wystarczy stworzyć tyle kolumn w pliku EXCEL, ile kodów jest przypisanych do danego odbiorcy.
Po przygotowaniu pliku w wyżej opisany sposób, musisz go zapisać jako CSV (rozdzielany przecinkami) i gotowy jest do zaimportowania do bazy w systemie SARE.
Tworzenie Nowej Cechy w Strukturze Bazy
Aby ustalić nową cechę, do której importowane będą dane (kody rabatowe) z pliku CSV, należy wybrać opcję ADRESY → STRUKTURA BAZY. Możesz stworzyć cechę w sekcji Ustawienia Podstawowej Struktury Bazy lub w Ustawienia Rozszerzonej Struktury Bazy, w zależności od Twoich preferencji.
Importowanie Bazy Kodów Rabatowych
Kiedy Twoja baza kodów rabatowych jest już przygotowana, możesz przystąpić do jej importowania do systemu SARE. To prosty, trzykrokowy proces:
- Z menu po lewej stronie wybierz ADRESY → IMPORTUJ ADRESY. Postępuj tak samo, jak przy zwykłym imporcie bazy. Wybierz odpowiedni plik i kliknij IMPORTUJ.
- Na tym etapie wskaż systemowi SARE, które kody ma przypisać do której cechy. Używając myszy, przeciągnij z prawego okienka cechę (zdefiniowana uprzednio w strukturze systemu SARE) do lewego okienka z cechami zaciągniętymi z importowanego pliku. Po przyporządkowaniu wszystkich informacji, kliknij DALEJ.
- W ostatnim kroku definiujesz ustawienia importowanej bazy: nadajesz status, wybierasz grupę, do której mają zostać zaimportowane e-maile z kodami lub tworzysz nową grupę, nadając jej nazwę/skrót/opis. Kliknij DALEJ.
Po wykonaniu tych kroków otrzymasz podsumowanie zaimportowanej bazy. Aby zweryfikować, czy kody poprawnie się dopisały do adresu e-mail, wystarczy wyszukać odpowiedni adres w ADRESY → SZUKAJ i sprawdzić w detalach adresu, czy do cechy dopisał się odpowiedni kod.
Teraz jesteś gotowy, aby wykorzystać te kody w swoich newsletterach. Więcej informacji na ten temat znajdziesz w sekcji Wstawianie Kodu w Newsletterze.