Dzięki funkcjonalności testów A/B/X w systemie SARE, możesz teraz przeprowadzić precyzyjne badania nad skutecznością swoich wysyłek SMS. Ta opcja daje możliwość przetestowania różnych wariantów wiadomości na wybranej grupie docelowej, co pozwoli Ci zoptymalizować skuteczność swoich kampanii.
Sposób realizacji testów A/B/X SMS
Przeprowadzenie testów A/B/X w SARE to proces składający się z kilku etapów. Najpierw przygotowujemy wstępną wiadomość, która posłuży jako punkt odniesienia dla naszych testów. Proces ten jest identyczny jak przy planowaniu standardowej wysyłki SMS. Wybranej wiadomości nadajemy status pierwszej w testach, wpisujemy treść i dodajemy oznaczony link do strony z ofertą. Na podstawie tego linku, będziemy mogli śledzić, ilu odbiorców zdecydowało się na skorzystanie z naszej propozycji.
Aby przystąpić do tworzenia kolejnych wariantów wiadomości, w prawym dolnym rogu strony klikamy w przycisk dodaj testy A/B/X. Dzięki temu otworzy się nam kolejny szablon, w którym możemy przygotować kolejną wiadomość SMS.
Tworzenie wiadomości testowych
Kiedy przechodzimy do tworzenia kolejnej wiadomości testowej, proces ten przebiega analogicznie jak przy tworzeniu pierwszej. Pamiętaj jednak, że dla każdej nowej wiadomości powinniśmy tworzyć również nowy, unikalny link do strony z ofertą. Tylko w ten sposób będziemy mogli dokładnie ocenić, który wariant wiadomości przyniósł największe korzyści.
Następnie przechodzimy do trzeciego kroku, gdzie zostaje nam przedstawiony podział bazy na zaplanowane testy ABX. Automatycznie 10% bazy zostaje przypisane do każdego z testów, a pozostałe 70% to grupa docelowa ostatecznej wysyłki. Podział bazy możemy dostosować do własnych potrzeb, używając suwaków lub wpisując procentową wartość w okienku.
Po zakończeniu planowania testów, w zakładce SMS zaplanowane możemy zobaczyć gotowe do wysłania wiadomości. Testy wybierają najskuteczniejszą wersję SMS na podstawie najwyższego wskaźnika kliknięć CTR, dzięki naszemu narzędziu do skracania linków.