Wysyłane newslettery bardzo często zawierają zróżnicowaną treść, która w różnym stopniu przykuwa uwagę odbiorców. W jednej wiadomości mogą zawierać się różne oferty, np. ubrania dla kobiet/mężczyzn, różne marki produktów, lub inny przedział cenowy itp. Aby zbadać preferencje odbiorców, możemy użyć TAGów w newsletterze, które pomogą nam pogrupować odbiorców według konkretnych zainteresowań, a co za tym idzie wysyłać do nich jeszcze bardziej dopasowane treści.
Przypisywanie TAGów dla kreacji
Tagowanie linków w kreacji możemy wykonać na dwa sposoby:
1. Otagowanie linku w kreacji z pozycji edytora:
I Edytor Drag&Drop
II Edytor standardowy:
2. Otagowanie linku w kreacji po przeprowadzonej wysyłce, co pozwoli na sprawdzenie ilości kliknięć w konkretne TAGi w szczegółach raportu (Raporty>Szczegóły>Najpopularniejsze linki):
Przypisywanie TAGów dla wysyłek
Istnieje również możliwość tagowania wysyłek. Realizując wysyłki o określonej tematyce można nadać im TAG związany z kategorią, np.(wyprzedaż, promocja itp.) Dzięki otagowaniu wysyłki możliwe jest późniejsze rozbudowane raportowanie i filtrowanie wysyłek. Możemy to przeprowadzić na dwa sposoby:
1.na III kroku planowania wysyłki:
2. na poziomie raportów:
Aby uruchomić na swoim koncie opcję tagowania wysyłek konieczny jest kontakt z helpdesk@sare.pl lub dedykowanym konsultantem.
Planowanie wysyłki dla TAGów
Podczas planowania wysyłki, mamy możliwość sprecyzowania poprzez użycie filtra zaawansowanego, aby wiadomość wyszła tylko dla tych użytkowników, którzy w konkretnie określonym czasie otworzyli link z konkretnego TAGu:
Na trzecim kroku planowania wysyłki uruchamiamy filtr zaawansowany
Następnie wybieramy interesujący nas filtr z wyników wysyłek
Ustawiamy parametry w jakim czasie i w który TAG odbiorcy mieli kliknąć:
Dzięki temu w tym przykładzie wysyłka wyjdzie tylko do tych użytkowników z wybranej grupy, którzy w ciągu ostatniego miesiąca kliknęli w link otagowany jako Baza wiedzy.
Segmentacja bazy
Adresy połączone z konkretnymi tagami warto umieszczać w dedykowanych grupach wysyłkowych, aby kolejne wysyłki trafiały do nich z jeszcze bardziej dopasowaną treścią. Można to zrobić ręcznie, zarządzając adresami z tagu w raporcie z wysyłki:
Istnieje również możliwość zautomatyzowania tych działań za pomocą dedykowanego mechanizmu przygotowanego przez nasz dział IT. (wycena indywidualna po konsultacji na adres helpdesk@sare.pl lub z dedykowanym konsultantem).
TAGi Google Analytics
Możemy także korzystać z tagów Google Analytics, które pozwalają na dodatkowe raportowanie wyników w panelu Google Analytics. O tym jak z nich korzystać piszemy tutaj.