Typy kampanii push
Dostępne są dwa rodzaje kampanii push:
- Audience webpush – kampanie, które realizowane są na całą bazę subskrybentów w momencie ich uruchomienia, mogą zostać zaplanowane natychmiast bądź wysłane w późniejszym terminie
- Automation webpush – kampanie realizowane do użytkownika, który zrealizował określone w scenariuszu kampanii działanie, np. porzucenie koszyka, wejście na stronę
Realizacja kampanii audience webpush
Po wybraniu odpowiedniego rodzaju kampanii z zakładki Kampanie > Stwórz nową kampanię należy uzupełnić następujące elementy:
- Nazwa kampanii – nazwa identyfikacyjna, widoczna jedynie w systemie
- Segment, do którego kierujemy kampanię:
- Powiadomienie – tutaj mamy do wyboru trzy opcje:
- Czas przedawnienia – czas, w jakim od momentu uruchomienia kampanii próbujemy dostarczyć klientowi powiadomienie, jeśli otworzy przeglądarkę
- Termin wysyłki – kampanię możemy zaplanować w jednym z trzech trybów:
Realizacja kampanii automation webpush
Po wybraniu odpowiedniego rodzaju kampanii z zakładki Kampanie > Stwórz nową kampanię należy uzupełnić następujące elementy:
- Nazwa kampanii – nazwa identyfikacyjna, widoczna jedynie w systemie
- Typ kampanii:
- powiadomienie powitalne – kampania realizowana od razu po potwierdzeniu subskrypcji
- porzucony koszyk – kampania realizowana po zaktualizowaniu koszyka i opuszczeniu strony
- opuszczenie strony – kampania realizowana po zamknięciu karty przeglądarki z stroną
- odwiedzanie strony – kampania realizowana, gdy odwiedzony jest konkretny adres url
- pozostanie na stronie – kampania realizowana, gdy adres na określonej stronie spędzi założony czas, np. 20 sekund
- Powiadomienie – tutaj mamy do wyboru trzy opcje:
- Czas przedawnienia – czas, w jakim od momentu uruchomienia kampanii próbujemy dostarczyć klientowi powiadomienie, jeśli otworzy przeglądarkę