Rodzaje i tworzenie kampanii push

Typy kampanii push

Dostępne są dwa rodzaje kampanii push:

  • Audience webpush – kampanie, które realizowane są na całą bazę subskrybentów w momencie ich uruchomienia, mogą zostać zaplanowane natychmiast bądź wysłane w późniejszym terminie
  • Automation webpush – kampanie realizowane do użytkownika, który zrealizował określone w scenariuszu kampanii działanie, np. porzucenie koszyka, wejście na stronę

Realizacja kampanii audience webpush

Po wybraniu odpowiedniego rodzaju kampanii z zakładki Kampanie > Stwórz nową kampanię należy uzupełnić następujące elementy:

  1. Nazwa kampanii – nazwa identyfikacyjna, widoczna jedynie w systemie
  2. Segment, do którego kierujemy kampanię:
    • wszyscy subskrybenci
    • wybrane segmenty – należy wybrać nazwę segmentu, który nas interesuje
    • konkretne tagi – wskazujemy, jakie tagi nas interesują
    • wybrane lokalizacje – opieramy się na danych geolokalizacyjnych o naszych odbiorcach
  3. Powiadomienie – tutaj mamy do wyboru trzy opcje:
    • stworzenie powiadomienia za pomocą kreatora
    • wybranie powiadomienia z istniejących szablonów
    • wybranie konkretnego produktu – jeśli w koncie zapisany jest product feed
  4.  Czas przedawnienia – czas, w jakim od momentu uruchomienia kampanii próbujemy dostarczyć klientowi powiadomienie, jeśli otworzy przeglądarkę
  5. Termin wysyłki – kampanię możemy zaplanować w jednym z trzech trybów:
    • natychmiast
    • później – mamy możliwość wybrania daty „do przodu”
    • cyklicznie – mamy możliwość określenia dnia/dni tygodnia oraz godziny realizacji kampanii

Realizacja kampanii automation webpush

Po wybraniu odpowiedniego rodzaju kampanii z zakładki Kampanie > Stwórz nową kampanię należy uzupełnić następujące elementy:

  1. Nazwa kampanii – nazwa identyfikacyjna, widoczna jedynie w systemie
  2. Typ kampanii:
    • powiadomienie powitalne – kampania realizowana od razu po potwierdzeniu subskrypcji
    • porzucony koszyk – kampania realizowana po zaktualizowaniu koszyka i opuszczeniu strony
    • opuszczenie strony – kampania realizowana po zamknięciu karty przeglądarki z stroną
    • odwiedzanie strony – kampania realizowana, gdy odwiedzony jest konkretny adres url
    • pozostanie na stronie – kampania realizowana, gdy adres na określonej stronie spędzi założony czas, np. 20 sekund
  3. Powiadomienie – tutaj mamy do wyboru trzy opcje:
    • stworzenie powiadomienia za pomocą kreatora
    • wybranie powiadomienia z istniejących szablonów
    • wybranie konkretnego produktu – jeśli w koncie zapisany jest product feed
  4. Czas przedawnienia – czas, w jakim od momentu uruchomienia kampanii próbujemy dostarczyć klientowi powiadomienie, jeśli otworzy przeglądarkę