Centrum pomocy
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

Optymalizacja e-mail marketingu poprzez testy A/B/X

Proponujemy rozwiązanie, które znacznie podnosi efektywność kampanii e-mailowych. Nasze testy A/B/X dają Ci możliwość porównania różnych wersji mailingu czy tytułu wiadomości, aby zdecydować, który z nich przyniesie lepsze rezultaty. To nie tylko narzędzie, to klucz do skuteczniejszego docierania do Twoich odbiorców. Zostało ono zaimplementowane w systemie SARE, który umożliwia przeprowadzanie testów na różnych parametrach.

Elementy do wykorzystania w testach A/B/X

Zarządzanie testami A/B/X jest prostym procesem, ale aby je przeprowadzić, należy najpierw przygotować pewne elementy. W tym celu proponujemy SAREsystem, który umożliwia przetestowanie różnych elementów kreacji, takich jak:

  • Temat kreacji
  • Layout kreacji
  • Nadawca wiadomości
  • Preheader

W ramach jednego testu możesz przetestować wiele elementów w różnych konfiguracjach. Liczba możliwych kombinacji jest zależna od posiadanego pakietu SARE. System umożliwia na końcowym etapie planowania testów A/B/X wybór parametrów, które posłużą do zrealizowania finalnej wysyłki.

Przygotowywanie testów A/B/X

Przygotowanie kampanii z testami A/B/X nie różni się od planowania zwykłej wysyłki jednorazowej. Proces składa się z kilku prostych kroków. Po wybraniu grupy do wysyłki, wybierz opcję “Stwórz test A/B/X”.

Po tym kroku przeniesiesz się do miejsca, gdzie możesz wybrać parametry, które chcesz testować. Możesz wybrać nową kreację, wstawić nowego nadawcę, nowy temat lub nowy preheader. Po wprowadzeniu wszystkich zmian, kliknij Dalej.

Zostaniesz przeniesiony na drugi krok, gdzie masz dwie możliwości:

  • Dodanie kolejnego testu A/B/X – jeśli chcesz dodać kolejny wariant do testów, np. trzecią kreację lub trzeci temat.
  • Przejście do realizacji testów A/B/X – jeśli wykorzystałeś już wszystkie interesujące Cię opcje.

Po wyborze opcji przejścia do realizacji testów A/B/X, pojawia się konfigurator wysyłki. Możesz tutaj ustawić:

  • Procent bazy, na której realizowane będą testy. Przykładowo, jeśli chcesz przeprowadzić testy na 10% całej bazy, należy wpisać dwa razy po 5% dla każdego testu.
  • Termin realizacji testów – uruchomienie natychmiast, o określonej godzinie danego dnia lub w innym terminie.
  • Dodanie wysyłki do kampanii (nowej lub istniejącej); jeśli tego nie zrobisz, system sam utworzy kampanię z tej konkretnej wysyłki A/B/X.

Po zrealizowaniu testów, finalna wysyłka może zostać uruchomiona ręcznie z panelu wysyłania lub automatycznie, na podstawie zdefiniowanych założeń.

Zasady automatycznej realizacji testów A/B/X

Panel do konfiguracji automatycznej realizacji wysyłki finalnej po testach A/B/X umożliwia:

  • Realizację wysyłki po określonym czasie, mierzonym w godzinach.
  • Realizację wysyłki finalnej po spełnieniu jednego z warunków do wyboru z rozwijanej listy.
  • Wybór wersji testu, która ma zostać zrealizowana (opcjonalnie, przy testach zarówno kreacji jak i tematu).
  • Określenie, który temat ma zostać wybrany.

Punkty 1. i 2. mogą występować razem (przyrostek “i”) bądź zamiennie (przyrostek “lub”), można również skorzystać z nich oddzielnie. W punkcie trzecim powinniśmy wybrać parametr do określenia wersji “wygranej” na podstawie tego jakie paramerty są testowane – jeśli kreacja, interesuje nas wynik CTR, natomiast jeśli nadawca bądź temat – wskaźnik odpowiadający za otwarcia, czyli OR.

Testy A/B/X to potężne narzędzie, które pozwala na dostosowanie Twojej strategii e-mail marketingowej do potrzeb i preferencji Twoich odbiorców. Wykorzystaj go do maksimum, aby zwiększyć skuteczność swoich działań marketingowych.

Czy ten artykuł był pomocny?

Anna Małecka

Business Development Director

Advisor photo

Kochamy pomagać.
Naprawdę!

Nadal nie jesteś pewien, czego potrzebujesz? Zadzwoń do nas. Chętnie pomożemy, nawet jeśli nie jesteś klientem.

Porozmawiajmy