Tagi Google Analytics (GA) dodawane do linków w kreacjach SARE pozwalają na dodatkowe raportowanie wyników w panelu Google Analytics. Tagi GA czy też UTM mogą być wpisane ręcznie w URLach używanych w kreacji lub nadane przez SARE na etapie wysyłki. Te drugie rozwiązanie jest bardzo wygodne i ogranicza się do określenia 3 parametrów tagów. System pozwala na nadanie tagów:
- – czyli utm_source
- – czyli utm_medium
- – czyli utm_campaign
Tagi dodawane są na etapie wysyłki wiadomości do wszystkich adresów URL wykorzystanych w kreacji. Dzięki temu w jednym miejscu możliwe jest ustawienie właściwego tagowania i mierzenie skuteczności kampanii.
Z poziomu systemu ustawienie tagów GA możliwe jest na dwa sposoby – przy zapisie kreacji lub na 3 kroku wysyłania.
Otagowany link widoczny jest dopiero po kliknięciu w zrealizowanej wysyłce. W mailu w programie odbiorczym tagi nie są widoczne – link jest zakodowany. Po kliknięciu i przejściu na stronę docelową URL może wyglądać następująco:
Nadawanie tagów GA na poziomie zapisu kreacji
Pole tagów GA ustawić można na etapie tworzenia i zapisu kreacji. Po wybraniu opcji „zapisz” system wyświetla pole formularza ze standardowymi polami typu nazwa i opis. Dostępne są również pola opcjonalne, które po wypełnieniu są wykorzystywane jako domyślne wartości przy planowaniu wysyłki. Tymi polami są elementy nagłówka oraz zakładka z tagami GA. W niej dostępne są wspomniane rodzaje tagów.
Nadawanie tagów GA w zapisanej kreacji
Kreacja zapisana w systemie może zostać ponownie edytowana. Edycji podlega również nazwa kreacji, opis, utworzony nagłówek oraz przypisane tagi GA. Dzięki tej opcji wiadomość, która jest zapisana w „roboczych” lub „gotowych” ale nie została jeszcze wysłana, może zostać zedytowana. Edycję tagów GA wykonać można po wybraniu odpowiedniej ikony:
Po kliknięciu pojawi się formularz z zapisanymi danymi. Karta Tagi GA zawiera przypisane wcześniej wartości. Po wybraniu „zapisz” zmiany zostaną wprowadzone.
Nadawanie tagów GA na etapie realizacji wysyłki
Pole Tagów GA używane jest w procesie wysyłki. Funkcja dostępna jest na 3 kroku wysyłania. Pole te domyślnie nie jest aktywne, jednak w przypadku gdy do wykorzystywanej kreacji są przypisane tagi, funkcja automatycznie uaktywnia się. Niezależnie czy pole zostało uzupełnione automatycznie czy jest puste, możliwe jest jego edytowanie przed samą wysyłka.
Weryfikacja użytych tagów GA
Wysyłka, która korzystała z funkcji tagowania GA posiada dodatkowe dane w raportach. Dzięki temu możliwe jest sprawdzenie jakie wartości tagów GA zostały dodane do wysyłki. Informacja dostępna jest w szczegółowym raporcie z wysyłki (lewe menu –> raporty –> kampanie –> szczegóły) w sekcji „Informacje o wysyłce” w polu „Tagi GA”.