Rezerwacja – jest to typ wysyłki, który pozwala na zaplanowanie kampanii do konkretnej grupy odbiorców bez konieczności określenia konkretnej wersji kreacji czy tematu. Funkcja przydatna jest w momencie, gdy z konta korzysta więcej niż jedna osoba i realizowane jest klika wysyłek jednocześnie. Ustawiając ten rodzaj wysyłki rezerwujemy grupę adresów, gwarantując tym samym, że nie zostanie zrealizowana inna kampania do tych odbiorców w tym samym czasie.
Planowanie wysyłki
W pierwszym kroku wysyłki należy wskazać „Rezerwacja” jako rodzaj wysyłki.
Przy planowaniu wysyłki okienko „nazwa newslettera” możemy pozostawić puste.
Wpisujemy przykładowy temat, który w późniejszym czasie możemy zmodyfikować.
Na trzecim kroku wysyłki określamy:
- grupę adresów
- filtry
- tagi Google Analytics
- opcje dodatkowe
- wybieramy kampanię
Powyższe funkcje nie podlegają modyfikacji.
Wyznaczamy również termin realizacji wysyłki, który możemy zmienić.
Po kliknięciu w przycisk dalej wysyłka zostanie zaplanowana.
Aktualizacja wysyłki
Posiadając gotową kreację bądź temat, wysyłkę możemy aktualizować, przechodząc do zakładki mailing zaplanowane i klikając w modyfikuj.
Wyświetlony zostanie pierwszy krok wysyłania na którym wyznaczamy kreację, temat albo nadawcę (w zależności co chcemy zmienić). Przycisk dalej przeniesie nas do drugiego kroku, a następnie zaktualizuje wysyłkę.
Aby wysyłka rzeczywiście została zrealizowana należy ją aktywować. Przechodzimy do zakładki mailing zaplanowane, następnie wybieramy aktywacja rezerwacji.
Funkcja ta pozwala na uruchomienie mailingu oraz modyfikację terminu wysyłki.