Optymalizator wysyłek – jest to rodzaj wysyłki, który umożliwia precyzyjne przetestowanie skuteczności e-mailingu w różnych dniach i w różnych godzinach. Planując jedną kampanię, można zdefiniować kilka terminów i różne godziny wysyłki. System automatycznie podzieli bazę na wiele części, zrealizuje w określonych terminach wysyłkę i stworzy jeden spójny raport. Raporty te wskażą, w jakich godzinach odbiorcy, najchętniej otwierają i klikają, wiadomości. Dla tego typu wysyłki dostępny jest dedykowany raport wskazujący optymalny termin.
Planowanie wysyłki
W pierwszym kroku planowania wysyłki należy wskazać „optymalizator wysyłek” jako rodzaj wysyłki.
Drugi krok planowania wysyłki przebiega standardowo, natomiast na trzecim kroku wysyłania pojawia się możliwość podzielenia wysyłki na różne dni i godziny:
Do wyboru dostępny jest bieżący i przyszły miesiąc kalendarzowy. System podzieli bazę do wysyłki na równe części. Wysyłka będzie realizowana o wskazanych godzinach, w każdy wybrany do wysyłki dzień. W podanej na przykładzie konfiguracji system zrealizuje 20 wysyłek – po 4 w każdym z wskazanych dni. Testowany będzie dzień tygodnia oraz różne pory dnia. Będą to:
- 18 lutego o godzinach 8:00, 10:00, 16:00 i 18:00
- 19 lutego o godzinach 8:00, 10:00, 16:00 i 18:00
- 20 lutego o godzinach 8:00, 10:00, 16:00 i 18:00
- 21 lutego o godzinach 8:00, 10:00, 16:00 i 18:00
- 22 lutego o godzinach 8:00, 10:00, 16:00 i 18:00
Wysyłka po zaplanowaniu widoczna jest w sekcji mailing –> zaplanowane, a w szczegółach wysyłki widoczne są określone terminy.
Raporty z wysyłek
Raporty ze statystyk czasowych w przypadku optymalizatora wysyłek są bogatsze o wykresy wskazujące dzień i godzinę z najlepszym wynikiem w podziale na otwarcia i kliknięcia.
Dodatkowo dane, można zgrupować względem dni tygodnia lub dowolnie wskazanego zakresu godzin. Dzięki temu łatwiej wskazać który termin wysyłki jest optymalnym do wysyłki – ma najlepsze wyniki.