Pierwsze 15 linijek wiadomości, które wyświetlają się na ekranie, decydują o tym, czy klient przeczyta Twoją wiadomość, czy przeniesie ją do kosza. Treść, którą zobaczy najpierw, powinna go zachęcić i zmotywować, do przewinięcia tekstu poniżej. Jak tego dokonać? Przygotowaliśmy kilka praktycznych uwag, które pomogą Ci stworzyć przyciągającą uwagę wiadomość.
Najważniejszy jest temat i Preheader
Temat, wraz z pierwszymi 15 centymetrami, to najważniejsza i decydująca przestrzeń Twojej wiadomości. To, temat przede wszystkim decyduje o tym, czy wiadomość zostanie otwarta przez odbiorcę. Dobry temat powinien zachęcać do zapoznania się z treścią maila (dobrze sprawdzają się pytania i/lub personalizacja) i być spójny z główną treścią wiadomości. Do optymalizowania tematu i znalezienia najbardziej skutecznego wariantu, warto wykorzystać testy A/B/X.
Wykorzystuj zebrane dane i personalizuj
Do zbudowania atrakcyjnej dla odbiorcy wiadomości, dobrze jest wykorzystać do tego jak najwięcej danych jakie posiadasz o odbiorcy. Mogą to być zarówno dane deklaratywne (czyli takie, które użytkownik sam nam dostarcza, poprzez wpisanie ich w różnych źródłach) oraz dane behawioralne (pozyskane na podstawie zachowania użytkownika np. na naszej stronie). Warto wiedzieć, że w systemie SARE istnieją różne funkcje dynamicznej treści, co pozwala na personalizację wiadomości na wiele sposobów i w ramach jednej wiadomości różni odbiorcy otrzymają różne treści.
Angażuj i aktualizuj
Treść, którą przesyłasz klientowi, powinna na tyle go zaciekawić, aby zechciał przeczytać kolejne Twoje wiadomości, dlatego tak ważne jest angażowanie i aktualizowanie wiadomości. Pamiętaj, aby dywersyfikować treść swoich maili, aby zaciekawić odbiorcę i sprawdzać jakimi treściami jest zainteresowany.
Wyrażaj się jasno
Staraj się pisać swoje wiadomości w taki sposób, aby klientowi nie nasuwały się żadne wątpliwości, ani pytania. To, co przeczyta, musi satysfakcjonować go w największym możliwym stopniu.
Nie daj powodów do podejrzeń
Pamiętaj, aby budować swoje wiadomości w prawidłowy sposób. Unikaj ciągów znaków interpunkcyjnych czy cyfr, które mogą sprawić, że Twoja wiadomość zostanie przeniesiona do kosza.
Dbaj o estetykę
Zadbaj o poprawność językową i atrakcyjność swojej wiadomości, ale nie zapominaj o grafikach. Obrazy, które przesyłasz mają ogromną wartość, bowiem większość odbiorców najbardziej kieruje się zmysłem wzroku. Personalizuj grafiki względem swojego klienta – zważaj na jego płeć, wiek i zainteresowania.