Poniżej przygotowaliśmy krótki poradnik, zawierający praktyczne rady, które pomogą Twoim wiadomościom omijać spam – bo liczy się jakość, a nie ilość!
1. Poznaj swoich klientów – Wyodrębnienie profili behawioralnych pozwoli Ci wychwycić najważniejsze informacje o Twoich klientach i zdefiniować segmenty Twoich odbiorców.
2. Personalizuj treść – Odpowiedni dobór treści, która zainteresuje klienta Twoją wiadomością zapewni Ci jego lojalność.
3. Bądź atrakcyjny – Wysyłaj treści adekwatne, wartościowe i przyjemne dla oka
4. Aktualizuj – te same treści znudzą subskrybenta
5. Angażuj – zyskasz wtedy opinię dobrego nadawcy, zyskasz lojalnych klientów i ograniczysz rezygnację z newslettera.
6. Pozwól się wypisać – Pamiętaj, że dla firmy korzystniejsza jest sytuacja, kiedy użytkownik wypisze się z Twojej bazy danych, niż gdy potraktuje Twoją wiadomość, jako spam.
7. Wysyłaj więcej, ale i ograniczaj – Większą ilość treści kieruj w stronę zaangażowanych subskrybentów, a ograniczaj tam, gdzie nie spotyka się ona z zainteresowaniem.
8. Bądź konsekwentny w zakresie zwrotów – Mniejsza częstotliwość wysyłek, to mniej zwrotów.
9. Analizuj – Obserwacja zachowań i reakcji odbiorców pozwoli Ci dobierać treści i oszacować częstotliwość wysyłek mailingów.
10. Porównuj – Stwórz testową grupę, wybierz najskuteczniejszą i zoptymalizowaną kreację, roześlij ją do wybranej bazy. Wykorzystuj testy A/B/X aby osiągnąć największą skuteczność planowanych kampanii. Testuj i ucz się na zrealizowanych kampaniach.
11. Nie pozwól na wątpliwości – Twoje wiadomości muszą być jasne i zrozumiałe, nie pozostawiając klienta z żadnym pytaniem.
12. Nie dawaj powodów do podejrzeń – Ciągi liczb, wielkie znaki lub wiele znaków interpunkcyjnych obok siebie mogą spowodować, że subskrybent potraktuje Twoją wiadomość jako spam.
13. Otrzymany e-mail powinien być e-mailem oczekiwanym – Wysyłaj odpowiednie treści do odpowiednich osób o odpowiednim czasie