W tej części system wyświetla raporty z wszystkich kampanii mailingowych. Raporty podzielone są względem 3 typów wysyłek: standardowe (jednorazowe, powitalne, cykliczne, godzinowe, optymalizator, weryfikujące), follow up oraz transakcyjne.
Następnie użytkownik wybiera interesujący go okres: 1 miesiąc, 2 miesiące, 3 miesiące, ½ roku, cały rok, wszystkie lub wybrany, dowolny przedział czasu.
Po wybraniu czasu, w którym przeprowadzone były kampanie, wyświetlają się szczegółowe dane dotyczące danego okresu w formie graficznej (wykres) oraz tekstowej (tabela). Przeprowadzone wysyłki można grupować tworząc tak zwane kampanie. Dzięki temu powstają łączne statystyki dla kilku wysyłek (np. dotyczących promocji nowego produktu czy wydarzenia związanego z działalnością firmy). Kampanie tworzy się podczas wysyłki (w 3 kroku wysyłania) lub korzystając z przycisku Połącz/rozgrupuj kampanie – jednym kliknięciem zaznacza się wysyłki (zmienia się zaznaczenie na kolor niebieski), które mają zostać zgrupowane a następnie wykorzystuje się przycisk Połącz wybrane. W podobny sposób wygląda wyłączanie wysyłki z kampanii – należy ją zaznaczyć i użyć przycisku Rozgrupuj wybrane. Domyślnie nazwa kampanii nosi nazwę „Nowa kampania”. Aby edytować nazwę kampanii należy dwukrotnie w nią kliknąć.
Pierwsza część to tabela o następujących polach:
- NR – numer wysyłki
- Typ wiadomości – informacja czy wysłana wiadomość to e-mail w formacie HTML czy TXT
- Nazwa newslettera – nazwa nadana newsletterowi – nazwa pliku w folderze gotowe w module MAILING
- E-mail nadawcy – e-mail nadawcy wysyłki, który został ustawiony w 1 kroku wysyłki, a który wyświetli się użytkownikom w skrzynce pocztowej
- Nadawca e-maila – nadawca wysyłki, który został ustawiony w 1 kroku wysyłki, a który wyświetli się użytkownikom w skrzynce pocztowej
- Grupa – grupa (y), do której mailing został wysłany
- Komentarz – daje możliwość dodania swoich uwag poprzez dwukrotne kliknięcie w puste pole
- Data – data, na którą zaplanowano wysyłkę
- Temat – temat wiadomości, który został ustawiony w 1 kroku wysyłki, a który wyświetli się użytkownikom w skrzynce pocztowej
- Wysłane – liczba wszystkich maili, które zostały wysłane
- Zwroty i zwroty % – liczba zwrotów wraz z wskaźnikiem procentowym
- Otwarcia uniq i otwarcia uniq % – liczba maili otworzonych przez unikalnych odbiorców wraz z wskaźnikiem procentowym ORu (ORu=otwarcia unikalne/wysłane*100)
- Otwarcia all i otwarcia all % – liczba wszystkich otwarć maili przez użytkowników wraz z wskaźnikiem procentowym OR (OR=otwarcia all/wysłane*100)
- Otwarcie przez RSS – liczba otwarć wiadomości za pośrednictwem kanału RSS zintegrowanego z SARE; dane zostaną wyświetlone, jeżeli kanał RSS został uprzednio włączony w Preferencjach
- Wypisało się i wypisało się % – liczba osób, które po tej wysyłce wypisały się z bazy wraz z wskaźnikiem procentowym
- Kliknięcia uniq i kliknięcia uniq % – liczba kliknięć w jakikolwiek link w wiadomości przez unikalnych odbiorców wraz z wskaźnikiem procentowym CTRu (CTRu=kliknięcia unikalne/wysłane*100)
- Kliknięcia all i kliknięcia all % – liczba wszystkich kliknięć w linki zawarte w wiadomości przez użytkowników wraz z wskaźnikiem procentowym CTR (CTR=kliknięcia all/wysłane*100)
- CTR REACH uniq % – kliknięcia unikalne/(wysłane – zwroty)*100
- CTOR % – kliknięcia unikalne/otwarcia unikalne *100
- Transfer – wartość transferu wygenerowanego podczas wysyłki
- Szczegóły – po kliknięciu pojawiają się szczegółowe informacje dotyczące przeprowadzonej kampanii bądź pojedynczej wysyłki, zorganizowane w pięciu zakładkach (w dalszej części opisane). Aby przejść do szczegółów należy wklikać się tu:
Poniżej podgląd wskaźników. Istnieje możliwość ukrycia pewnych wskaźników w raportach na wyświetlanej stronie Preferencje -> Wyświetlanie danych
Pod tabelą prezentującą wybrany okres dostępne są wykresy i zestawienia tabelaryczne dotyczące:
- Tagów z przeprowadzonych wysyłek i kampanii – po kliknięciu w nazwę tagów (które pogrupowane są alfabetycznie można zobaczyć liczbę kliknięć, wysyłki, w których został zamieszczony, przejrzeć i zarządzać adresami, które kliknęły w tag)
- Przebiegu mailingów procentowo (wysyłek lub kampanii – należy wybrać z listy)
- Wysłanych maili i zwrotów (wysyłek lub kampanii – należy wybrać z listy)
- Transferu danych (wysyłek lub kampanii – należy wybrać z listy)
- Otwarć i kliknięć dzień po dniu
- Otwarć i kliknięć godzina po godzinie
Raport za prezentowany okres można pobrać w formacie pdf lub csv, klikając tu:Istnieje również możliwość uzyskania informacji o zrealizowanych wysyłkach typu follow up i transakcyjnych.
Znajdują się tam takie nazwy kolumn jak: Nazwa newslettera, grupa, ustawienia wysyłki, wysłane, zwroty, otwarcia uniq, wypisało się klikniecia uniq, CTR uniq%, transfer, szczegóły. Analogicznie jak w przypadku wysyłek standardowych pojawią się takie statystyki jak: tagi, przebieg mailingów, wysłane maile i zwroty, transfer danych, otwarcia i kliknięcia dzień po dniu, otwarcia i kliknięcia godzina po godzinie. Dane można wyeksportować do pliku .csv i .pdf
Dla wysyłek transakcyjnych widnieje zestawienie tabelaryczne z takimi kolumnami jak: kampania, wysłane, zwroty, otwarcia uniq, wypisało się, kliknięcia uniq, CTR uniq%, CTOR, szczegóły.
Raport szczegółowy - wysyłka
Raport szczegółowy zawiera dokładne statystyki dotyczące wybranej wysyłki w podziale na 6 zakładek: informacje ogólne, statystyki czasowe, analiza zwrotów, informacje o odbiorcach, urządzenia odbiorców, analiza wiadomości
Dane ze wszystkich 5 zakładek można wyeksportować do pliku pdf, gdzie jest możliwość doprecyzowania również zakresu, jaki ma zostać wygenerowany, jak poniżej.
W ramach takiego raportu dostępne są następujące zakładki a w nich wskazane dane:
INFORMACJE OGÓLNE
- Informacje systemowe
- Numer wysłki
- Nazwa newslettera
- Data wysyłki
- Kodowanie e-maila
- Grupy wysyłkowe
- Zaplanowane przez
- Informacje o wysyłce
- Nadawca maila
- Adres Reply-To
- Tytuł maila
- Średni rozmiar maila
- Łączny rozmiar
- Użyte filtry
- Osadzenie Grafik
- Wartości liczbowe
- Wysłane
- Zwroty
- Otwarte
- Otwarte unikalne
- Kliknięte
- Kliknięte unikalne
- Wypisało sięPo kliknięciu na nazwę jednej z powyższych kategorii wyświetla się okno z listą należących do niej adresów e-mail i linkiem zarządzaj adresami. Kliknięcie w link umożliwia wykonywanie operacji na adresach z danej kategorii. Dostępne są funkcje: dodawania do grupy, usuwania z grupy, zmiana statusu, kasowanie i eksport. Można również pobrać plik xml lub csv z adresami, dla których odnotowano wybrane zdarzenie.
- Wskaźniki wysyłki
- OR unikalne
- OR nieunikalne
- Open reach
- CTR unikalne
- CTR nieunikalne
- CTOR
- CTR Reach unikalne
- Kolejnym modułem raportów na tej stronie jest Mapa kliknięć – Po kliknięciu w ikonę newslettera z palcem wskazującym – mapa kliknięć – pojawia się wybrany newsletter z informacją dotyczącą liczby kliknięć w poszczególne miejsca na całym jego obszarze. Informacja taka wyświetla się po najechaniu kursorem myszki na podlinkowany obiekt lub fragment tekstu. Aby zaprezentować wszystkie kliknięte obszary należy zaznaczyć checkbox „Wszystkie kliknięcia”
- Kolejna część raportu to najpopularniejsze linki wraz z liczbą kliknięć. Tabela Najpopularniejsze adresy URL informuje użytkownika o najczęściej klikanych linkach zamieszczonych w danym newsletterze. Można także otagować adres URL bądź ScriptSpot, klikając dwukrotnie na odpowiedni wiersz w kolumnie Tagi. Otworzy się pole edycji, gdzie należy wpisać nazwę tagu, oznaczając tym samym dany link. Dla zatwierdzenia należy kliknąć przycisk „OK”. Oprócz liczby kliknięć prezentowane są wskaźniki CTR i CTOR obrazujące popularność linków. Można również zarządzać adresami, które klikały w dany link (kliknięcie w link rozwija listę) lub pobrać plik csv/xml z danymi. Poza popularnymi linkami sekcja raportów zawiera również informacje o popularnych tagach wraz z liczbą kliknięć. Cały moduł z najpopularniejszymi linkami i tagami można wyeksportować do pliku csv
- Ostatnim elementem raportu w omawianej zakładce (Informacje ogólne) jest analiza według cech. Opcja ta daje możliwość weryfikacji niektórych statystyk oraz adresów pod względem danej cechy. Należy wybrać z listy rozwijanej daną cechę utworzoną w systemie, a następnie kliknąć w jedną z poniższych kategorii:
- Wysłane
- Zwroty
- Otwarcia uniq
- Kliknięcia uniq
- Wypisało się
Po kliknięciu pojawią się dane tabelaryczne oraz wykres z prawej strony.
STATYSTYKI CZASOWE
Odrębną (drugą) zakładką raportów są Statystyki czasowe, gdzie znajdują się zestawienia tabelaryczne i graficzne dotyczące:
- Otwarć i kliknięć godzina po godzinie
- Otwarć i kliknięć dzień po dniu
- Otarć i kliknięć wg dni tygodni
ANALIZA ZWROTÓW
Trzecią zakładką jest analiza zwrotów. Znajdują się w niej informacje o odnotowanych zwrotach wraz z powodami. Tabela zawiera informację o przyczynie zwrotu wraz z liczbowym oraz procentowym wskaźnikiem. Po kliknięciu w dany powód pojawia się okno z adresami, które odnotowały owy zwrot, a którymi można następnie zarządzać. Obok znajduje się również wykres kołowy, na którym przedstawiony jest rozkład procentowy powodów zwrotów.
Informacje co dany powód dokładniej oznacza, znajdziecie Państwo tutaj : https://sare.pl/baza-wiedzy/2017/03/21/analiza-zwrotow/
INFORMACJE O ODBIORCACH
URZĄDZENIA ODBIORCÓW
W czwartej (Informacje o odbiorcach) i piątej (Urządzenia odbiorców) zakładce znajdują się kolejne szczegółowe informacje takie jak:
- Statystyki domenowe – dla wiadomości wysłanych, otwartych, klikniętych, zwrotów lub wypisów (należy wybrać z listy). Ponadto istnieje możliwość rozgrupowania ogólnych domen na bardziej szczegółowe.
- Statystyki lokalizacji adresów IP – z podziałem na kraj, region i miejscowość
- Statystyki urządzeń – dla wiadomości otwartych i klikniętych
- Kategorie urządzeń – dla wiadomości otwartych i klikniętych
- Statystyki agentów pocztowych – otwarcia – informacje o agentach pocztowych i systemach operacyjnych
- Statystyki przeglądarek – kliknięcia – informacje o przeglądarkach i systemach operacyjnych
ANALIZA WIADOMOŚCI
Uzyskana liczba punktów danej kreacji mailingowej w spam teście.
Raport szczegółowy - kampanie
Raport szczegółowy dla kampanii przedstawiony jest analogicznie do raportów z pojedynczych wysyłek. Jest tylko kilka elementów, które się różnią.
Zakładka pierwsza Informacje ogólne:
- Numer kampanii
- Nazwa kampanii
- Data pierwszej wysyłki
- Prezentowany okres – okres, w którym wysyłane były wiadomości w ramach wybranej kampanii
- Średni rozmiar maila
- Łączny rozmiar
- Wysłanych wiadomości – liczba maili wysłanych w ramach kampanii (we wszystkich wysyłkach)
Pozostała część analogicznie do raportów pojedynczych wysyłek
Zakładka druga Statystyki czasowe – dodatkowo wyróżnione są tutaj na wykresach:
- Przebieg mailingów (procentowo) z wyróżnieniem na kolorowo otwarć, kliknięć, wypisów
- Wysłane maile i zwroty
- Transfer danych
Pozostała część analogicznie do raportów z pojedynczych wysyłek.