Centrum pomocy
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

Grupowanie adresów – lepsza organizacja Twojej bazy kontaktów

Przeglądaj grupy to narzędzie, które pozwala na podział adresów według wybranych przez Ciebie kryteriów. Możesz grupować je na przykład ze względu na płeć, wiek, zainteresowania czy język, w jakim komunikują się Twoi odbiorcy newsletterów. Przyporządkowywanie adresów do konkretnych grup jest proste i możesz to zrobić na kilka sposobów:

  • Dodawanie pojedynczego adresu do bazy (zobacz: ADRESY).
  • Importowanie całej bazy adresowej (zobacz: ADRESY).
  • Samodzielne dopisywanie adresatów przez interfejs, na przykład na stronie internetowej.

Aby korzystać z grupowania adresów, należy wcześniej utworzyć odpowiednie grupy, do których będziesz dodawać adresy (zobacz: ADRESY → Dodaj grupę). W sekcji Przeglądaj grupy będziesz mógł zarządzać adresami w poszczególnych grupach.

Dodawanie nowej grupy

Aby dodać nową grupę, wypełnij formularz składający się z następujących pól:

  • ID – numer identyfikacyjny grupy.
  • Nazwa – nazwa grupy.
  • Skrót – skrót nazwy grupy.
  • Opis – szczegółowy opis grupy.
  • Prywatna – jeśli chcesz utworzyć grupę prywatną, zaznacz to pole. Grupy prywatne są niewidoczne dla osób zapisujących się na listę mailingową. Oznacza to, że tylko Ty będziesz mógł dodawać adresy do tej grupy.

Po wypełnieniu formularza, kliknij przycisk Dodaj, aby zakończyć tworzenie grupy. Następnie automatycznie przeniesiesz się do sekcji Przeglądaj grupy (zobacz: ADRESY).

Usuwanie grupy

Aby usunąć grupę, zaznacz ją, stawiając znacznik w pierwszej kolumnie tabeli. Potwierdź usunięcie, klikając przycisk Kasuj. Adresy znajdujące się tylko w tej grupie zostaną przeniesione do grupy 0, a ich e-maile nie będą przypisane nigdzie indziej.

Usuwanie adresu z grupy

Aby usunąć adres z grupy, zaznacz go, stawiając znacznik w pierwszej kolumnie tabeli. Następnie z rozwijanej listy wybierz opcję Usuń z grupy i kliknij przycisk Wykonaj. W wyświetlonym oknie zaznacz odpowiednią grupę lub grupy, z których chcesz usunąć adres. Potwierdź wybór, klikając przycisk Wybierz. Jeśli chcesz zaznaczyć wszystkie adresy, możesz skorzystać z funkcji Zaznacz/Odznacz wszystkie na stronie.

Kopiowanie do innej grupy

Aby skopiować adres do innej grupy, zaznacz go, stawiając znacznik w pierwszej kolumnie tabeli. Następnie z rozwijanej listy wybierz opcję Kopiuj do innej grupy i kliknij przycisk Wykonaj. W wyświetlonym oknie zaznacz grupę lub grupy, do których chcesz skopiować adres. Potwierdź wybór, klikając przycisk Wybierz. Jeśli chcesz zaznaczyć wszystkie adresy, możesz skorzystać z funkcji Zaznacz/Odznacz wszystkie na stronie.

Wszystkie informacje dotyczące adresów e-mail są prezentowane w tabeli.

Opis kolumn

Poniżej przedstawiamy krótkie objaśnienie poszczególnych kolumn w tabeli:

  • ID – numer identyfikacyjny grupy. Grupa o numerze ID 0 to grupa adresów e-mail nieprzyporządkowanych do żadnej grupy.
  • Znacznik – graficzne oznaczenie danej grupy.
  • Nazwa – nazwa grupy.
  • Skrót – skrót nazwy grupy.
  • Opis – szczegółowy opis grupy.
  • Liczba adresów – liczba adresów przypisanych do danej grupy.
  • Kopiuj – funkcja umożliwiająca przenoszenie adresów z jednej grupy do innej bez usuwania ich z grupy pierwotnej.
  • Edytuj – funkcja umożliwiająca edycję nazwy, skrótu i opisu istniejącej grupy.
  • Czyść – funkcja umożliwiająca usunięcie adresów z danej grupy. Jeśli adres jest przypisany tylko do jednej grupy, po usunięciu automatycznie zostanie przeniesiony do grupy 0, gdzie nie jest przyporządkowany.
  • Usuń – funkcja umożliwiająca usunięcie wybranej grupy. Jeśli adresy nie znajdują się w żadnej innej grupie, zostaną przeniesione do grupy 0.

Dzięki narzędziom dostępnym w module Grupowanie adresów będziesz mógł w prosty sposób zorganizować i zarządzać swoją bazą kontaktów.

Czy ten artykuł był pomocny?

Anna Małecka

Business Development Director

Advisor photo

Kochamy pomagać.
Naprawdę!

Nadal nie jesteś pewien, czego potrzebujesz? Zadzwoń do nas. Chętnie pomożemy, nawet jeśli nie jesteś klientem.

Porozmawiajmy