Jak usprawnić lejek sprzedaży przy pomocy marketing automation?

Lejek sprzedaży w e-commerce to droga, którą prowadzimy nowego leada przez kolejne etapy, kierując go do finalizacji transakcji. Kroki te mogą różnić się w zależności od danego biznesu, przyjętej strategii czy aktualnych celów firmy. Jednak nadrzędnym celem każdego przedsiębiorstwa jest zawsze sprzedaż określonych usług czy towarów. I do tego ostatecznie mają prowadzić nasze lejki sprzedażowe. Warto więc pracować nad ich udoskonalaniem.

» Czytaj dalej

Marketing automation. Oczekiwania vs rzeczywistość

Na temat marketing automation powstało wiele artykułów, poradników oraz szkoleń. Naturalnie narosło wokół tego zagadnienia również mnóstwo mitów czy wyobrażeń, które w zderzeniu z rzeczywistością mogą być przyczyną rozczarowania u marketerów, stawiających pierwsze kroki w świecie automatyzacji. Rozprawmy się z nimi już na początku, by później w pełni korzystać z możliwości naszego systemu!

» Czytaj dalej

Personalizacja w praktyce — co analizować, by być bliżej użytkownika?

Wraz z rozwojem digital marketingu obserwujemy też rosnący trend personalizacji, szczególnie w komunikacji. Nie zawsze jest ona możliwa, dotyczy to głównie sfery offline. Jednak w świecie Internetu, zbieranie i wykorzystywanie informacji na temat użytkowników jest o wiele prostsze i praktycznie w 100% możliwe, a tworzenie dedykowanych przekazów reklamowych jest na porządku dziennym! Treści szyte na miarę już od kilku lat królują na rynku e-commerce [1]. 

» Czytaj dalej

Jak działa marketing automation? 5 przykładów

Liczba firm, które korzystają z marketingu automatycznego, stale rośnie. Nie wszystkie jednak w pełni wykorzystują potencjał, jaki drzemie w tych narzędziach! Z czego to wynika? Przez pośpiech, niedoinformowanie czy przeoczenie pewnych funkcji, marketerzy sami ograniczają swoje możliwości do niezbędnego minimum. Tracą okazję, by wynieść się na wyżyny obsługi oraz sprzedaży w sieci. Zebraliśmy dla Was 5 sposobów wykorzystania marketing automation w praktyce, które pozwolą Wam podnieść swoje kompetencje.

» Czytaj dalej

Lead nurturing — dlaczego działa?

Komunikacja oraz budowanie relacji z klientem jest bardzo istotną kwestią w biznesie. W jaki sposób robić to dobrze, tak aby więź była trwała? Lead nurturing to odpowiedź na potrzeby współczesnego rynku reklamowego. W nowoczesnym marketingu internetowym wiele agresywnych form reklamy przeszło do lamusa. Nasi odbiorcy są bardziej wymagający i świadomi swoich potrzeb. Dlatego, tworząc nachalne przekazy powodujemy, że zniechęcamy ich do siebie. „Łapanie” go na okazję ustępuje więc miejsca budowaniu trwałej relacji. Co jest sekretem lead nurturingu? To duża świadomość klienta na temat naszej marki oraz produktu, który chce kupić. Dzięki temu jest z niego zadowolony i wraca po więcej. 

» Czytaj dalej

Jak wdrożyć marketing automation? 5 kroków

Chcesz wdrożyć marketing automation do swojego biznesu, ale nie wiesz od czego zacząć? Implementacja wymaga przygotowania szczegółowej strategii oraz analizy potrzeb naszego biznesu. Jasne określenie celu wprowadzenia platformy marketingu automatycznego, pozwoli konsekwentnie realizować poszczególne etapy prac i co najważniejsze, oceniać ich efekty. Brzmi dosyć skomplikowanie, jednak jest to łatwiejsze, niż Ci się wydaje! Prezentujemy, jak wdrożyć system marketing automation w 5 krokach.

» Czytaj dalej

Jak automatyzacja wspiera efektywny lead nurturing

Istotą lead nurturingu jest przygotowanie potencjalnego klienta do skorzystania z naszej oferty. To szereg działań, które pozwalają przekazać mu niezbędne informacje o samym produkcie, ale także o naszej firmie. Podczas nurturingu dzielimy się swoimi wartościami, budujemy zaufanie, a wreszcie — nawiązujemy trwałą relację. Jak automatyzacja wzbogaca nasze działania, zmierzające do rozwoju leada? Dzięki niej możemy kontaktować się jednocześnie z ogromną liczbą odbiorców i zyskiwać wielu stałych klientów!

» Czytaj dalej

Automatyzacja e-mail marketingu a marketing automation

Wiele osób sądzi, że automatyzacja działań marketingowych, w tym wysyłka e-maili jest trudnym, żmudnym i skomplikowanym zadaniem. Jak sprawić, by praca stała się przyjemnością, a nie tylko codziennym wyzwaniem i obowiązkiem? Możemy zautomatyzować nasze wysyłki mailowe za pomocą narzędzia marketing automation! Podczas planowania strategii marketingowej, starajmy się myśleć o naszym biznesie całościowo – dostrzeżmy, że mailingi są ważną częścią naszych działań marketingowych. Jednak by zwiększyć ich siłę, zoptymalizować nasz e-mail marketing i wdrożyć automatyzację, potrzebujemy integracji z innymi systemami czy narzędziami. 

» Czytaj dalej

Jak wdrożyć platformę marketing automation w Twoim biznesie?

Marketing automation skrywa w sobie wiele tajemnic i ciekawych rozwiązań komunikacyjnych. Każdy marketer oraz właściciel e-commerce powinien poznać moc narzędzi do automatyzacji działań marketingowych – dają one niebywałe możliwości dla rozwoju każdego biznesu internetowego, niezależnie od branży. Zanim jednak rozpoczniesz swoją przygodę z automatyzacją, dowiedz się w jaki sposób poprawnie wdrożyć dany system marketingowy – dokładne omówienie tego tematu przedstawiamy na przykładzie narzędzia SAREhub.

» Czytaj dalej

4 powody dlaczego marketing automation nie działa

Chcesz wprowadzić swój biznes w XXI wiek? Myślisz o automatyzacji marketingu w swojej firmie, ale boisz się, że narzędzia dostępne na rynku nie sprawdzą się w Twoim biznesie? A może masz już oprogramowanie, jednak działania wciąż nie przynosi satysfakcjonujących wyników? W sieci istnieje wiele artykułów, dlatego nietrudno pogubić się w gąszczu porad i informacji. Przyjrzyjmy się dokładniej 4 głównym powodom, dlaczego automatyzacja nie zawsze się sprawdza i może nie przynieść oczekiwanych rezultatów.

 

» Czytaj dalej

3 sprawdzone sposoby na omnichannel marketing

Nowoczesne podejście do biznesu, zwłaszcza w e-commerce, wiąże się z wdrożeniem omnichannel marketingu. Strategia ta opiera się na rozumieniu komunikacji jako przestrzeni wielu kanałów, których granice rozmywają się. Dzięki temu zbliżamy się do klienta, ale nie osaczamy go. Dajemy odbiorcy wolną rękę w zakresie wyboru spośród wielu uzupełniających się form komunikacji, ale nie przytłaczamy go nimi. Klient oczekuje, że zakupy będą szybkie, wygodne i dostępne o dowolnym czasie i w dowolnym miejscu. Poznajmy 3 sprawdzone sposoby na to, by mu to zapewnić.

» Czytaj dalej

Wysyłać, dzwonić czy pisać? Zróżnicowanie komunikacji marketingowej

Obecnie na rynku mamy wiele narzędzi, które służą marketerom oraz właścicielom e-commerce, do komunikacji marketingowej z potencjalnym Klientem. Często mamy problem, by zdecydować się, które z nich wybrać, by osiągnąć zamierzony efekt. Tworząc relacje używamy: mailingów, wiadomości SMS czy kanałów społecznościowych (Facebook, Instagram, LinkedIn). Nie wspominając o tradycyjnej formie komunikacji offline. Nadmiar możliwości sprawia, że możemy czuć się przytłoczeni, a Klient osaczony – jeśli wybierzemy wszystkie opcje. By temu zapobiec, na pomoc przychodzą nam narzędzia do prowadzenia zintegrowanej strategii komunikacji – omnichannel, które są dostępne na polskim rynku od kliku lat.

» Czytaj dalej

Jak dbać o relacje z klientem? 5 sprawdzonych metod

Dobre relacje z klientem są fundamentem naszego biznesu. Zadowolony konsument to taki, który do nas powraca oraz poleca nasze produkty czy usługi innym osobom, głównie znajomym. Obojętnie, czy działamy w sektorze B2B czy B2C — każdy człowiek, po drugiej stronie, powinien być dla nas równie ważny. W budowaniu trwałej więzi największą rolę odgrywa nasze podejście do klienta oraz poziom obsługi, na każdym etapie kontaktu z naszą marką – customer journey. Jak o to zadbać? Z pomocą przychodzą narzędzia marketingu automatycznego.

» Czytaj dalej

Cykl życia klienta – 3 sposoby na mierzenie zaangażowania

Klient zadowolony to klient lojalny czyli taki, który więcej kupuje? Marki coraz częściej stawiają więc na zadowolenie odbiorców. Ważny jest tutaj cały cykl życia klienta, każdy jego element. Satysfakcja na każdym etapie ścieżki zakupowej powoduje, że konsumenci przywiązują się do marki, chętniej do niej wracają i z przyjemnością polecają ją innym.

» Czytaj dalej

Real time marketing w marketing automation

Czy planowanie działań za pomocą marketing automation pozwala na real time marketing? Marketing w czasie rzeczywistym reaguje na aktualne wydarzenia polityczne, kulturalne czy społeczne. Jednym z przykładów tego rodzaju realizacji są odpowiedzi marek na październikową aukcję z obrazem Banksy’ego w roli głównej[1]. Czy wśród naszych wszystkich zautomatyzowanych akcji jest możliwa szybka i spersonalizowana reakcja na newsy ze świata? Takich wydarzeń nie możemy przewidzieć. Ale ruchy użytkowników już tak.

» Czytaj dalej

Targetowanie behawioralne, czyli jak zwiększyć sprzedaż na Wielkanoc

Polacy wydają z okazji Wielkanocy ponad 500 zł. 49% przyznaje, że nie są to jedynie wydatki na zakupy spożywcze, ale także budżet na prezenty [1]. By dowiedzieć się, co kupują, postaw na targetowanie behawioralne! Dlaczego? Nawet najskuteczniejszy przekaz reklamowy bywa nietrafiony. A być może to właśnie Twoja oferta jest idealną odpowiedzią na ich wielkanocne potrzeby, tylko trzeba do nich dotrzeć.

» Czytaj dalej

Marketing automation a sprzedaż na Święta – jak wykorzystać funkcje systemu SAREhub?

Sklepy internetowe wyposażone w oprogramowanie do automatyzacji marketingu mogą liczyć w te Święta na większą liczbę transakcji. Wszystko za sprawą innowacyjnych narzędzi do personalizacji oferty e-sklepu, które wkrótce mogą stać się podstawą każdej działalności e-commerce. Systemem tego typu jest SAREhub, który poprzez segmentację odbiorców i działania wielokanałowe jest w stanie precyzyjnie i skutecznie docierać do klienta z produktami dopasowanymi do jego preferencji. Jakie funkcje posiada SAREhub i dlaczego warto je wykorzystać w sprzedaży na Święta i inne okazje w roku?

» Czytaj dalej

Jak buduje się lead scoring klientów?

Lead scoring pozwala ocenić, którzy użytkownicy są najbliżej finalizacji zakupów. Znając stopień zaangażowania potencjalnego klienta, możemy kierować do niego lepiej dopasowane komunikaty marketingowe i odpowiednio prowadzić go przez lejek sprzedażowy. Poznajmy więcej korzyści lead scoringu!

» Czytaj dalej

Zdobądź Certyfikat Marketing Automation i zostań ekspertem

Automatyzacja marketingu polega na usprawnianiu procesów sprzedażowych za pomocą specjalnego oprogramowania. Dlaczego warto zgłębić jej tajniki i zdobyć Certyfikat Marketing Automation? Jeszcze do niedawna profesjonalne narzędzia i systemy postrzegano jako dedykowane jedynie dużym firmom e-commerce. Obecnie, gdy prawie każdy biznes funkcjonuje w sieci, marketing automatyczny staje się niezbędny niemal w każdym przedsiębiorstwie. Dlatego profesjonalni marketerzy i właściciele firm powinni go znać. Wiedzieć, na czym on polega i jak go wykorzystywać. Tym bardziej, że 54% przedsiębiorstw, które wdrożyło już MA, odnotowało wzrost sprzedaży [1].

» Czytaj dalej

Budowanie bazy odbiorców zintegrowanej komunikacji marketingowej

Prowadzenie działań marketingowych nie jest prostą sztuką. Firmy funkcjonujące w warunkach silnej konkurencji muszą bardzo dobrze znać swoich klientów, aby sprostać ich oczekiwaniom. Dotarcie z przekazem staje się prostsze, gdy uda się zbudować odpowiednią bazę odbiorców zintegrowanej komunikacji. Jak to zrobić?

» Czytaj dalej