Lead nurturing — buduj relacje dzięki automatyzacji

Klasyczny lead nurturing polega na przeprowadzaniu potencjalnego klienta przez kolejne etapy jego ścieżki zakupowej: od wzbudzenia potrzeby, poprzez edukowanie i prezentowanie poszczególnych wariantów oferty, aż po ostateczny wybór produktu i finalizację transakcji. W e-commerce nieustannie poddajemy temu procesowi naszych e-konsumentów, by z sukcesem doprowadzać ich do świadomego zakupu, po którym z chęcią powrócą do naszego sklepu. Po takiej transakcji rozpoczynamy lead nurturing powtórnie, by budować trwałe relacje z odbiorcami.

» Czytaj dalej

Zakupy online zależą od wieku kupującego – wnioski z raportu „Klikasz i kupujesz. Preferencje zakupowe Polaków generacji X, Y, Z”

Rynek e-commerce w Polsce ma się świetnie i z roku na rok rośnie. Takie dane potwierdza także raport „Klikasz i kupujesz” wydany przez Digitree Group S.A. Badanie przeprowadzone zostało przez BioStat Centrum Badawczo-Rozwojowe na próbie 1000 respondentów, w sierpniu 2019. Raport analizuje preferencje zakupowe Polaków z uwzględnieniem podziału na generację X (39-54 lat), Y (24-38 lat), Z (18-23). Okazuje się, że różne grupy wiekowe inaczej robią zakupy online, jednak to, co jest punktem wspólnym to ogólny wzrost świadomości i wyedukowanie e-klienta. Tendencję tę widać bez względu na wiek.

» Czytaj dalej

Czas to pieniądz — czyli jak mieć i klientów, i czas z marketing automation

Wraz z rozwojem biznesu e-commerce rosną potrzebne do jego prowadzenia nakłady. Przychodzi moment, kiedy nie jesteśmy w stanie samodzielnie obsłużyć tylu klientów, ilu przynosi nam nasza działalność. Aby nie ograniczać potencjału swojej firmy, to najlepszy czas na rozważenie wprowadzenia marketing automation. Dzięki automatyzacji procesów sprzedaży jesteśmy w stanie otoczyć właściwą opieką wszystkich, którzy trafią do naszego lejka zakupowego. Przyjrzyjmy się procesom, w jakich wyręczy nas system do marketingu automatycznego.

» Czytaj dalej

Jak skutecznie sprzedawać w internecie — 6 sprawdzonych sposobów

Nie jest tajemnicą, że nasza oferta oraz obsługa w sieci muszą nadążać za oczekiwaniami użytkowników. Tylko bieżąca obserwacja rynku e-commerce pozwala analizować i odkrywać istotne dla e-konsumenta kwestie. Wyjście naprzeciw tym potrzebom może zdecydować o naszym sukcesie. Prezentujemy 6 sprawdzonych sposobów na skuteczną sprzedaż w internecie: od tworzenia relacji z odbiorcami, poprzez budowanie spójnego doświadczenia konsumenta dzięki strategii omnichannel, aż po ciekawe akcje promocyjne.

 

» Czytaj dalej

Strategia omnichannel — połącz sprzedaż online z offline!

Nie od dziś mówi się o potrzebie wprowadzania strategii omnichannel do działań marketingowych oraz sprzedażowych w różnorodnych sektorach gospodarki. Wielokanałowe postrzeganie biznesu konieczne jest wszędzie tam, gdzie po drugiej stronie staje świadomy odbiorca. A ten jest już praktycznie wszędzie.

» Czytaj dalej

Mikołajkowy up-selling – czyli jak sprzedać więcej prezentów?

Up-selling to strategia sprzedaży, która polega na podwyższeniu wartości poszczególnych produktów w koszyku zakupowym klienta, a w efekcie zwiększaniu wartości całego zamówienia. Korzystamy z niej wtedy, gdy klient interesuje się produktem lub złożył wstępne zamówienie, ale nie sfinalizował jeszcze transakcji. Wychodzimy więc od wybranego już towaru podstawowego, by zaproponować klientowi coś o wyższych parametrach, większej liczbie funkcji czy wyższej klasie. Jak wykorzystać tę strategię z okazji zbliżających się mikołajek?

» Czytaj dalej

Znajdź gorącego leada i nadawaj punkty lead scoring

Każdy sprzedawca cieszy się z ruchu w swoim sklepie. Im więcej klientów wie o naszych usługach, im więcej użytkowników odwiedza naszą witrynę i im więcej internautów interesuje się naszymi produktami — tym lepsze będą efekty naszej sprzedaży. Jednak czy sprawdza się to w 100%? Oczywiście, duży ruch najczęściej proporcjonalnie zwiększa liczbę sfinalizowanych transakcji – zgodnie z regułą Pareto: 20% klientów może przynieść naszej firmie 80% zysków. Dlatego, by nie tracić energii na niezdecydowanych klientów stosujemy lead scoring. Z jego pomocą dzielimy użytkowników według poziomu ich zainteresowania naszymi usługami i sprzedajemy je tym, którzy są gotowi do zakupu.

» Czytaj dalej

Jak usprawnić lejek sprzedaży przy pomocy marketing automation?

Lejek sprzedaży w e-commerce to droga, którą prowadzimy nowego leada przez kolejne etapy, kierując go do finalizacji transakcji. Kroki te mogą różnić się w zależności od danego biznesu, przyjętej strategii czy aktualnych celów firmy. Jednak nadrzędnym celem każdego przedsiębiorstwa jest zawsze sprzedaż określonych usług czy towarów. I do tego ostatecznie mają prowadzić nasze lejki sprzedażowe. Warto więc pracować nad ich udoskonalaniem.

» Czytaj dalej

Marketing automation. Oczekiwania vs rzeczywistość

Na temat marketing automation powstało wiele artykułów, poradników oraz szkoleń. Naturalnie narosło wokół tego zagadnienia również mnóstwo mitów czy wyobrażeń, które w zderzeniu z rzeczywistością mogą być przyczyną rozczarowania u marketerów, stawiających pierwsze kroki w świecie automatyzacji. Rozprawmy się z nimi już na początku, by później w pełni korzystać z możliwości naszego systemu!

» Czytaj dalej

Personalizacja w praktyce — co analizować, by być bliżej użytkownika?

Wraz z rozwojem digital marketingu obserwujemy też rosnący trend personalizacji, szczególnie w komunikacji. Nie zawsze jest ona możliwa, dotyczy to głównie sfery offline. Jednak w świecie Internetu, zbieranie i wykorzystywanie informacji na temat użytkowników jest o wiele prostsze i praktycznie w 100% możliwe, a tworzenie dedykowanych przekazów reklamowych jest na porządku dziennym! Treści szyte na miarę już od kilku lat królują na rynku e-commerce [1]. 

» Czytaj dalej

Jak działa marketing automation? 5 przykładów

Liczba firm, które korzystają z marketingu automatycznego, stale rośnie. Nie wszystkie jednak w pełni wykorzystują potencjał, jaki drzemie w tych narzędziach! Z czego to wynika? Przez pośpiech, niedoinformowanie czy przeoczenie pewnych funkcji, marketerzy sami ograniczają swoje możliwości do niezbędnego minimum. Tracą okazję, by wynieść się na wyżyny obsługi oraz sprzedaży w sieci. Zebraliśmy dla Was 5 sposobów wykorzystania marketing automation w praktyce, które pozwolą Wam podnieść swoje kompetencje.

» Czytaj dalej

Lead nurturing — dlaczego działa?

Komunikacja oraz budowanie relacji z klientem jest bardzo istotną kwestią w biznesie. W jaki sposób robić to dobrze, tak aby więź była trwała? Lead nurturing to odpowiedź na potrzeby współczesnego rynku reklamowego. W nowoczesnym marketingu internetowym wiele agresywnych form reklamy przeszło do lamusa. Nasi odbiorcy są bardziej wymagający i świadomi swoich potrzeb. Dlatego, tworząc nachalne przekazy powodujemy, że zniechęcamy ich do siebie. „Łapanie” go na okazję ustępuje więc miejsca budowaniu trwałej relacji. Co jest sekretem lead nurturingu? To duża świadomość klienta na temat naszej marki oraz produktu, który chce kupić. Dzięki temu jest z niego zadowolony i wraca po więcej. 

» Czytaj dalej

Jak wdrożyć marketing automation? 5 kroków

Chcesz wdrożyć marketing automation do swojego biznesu, ale nie wiesz od czego zacząć? Implementacja wymaga przygotowania szczegółowej strategii oraz analizy potrzeb naszego biznesu. Jasne określenie celu wprowadzenia platformy marketingu automatycznego, pozwoli konsekwentnie realizować poszczególne etapy prac i co najważniejsze, oceniać ich efekty. Brzmi dosyć skomplikowanie, jednak jest to łatwiejsze, niż Ci się wydaje! Prezentujemy, jak wdrożyć system marketing automation w 5 krokach.

» Czytaj dalej

Jak automatyzacja wspiera efektywny lead nurturing

Istotą lead nurturingu jest przygotowanie potencjalnego klienta do skorzystania z naszej oferty. To szereg działań, które pozwalają przekazać mu niezbędne informacje o samym produkcie, ale także o naszej firmie. Podczas nurturingu dzielimy się swoimi wartościami, budujemy zaufanie, a wreszcie — nawiązujemy trwałą relację. Jak automatyzacja wzbogaca nasze działania, zmierzające do rozwoju leada? Dzięki niej możemy kontaktować się jednocześnie z ogromną liczbą odbiorców i zyskiwać wielu stałych klientów!

» Czytaj dalej

Automatyzacja e-mail marketingu a marketing automation

Wiele osób sądzi, że automatyzacja działań marketingowych, w tym wysyłka e-maili jest trudnym, żmudnym i skomplikowanym zadaniem. Jak sprawić, by praca stała się przyjemnością, a nie tylko codziennym wyzwaniem i obowiązkiem? Możemy zautomatyzować nasze wysyłki mailowe za pomocą narzędzia marketing automation! Podczas planowania strategii marketingowej, starajmy się myśleć o naszym biznesie całościowo – dostrzeżmy, że mailingi są ważną częścią naszych działań marketingowych. Jednak by zwiększyć ich siłę, zoptymalizować nasz e-mail marketing i wdrożyć automatyzację, potrzebujemy integracji z innymi systemami czy narzędziami. 

» Czytaj dalej

Jak wdrożyć platformę marketing automation w Twoim biznesie?

Marketing automation skrywa w sobie wiele tajemnic i ciekawych rozwiązań komunikacyjnych. Każdy marketer oraz właściciel e-commerce powinien poznać moc narzędzi do automatyzacji działań marketingowych – dają one niebywałe możliwości dla rozwoju każdego biznesu internetowego, niezależnie od branży. Zanim jednak rozpoczniesz swoją przygodę z automatyzacją, dowiedz się w jaki sposób poprawnie wdrożyć dany system marketingowy – dokładne omówienie tego tematu przedstawiamy na przykładzie narzędzia SAREhub.

» Czytaj dalej

4 powody dlaczego marketing automation nie działa

Chcesz wprowadzić swój biznes w XXI wiek? Myślisz o automatyzacji marketingu w swojej firmie, ale boisz się, że narzędzia dostępne na rynku nie sprawdzą się w Twoim biznesie? A może masz już oprogramowanie, jednak działania wciąż nie przynosi satysfakcjonujących wyników? W sieci istnieje wiele artykułów, dlatego nietrudno pogubić się w gąszczu porad i informacji. Przyjrzyjmy się dokładniej 4 głównym powodom, dlaczego automatyzacja nie zawsze się sprawdza i może nie przynieść oczekiwanych rezultatów.

 

» Czytaj dalej

3 sprawdzone sposoby na omnichannel marketing

Nowoczesne podejście do biznesu, zwłaszcza w e-commerce, wiąże się z wdrożeniem omnichannel marketingu. Strategia ta opiera się na rozumieniu komunikacji jako przestrzeni wielu kanałów, których granice rozmywają się. Dzięki temu zbliżamy się do klienta, ale nie osaczamy go. Dajemy odbiorcy wolną rękę w zakresie wyboru spośród wielu uzupełniających się form komunikacji, ale nie przytłaczamy go nimi. Klient oczekuje, że zakupy będą szybkie, wygodne i dostępne o dowolnym czasie i w dowolnym miejscu. Poznajmy 3 sprawdzone sposoby na to, by mu to zapewnić.

» Czytaj dalej

Wysyłać, dzwonić czy pisać? Zróżnicowanie komunikacji marketingowej

Obecnie na rynku mamy wiele narzędzi, które służą marketerom oraz właścicielom e-commerce, do komunikacji marketingowej z potencjalnym Klientem. Często mamy problem, by zdecydować się, które z nich wybrać, by osiągnąć zamierzony efekt. Tworząc relacje używamy: mailingów, wiadomości SMS czy kanałów społecznościowych (Facebook, Instagram, LinkedIn). Nie wspominając o tradycyjnej formie komunikacji offline. Nadmiar możliwości sprawia, że możemy czuć się przytłoczeni, a Klient osaczony – jeśli wybierzemy wszystkie opcje. By temu zapobiec, na pomoc przychodzą nam narzędzia do prowadzenia zintegrowanej strategii komunikacji – omnichannel, które są dostępne na polskim rynku od kliku lat.

» Czytaj dalej

Jak dbać o relacje z klientem? 5 sprawdzonych metod

Dobre relacje z klientem są fundamentem naszego biznesu. Zadowolony konsument to taki, który do nas powraca oraz poleca nasze produkty czy usługi innym osobom, głównie znajomym. Obojętnie, czy działamy w sektorze B2B czy B2C — każdy człowiek, po drugiej stronie, powinien być dla nas równie ważny. W budowaniu trwałej więzi największą rolę odgrywa nasze podejście do klienta oraz poziom obsługi, na każdym etapie kontaktu z naszą marką – customer journey. Jak o to zadbać? Z pomocą przychodzą narzędzia marketingu automatycznego.

» Czytaj dalej