Wiedza

Chcesz wiedzieć więcej o e-mail marektingu? Przeczytaj nasze najnowsze artykuły i skorzystaj z wiedzy ekspertów SARE!
Dowiedz się jak osiągnąć lepsze efekty kampanii e-mailingowych i stosować dobre praktyki w marketingu online

Jak rozkręcić sprzedaż w e-commerce?

Sprzedaż internetowa rośnie w siłę. E-commerce w Polsce zawdzięcza swoją popularność nieskomplikowanym procedurom towarzyszącym zakładaniu pierwszego sklepu internetowego, niskim kosztom rozkręcenia takiego biznesu oraz oczywiście rosnącemu popytowi na tego typu usługi. Wciąż zwiększa się odsetek osób kupujących przez internet. Mamy też coraz mniej zastrzeżeń, by kupować na odległość nawet produkty o wysokiej wartości. To dobre wieści dla wszystkich, którzy planują oraz zaczynają swoją przygodę ze sprzedażą w sieci.

» Czytaj dalej

Zakupy online zależą od wieku kupującego – wnioski z raportu „Klikasz i kupujesz. Preferencje zakupowe Polaków generacji X, Y, Z”

Rynek e-commerce w Polsce ma się świetnie i z roku na rok rośnie. Takie dane potwierdza także raport „Klikasz i kupujesz” wydany przez Digitree Group S.A. Badanie przeprowadzone zostało przez BioStat Centrum Badawczo-Rozwojowe na próbie 1000 respondentów, w sierpniu 2019. Raport analizuje preferencje zakupowe Polaków z uwzględnieniem podziału na generację X (39-54 lat), Y (24-38 lat), Z (18-23). Okazuje się, że różne grupy wiekowe inaczej robią zakupy online, jednak to, co jest punktem wspólnym to ogólny wzrost świadomości i wyedukowanie e-klienta. Tendencję tę widać bez względu na wiek.

» Czytaj dalej

Czas to pieniądz — czyli jak mieć i klientów, i czas z marketing automation

Wraz z rozwojem biznesu e-commerce rosną potrzebne do jego prowadzenia nakłady. Przychodzi moment, kiedy nie jesteśmy w stanie samodzielnie obsłużyć tylu klientów, ilu przynosi nam nasza działalność. Aby nie ograniczać potencjału swojej firmy, to najlepszy czas na rozważenie wprowadzenia marketing automation. Dzięki automatyzacji procesów sprzedaży jesteśmy w stanie otoczyć właściwą opieką wszystkich, którzy trafią do naszego lejka zakupowego. Przyjrzyjmy się procesom, w jakich wyręczy nas system do marketingu automatycznego.

» Czytaj dalej

Lepsze OR i CTR z wysyłek newslettera – czyszczenie bazy Jet Line

Ponad 7 razy mniejszy wskaźnik zwrotów, ponad 6 razy większy wynik unikalnych otwarć i 2 razy większy wskaźnik CTR z wysyłek e-mail marketingowych. Czy to możliwie? W jaki sposób został osiagnięty taki wynik? Przedstawiamy case study firmy Jet Line ze współpracy z SAREsytem.

 

» Czytaj dalej

Czym jest cold mailing w email marketingu?

Cold mailing — „zimne e-maile” to wiadomości elektroniczne od nieznajomej osoby. Jak stworzyć maila, którego odbiorca nie uzna za SPAM? Warto najpierw przeanalizować istotę takiej wysyłki i jej wartość dla naszej firmy. Cold mailing to przede wszystkim świetny sposób na nawiązanie relacji biznesowej. To wstęp do zbadania potrzeb drugiej strony, zbudowania więzi i wreszcie — przygotowania i przedstawienia spersonalizowanej oferty.

» Czytaj dalej

SMS marketing – z czym warto integrować?

Marketing SMS sprawdza się w wielu biznesach e-commerce. Zwykle wskazujemy na wysoką otwieralność oraz kontakt w czasie niemalże rzeczywistym jako największe walory tego kanału komunikacji. Równie ważna jest jednak możliwość przeprowadzenia integracji z innymi narzędziami marketing automation! Zobaczmy, z czym warto połączyć SMS marketing.

» Czytaj dalej

Jak skutecznie sprzedawać w internecie — 6 sprawdzonych sposobów

Nie jest tajemnicą, że nasza oferta oraz obsługa w sieci muszą nadążać za oczekiwaniami użytkowników. Tylko bieżąca obserwacja rynku e-commerce pozwala analizować i odkrywać istotne dla e-konsumenta kwestie. Wyjście naprzeciw tym potrzebom może zdecydować o naszym sukcesie. Prezentujemy 6 sprawdzonych sposobów na skuteczną sprzedaż w internecie: od tworzenia relacji z odbiorcami, poprzez budowanie spójnego doświadczenia konsumenta dzięki strategii omnichannel, aż po ciekawe akcje promocyjne.

 

» Czytaj dalej

Jak wykorzystać email marketing do komunikacji wewnętrznej w firmie

Komunikacja pracownicza to wyzwanie nie tylko w wielkich korporacjach. Równie ważna jest ona w mniejszych firmach. Do czego służy? Komunikacja wewnątrz firmy pozwala realizować podstawowe funkcje, czyli przekazywanie informacji, kontrolowanie oraz motywowanie załogi. Właściwie prowadzona wpływa pozytywnie na zaangażowanie pracowników, ich reakcje na zmiany oraz podejście do wykonywanych zadań. 

 

» Czytaj dalej

Strategia omnichannel — połącz sprzedaż online z offline!

Nie od dziś mówi się o potrzebie wprowadzania strategii omnichannel do działań marketingowych oraz sprzedażowych w różnorodnych sektorach gospodarki. Wielokanałowe postrzeganie biznesu konieczne jest wszędzie tam, gdzie po drugiej stronie staje świadomy odbiorca. A ten jest już praktycznie wszędzie.

» Czytaj dalej

Newsletter od A do Z – jak wykorzystać jego potencjał w każdej branży.

 

Pojęcie newslettera jest znane każdej osobie działającej w e-commerce. Jest lubiany zarówno przez marketerów, jak i odbiorców wiadomości. Newslettery nie tracą na popularności od początku swojego istnienia. Przyjrzeliśmy się tematowi od podszewki i zebraliśmy wszystkie informacje w jednym miejscu, zaczynając od samych początków tej formy komunikacji.

 

» Czytaj dalej

Powiadomienia web push – ratunek dla porzuconego koszyka

Powiadomienia web push mają wiele różnych zastosowań w e-commerce. Są narzędziem do skutecznej komunikacji ze stałymi klientami, informują o najnowszych promocjach i okazjach, zapraszają na wydarzenia, ale również… ratują porzucone koszyki w naszych sklepach internetowych! Przyjrzyjmy się, jak wykorzystywać web pushe na co dzień, aby zachęcać użytkowników do finalizacji zakupów.

» Czytaj dalej

Odkryj potencjał badań ankietowych w marketingu internetowym i buduj relacje z klientem

 

Badania ankietowe stają się coraz popularniejsze wśród wszelkiego rodzaju sklepów i platform internetowych. Z czego to wynika? To proste i niedrogie narzędzie do optymalizacji działań marketingowych, podnoszenia jakości obsługi klienta oraz polepszania samej oferty. Przeprowadzając ankiety, możemy lepiej poznać naszych odbiorców i uzyskać cenny feedback na temat naszych usług. To element niezbędnego dialogu z klientami, który pomaga tworzyć z nimi lepsze relacje.

 

» Czytaj dalej

Mikołajkowy up-selling – czyli jak sprzedać więcej prezentów?

Up-selling to strategia sprzedaży, która polega na podwyższeniu wartości poszczególnych produktów w koszyku zakupowym klienta, a w efekcie zwiększaniu wartości całego zamówienia. Korzystamy z niej wtedy, gdy klient interesuje się produktem lub złożył wstępne zamówienie, ale nie sfinalizował jeszcze transakcji. Wychodzimy więc od wybranego już towaru podstawowego, by zaproponować klientowi coś o wyższych parametrach, większej liczbie funkcji czy wyższej klasie. Jak wykorzystać tę strategię z okazji zbliżających się mikołajek?

» Czytaj dalej

Jak przygotować konwertujący mailing na Black Friday i Cyber Monday?

 

Black Friday i Cyber Monday zbliżają się wielkimi krokami, a Polacy już przygotowują się do zakupów. Choć to ten drugi dzień poświęcony jest w pełni sprzedaży internetowej — w praktyce w e-commerce świętujemy je razem. Warto z wyprzedzeniem zaplanować odpowiednią kampanię email marketingową i zwiększyć dzięki niej swoją sprzedaż na przełomie listopada i grudnia!

 

» Czytaj dalej

5 wiadomości SMS na Black Friday, które zwiększą Twoją sprzedaż

 

Okres gorących wyprzedaży, trwający od Black Friday aż do Cyber Monday, to szczególny czas w e-commerce. Właśnie wtedy rozpoczyna się gorączka przedświątecznych zakupów, ale czas największych promocji ogranicza się do tego jednego dnia lub jednego weekendu. Z tego powodu marketingowcy muszą działać szybko i skutecznie, bo właśnie te dni gromadzą największe tłumy kupujących. Czy może pomóc w tym SMS marketing? 

 

» Czytaj dalej

Znajdź gorącego leada i nadawaj punkty lead scoring

Każdy sprzedawca cieszy się z ruchu w swoim sklepie. Im więcej klientów wie o naszych usługach, im więcej użytkowników odwiedza naszą witrynę i im więcej internautów interesuje się naszymi produktami — tym lepsze będą efekty naszej sprzedaży. Jednak czy sprawdza się to w 100%? Oczywiście, duży ruch najczęściej proporcjonalnie zwiększa liczbę sfinalizowanych transakcji – zgodnie z regułą Pareto: 20% klientów może przynieść naszej firmie 80% zysków. Dlatego, by nie tracić energii na niezdecydowanych klientów stosujemy lead scoring. Z jego pomocą dzielimy użytkowników według poziomu ich zainteresowania naszymi usługami i sprzedajemy je tym, którzy są gotowi do zakupu.

» Czytaj dalej

Jak przygotować skuteczny web push na Cyber Monday?

Cyber Monday, czyli Cybernetyczny Poniedziałek, to święto zakupów online. Dzięki zamawianiu rzeczy przez Internet unikamy tłumów i kolejek. To doskonała okazja, by upolować świąteczne prezenty, odświeżyć szafę czy w okazyjnej cenie zdobyć elektronikę lub perfumy. Wiedzą o tym wszyscy fani internetowych zakupów. A nasza — marketerów — w tym głowa, by klienci tego dnia zainteresowali się właśnie naszą ofertą. Sprawdźmy, jak w tym celu wykorzystać powiadomienia web push!

» Czytaj dalej

Marketing przez obsługę klienta – maile transakcyjne.

Maile transakcyjne kojarzone są z procesem domknięcia akcji ze strony: sprzedaży, udostępnienia ebooka czy innej, określonej aktywności Klienta. Czy to w sklepie online, czy przy zamówieniu usług lub wykonaniu zamówienia, ta forma komunikacji służy przede wszystkim realizacji umowy. Teraz, gdy rynek jest bardzo dynamiczny, a zakup towaru to nie tylko kwestia ceny i funkcjonalności, coraz częściej cały proces buduje doświadczenie klienta (customer experiance).

» Czytaj dalej

Jak usprawnić lejek sprzedaży przy pomocy marketing automation?

Lejek sprzedaży w e-commerce to droga, którą prowadzimy nowego leada przez kolejne etapy, kierując go do finalizacji transakcji. Kroki te mogą różnić się w zależności od danego biznesu, przyjętej strategii czy aktualnych celów firmy. Jednak nadrzędnym celem każdego przedsiębiorstwa jest zawsze sprzedaż określonych usług czy towarów. I do tego ostatecznie mają prowadzić nasze lejki sprzedażowe. Warto więc pracować nad ich udoskonalaniem.

» Czytaj dalej

Sprzedaż w e-commerce – jak ją generować?

Dla polskiej przedsiębiorczości, zarówno tej doświadczonej, jak i początkującej, e-commerce jest niczym obietnica dynamicznego rozwoju biznesu. Niższe koszty prowadzenia e-sklepu, prostsza logistyka, szerokie rynki zbytu… To wszystko prawda. W takim razie skąd narzekania, że „mój sklep nie sprzedaje tyle, ile potrzebuję, żeby się utrzymać?” Otóż przyczyn jest kilka.

» Czytaj dalej

Chcę newsletter

Nie przegap nowości, porad, wartościowych e-booków
i interesujących case studies