Wszystkie wpisy

Martyna Witosz

5 scenariuszy email marketing automation na Walentynki

marketing automation na walentynki

Spis treści

Zbliża się kolejne ważne święto w e-commerce! Dzień zakochanych świętujemy coraz chętniej i to na rozmaite sposoby. Lubimy robić prezenty sobie i ukochanym. Święto miłości to czas, w którym okazujemy ją wszystkim dookoła. Jako marketerzy wykorzystajmy więc Walentynki niezależnie od branży!

To doskonały pretekst do zorganizowania dodatkowej promocji służącej rozbudowaniu bazy klientów, budowaniu relacji z obecnymi odbiorcami, a także podniesieniu sprzedaży.

Co jest sekretem skutecznej sprzedaży w walentynki? Czym możemy się wyróżnić na rynku i co zainteresuje naszych odbiorców?

Email Marketing Automation na Walentynki

Jak wynika z badania opublikowanego przez Picodi, aż 77% badanych zadeklarowało, że obchodzi Walentynki. Mimo że ten dzień kojarzy nam się głównie ze sprzedażą B2C, warto zaoferować coś wyjątkowego także naszym klientom biznesowym.

Możemy przygotować konkretny towar czy zestaw dedykowany drugiej połówce, oczywiście w okazyjnej cenie. Ale unikatowa oferta to nie tylko prezenty dla bliskich. W walentynki możemy świetnie wykorzystać cross-selling do zaproponowania konsumentowi pakietu kilku usług w korzystnej cenie! Przekonajmy e-klienta, że takie święto łączy nie tylko ludzi, ale i usługi. Dzięki email marketing automation spersonalizujemy naszą walentynkową ofertę i trafimy do różnych grup odbiorców. Przygotowując różne kreacje, dotrzemy w sposób bardzo dopasowany do większej liczby konsumentów. 

Kocha, nie kocha? Segmentacja bazy na Walentynki

Aby mieć pewność, że Twoja walentynkowa promocja trafi prosto do skrzynki odbiorczej konkretnego klienta, na samym początku przygotuj swoją bazę odbiorców. Segmentacja to bez wątpienia jeden z pierwszych kroków do skutecznego zaplanowania kampanii marketingowych. Podstawowy podział na płeć, wiek czy obszar zamieszkania to dzisiaj już standardowe działanie, które umożliwią Ci przedstawienie spersonalizowanej oferty, dopasowanej do preferencji klienta. Systemy do marketing automation pozwalają również obserwować zachowanie użytkowników na stronie internetowej. W ten łatwy i szybki sposób poznasz bliżej zainteresowania konkretnych użytkowników, aby później wykorzystać te informacje w personalizowanym komunikacie reklamowym. A to wszystko automatycznie. 

Dzięki zautomatyzowanej segmentacji, możesz wszystkim swoim nowym klientom  zaproponować w mailu zniżkę na pierwsze zakupy z okazji Walentynek. Użytkownika, który wykazał już wcześniej pewne zainteresowanie produktem lub usługą  – zachęć do dołączenia do newslettera, aby być na bieżąco z najnowszymi promocjami. A swoim stałym, oddanym klientom podeślij inspiracje prezentowe – oczywiście dopasowane do ich zainteresowań.

Zdajemy sobie sprawę, że walentynki już coraz bliżej, dlatego podsuwamy 5 gotowych scenariuszy kampanii z wykorzystaniem marketing automation!

Podniesienie sprzedaży poprzez kody rabatowe w wysyłkach e-mail

Seria wysyłek e-mail z okazji Walentynek może sprawdzić się w niemal każdej branży. Wystarczy, że mamy w bazie adres mailowy klienta, a na podstawie jego dotychczasowej aktywności, zainteresowań oraz zakupów — możemy wysłać mu odpowiednią wiadomość z kodem promocyjnym, na przykład na określony asortyment w naszym sklepie. System SARE umożliwia wysłanie trzech rodzajów takich kodów:

  • w formie tekstowej,
  • jako EAN 13 (kod kreskowy),
  • jako QR kod.

 

Dzięki takiemu zróżnicowaniu kody mogą być realizowane zarówno online, jak i w sklepach stacjonarnych. Klient bezpośrednio z maila może trafić na dedykowany landing page, do zakładki z odpowiednimi produktami czy na listę oddziałów stacjonarnych i w wygodny sposób zrealizować swój kod zniżkowy. Ograniczenie czasu trwania promocji zmobilizuje klienta do zakupów. 😉

Budowanie relacji poprzez kampanię SMS

Nie bójmy się kontaktować z odbiorcami również poprzez kanał mobile. Pamiętajmy, że wskaźnik otwarć tych wiadomości sięga aż 98% (wg. Dynmark). Walentynkowy SMS możemy śmiało wysłać do całej bazy zapisanej do newslettera. Odbiorcy czekają bowiem na nasze wiadomości! Dzieląc klientów np. w zależności od czasu, jaki minął od ostatnich zakupów, lepiej dopasowujemy wysyłane do nich komunikaty. Jakie efekty przyniesie nam taka wysyłka? Sms może kierować na walentynkowy landing, ale również zawierać unikatowy kod do wykorzystania w sklepie online lub offline. Ta krótka wiadomość przypomni konsumentowi o naszej konkurencyjnej ofercie i zaprosi do zakupów.

Łączenie kanałów offline i online

W strategii omnichannel swobodnie odsyłamy klientów z wirtualnej rzeczywistości do punktów stacjonarnych oraz odwrotnie. W Walentynki w naszych sklepach również skutecznie zaprosimy na stronę www marki czy do formularza zapisu do newslettera. Po co to robić? Z SARE możemy wykorzystać to święto do rozbudowania bazy klientów. To zaś pozwala na utrzymywanie z klientami stałego kontaktu, informowanie o nowościach i wysyłanie kolejnych ofert promocyjnych. W jaki sposób zaplanować taką akcję offline? Nie ma osoby, która w Walentynki nie przyjęłaby od nas czerwonej róży. Podarujmy kwiat każdemu, kto tego dnia zapisze się do newslettera poprzez aplikację dostępną u naszej hostessy. W podobny sposób zebraliśmy zgody dla firmy L’Occitane, skutecznie powiększając bazę odbiorców marki. Taka kampania offline z pewnością zapadnie w pamięć konsumentom, którzy trafią do naszego sklepu. To też świetny materiał na relację w mediach społecznościowych. Wykorzystanie aplikacji do zbierania zgód i podpisów zależy od naszej pomysłowości!

Umów się na spotkanie


Informowanie o aktualnych zniżkach za pomocą web pushy

Uruchomiłeś nową promocję walentynkową? Chcesz zachęcić użytkowników do powrotu na stronę sklepu i do złożenia zamówienia? Webpushe idealnie się tutaj sprawdzą. Wykorzystaj dostępne w systemie SARE – SAREpush i zachęć klientów do zakupu. Warto oprócz samej treści w tym krótkim komunikacie dodać również produkt, który może zainteresować odbiorcę oraz spersonalizowany rabat.

Stosując webpushe w okresie Walentynek w swoim ecommerce, zwiększysz szansę na konwersję. Tego typu powiadomienia możesz wyświetlić każdemu użytkownikowi, który wcześniej wyraził zgodę na ich otrzymywanie.

Uratuj porzucone walentynki

Według badania Baymard Institute aż 67% koszyków zakupowych w e-sklepach zostaje porzuconych jeszcze przed finalizacją transakcji. Niektórzy klienci nie są od razu gotowi do zakupu. Dodają produkt do koszyka i opuszczają witrynę, szukając lepszego prezentu na innych stronach. Do częstych powodów porzucenia koszyka zaliczamy również wysokie koszty dostawy czy zbyt wolne ładowanie się strony www. Systematyczne monitorowanie i analiza, w którym momencie użytkownicy porzucają koszyki, na pewno pomoże wykluczyć błędy na stronie i przeszkody w zakupach.  Natomiast koszyki, które zostały porzucone z innych powodów możesz uratować za pomocą kampanii retargetingowej. 

Jak śledzić efekty kampanii w Walentynki i nie tylko?

Żadna kampania nie zakończy się pełnym sukcesem, jeśli nie przeanalizujemy dokładnie jej efektów. Z tego względu w każdej wysyłce email czy sms ustawiamy inne kody promocyjne, by z łatwością śledzić wyniki naszych działań i analizować kolejne akcje marketingowe. Dzięki temu widzimy, które grupy najlepiej zareagowały na promocję i które kreacje bądź częstotliwość działań sprawdziły się najlepiej. A jak działa aplikacja do zbierania danych kontaktowych? Po uzupełnieniu formularza przez klienta wysyłana jest do sklepu paczka ZIP z wszystkimi danymi. Bez problemu możemy przenieść plik do wewnętrznego CRM. Wysyłanie unikatowych kodów oraz zbieranie danych w systemie SARE pozwala dokładnie śledzić efektywność każdej kampanii. Przetestuj to w najbliższe święto zakochanych i zwiększ swoje zyski z okazji tej niepowtarzalnej daty w kalendarzu marketera.

Już dziś zaplanuj swoją kampanię z okazji walentynek! Wypróbuj nasze propozycje w praktyce i wykorzystaj najnowsze szablony w systemie SARE!

walentynki marketing automation

Postaw na marketing automation. Z nami!

Napisz lub zadzwoń

 

 

user generated content
Poprzedni

User Generated Content – siła rekomendacji użytkowników

Następny

E-mail marketing automation – dobre praktyki 

email marketing automation