Sprzedaż w e-commerce – jak ją generować?

Dla polskiej przedsiębiorczości, zarówno tej doświadczonej, jak i początkującej, e-commerce jest niczym obietnica dynamicznego rozwoju biznesu. Niższe koszty prowadzenia e-sklepu, prostsza logistyka, szerokie rynki zbytu… To wszystko prawda. W takim razie skąd narzekania, że „mój sklep nie sprzedaje tyle, ile potrzebuję, żeby się utrzymać?” Otóż przyczyn jest kilka.

» Czytaj dalej

Kilka technicznych faktów o plug-in

Od pewnego czasu planujesz założyć własny sklep internetowy? Zastanawiasz się jak zacząć i na co warto zwrócić uwagę? Wtyczki zewnętrzne są dla Ciebie zagadką i nie wiesz, które z nich warto aktywować? Na podstawie systemu SAREhub omówimy działanie plug-ina, dedykowanego marketerom i dostępnego na platformie shopGold

» Czytaj dalej

Rekomendacje produktowe, czyli jak zwiększyć sprzedaż na Dzień Chłopaka

Rekomendacje produktowe to narzędzie marketingu automatycznego, które warto wykorzystywać nie tylko od święta. Tym bardziej trzeba o nich pamiętać z okazji kilku szczególnych dni w roku każdego marketera. Jakich? Jednym z nich z pewnością jest Dzień Chłopaka! To święto chętnie obchodzone w Polsce, nie tylko w latach szkolnych, ale również później. Dzień Chłopaka świętujemy 30. września. Dowiedz się, jak przygotować do niego swoją ofertę e-commerce i jak dobrać narzędzia do rekomendacji produktowych.

» Czytaj dalej

Porzucone koszyki – podnoś współczynnik konwersji

Czym jest współczynnik konwersji, gdy analizujemy go pod kątem porzuconych koszyków w e-commerce? Śpieszymy z odpowiedzią. Jest to odsetek sfinalizowanych transakcji wśród wszystkich rozpoczętych procesów zakupowych w naszym e-sklepie. Ratowanie porzuconych koszyków to jeden ze sposobów na optymalizację tego współczynnika. Jak podnieść sprzedaż i tym samym zwiększyć konwersję w swoim sklepie? Zapraszamy do artykułu.

» Czytaj dalej

Jak odzyskać porzucone koszyki w sklepie internetowym? 10 sposobów

Wiemy już, że porzucone koszyki to coś, z czym zmaga się każdy marketer w e-commerce. Warto więc wykorzystać ten fakt i wyprzedzić konkurencję w ich odzyskiwaniu! Jak to zrobić? Przy pomocy najnowszych technologii zachęcanie klienta do powrotu jest o wiele łatwiejsze. Prezentujemy 10 sprawdzonych sposobów, które możesz wdrożyć u siebie, by klient powrócił do zakupów w e-sklepie.

» Czytaj dalej

Jak ratować porzucone koszyki w e-sklepie?

Prowadzenie sklepu internetowego wiąże się z nieustannym monitorowaniem rynku oraz wprowadzaniem optymalizacji. Największą bolączką wielu marketerów pozostają porzucone koszyki. Jednak w istocie stanowią one ważny element procesu zakupowego klienta. Kiedy nauczymy się je wykorzystywać ich potencjał, to skutecznie sprawimy by użytkownicy do nas powracali i stali się lojalnymi Klientami! 

» Czytaj dalej

W jaki sposób PWA zmienia rynek e-commerce?

Niezależnie od branży w jakiej pracujemy – czy są to finanse, turystyka lub fashion, każdy marketer powinien iść za trendami, a nawet je wyprzedzać. Nie od dziś wiemy, że rynek zmierza w kierunku mobile i dostosowaniu platform dla tych małych i niepozornych urządzeń, które towarzyszą nam w każdej chwili – stały się nieodłącznym kompanem prawie każdego człowieka. Od dłuższego czasu możemy zauważyć, że trend “mobile is first” umocnił się w ostatnich latach, co również widzimy w działaniach różnych branż, w tym e-commerce. Obecnie równie widocznym zjawiskiem na rynku jest używanie PWA czyli Progressive Web Apps, których stosowanie przynosi rewelacyjne rezultaty, szczególnie w obrębie zaangażowania użytkownika na stronie. Dzieje się to za sprawą szybszego ładowania oraz zwiększonej konwersji. Zastanawiasz się nad wdrożeniem progresywnej aplikacji i czy sprawdzi się także w Twoim przypadku? Poznaj jakie korzyści niesie za sobą wprowadzenie aplikacji progresywnej i dostosowanie do niej narzędzi marketing automation na przykładzie systemu SAREhub. Przeczytaj, dowiedz się i zainspiruj!

» Czytaj dalej

Bądź OMNI – magiczna wtyczka dla e-commerce

Na co dzień korzystamy z wielu urządzeń, które działają tylko dzięki podłączeniu ich do sieci elektrycznej. Nasze laptopy, komputery czy nawet ekspres pomagają nam w codziennych czynnościach w głównej mierze tylko dzięki wtyczkom. To właśnie za ich sprawą możemy cieszyć się aromatyczną kawą czy pysznym ciastem wprost z piekarnika. Również w wirtualnym świecie wtyczki służą nam pomocą na każdym kroku, jednak nie każdy zdaje sobie sprawę z ich przydatności w pracy marketera czy właściciela e-commerce. Zdecydowanie warto wspomnieć o prawdziwej magii wtyczek, które pozwalają na automatyzację marketingu i tworzenie wielokanałowej komunikacji. Poznaj ich możliwości oraz zastosowanie na przykładzie wtyczki dla systemu SAREhub, którą od niedawna możesz znaleźć i zainstalować za pośrednictwem platformy shopGold.

» Czytaj dalej

Sprzedaż krzyżowa. 5 korzyści cross-sellingu, o jakich mogłeś nie wiedzieć

Sprzedaż krzyżowa zadebiutowała na polskim rynku e-commerce już dekadę temu [1]. Technika znana od lat w sprzedaży bezpośredniej jest skutecznie realizowana również online. Sprzedaż krzyżowa, zwana również komplementarną lub z angielskiego — cross-sellingiem, to strategia zakładająca proponowanie usług związanych z już nabytymi przez naszego klienta. Poznaj korzyści cross-sellingu, o jakich mogłeś nie wiedzieć!

» Czytaj dalej

Jak zarządzać bazą odbiorców, czyli segmentacja na Dzień Kobiet

Dzień Kobiet to kolejny ważny dzień w kalendarzu każdego e-marketera. Z dedykowaną kampanią możemy dotrzeć do bardzo szerokiej grupy odbiorców. Ale by te działania przyniosły zamierzone skutki — potrzebna jest odpowiednia segmentacja użytkowników — segmentacja na Dzień Kobiet. To efektywny sposób na spersonalizowaną komunikację i sukces naszej sprzedaży!

» Czytaj dalej

Skąd się biorą porzucone koszyki? Rady dla e-commerce

Jak pokazują badania – aż 67% rozpoczętych transakcji kończy jako porzucone koszyki[1]. Każdy biznes e-commerce jest na to narażony. Dlatego dziś zastanowimy się nad tym, skąd się biorą porzucone koszyki i jak zminimalizować ich odsetek w naszym sklepie.

» Czytaj dalej

Cross-selling i up-selling – czyli jak sprzedawać więcej?

W jaki sposób maksymalizować zyski z jednej transakcji? Cross-selling i up-selling odpowiadają na to pytanie! Dzięki tym technikom zwiększanie wyników naszej sprzedaży jest o wiele łatwiejsze, niż się wydaje. Włączenie ich do naszej strategii sprzedażowej i wykorzystanie potencjału marketing automation pozwala działać w sposób automatyczny, a do tego w pełni spersonalizowany.

 

» Czytaj dalej

Jak ratować porzucone koszyki? – przykładowy e-mail dla e-commerce

Porzucone koszyki to bolączka marketerów. Warto jednak dostrzec w nich szansę! Użytkownik, który rozpoczął zakupy w naszym sklepie, jest bardzo wartościowym leadem. Zostawił swoje dane oraz informację, czym jest zainteresowany. Dotarcie do potencjalnego klienta, który jest już gotowy do zakupu, to must have każdego sprzedawcy. Z badania przeprowadzonego przez Izbę Gospodarki Elektronicznej wynika, że wiadomość o porzuconym koszyku działa na około 40% respondentów [1]! Jak zrobić to efektywnie? Najskuteczniejszym sposobem jest e-mailowa kampania porzuconych koszyków. Sprawdziliśmy, co powinien zawierać przykładowy e-mail.

 

» Czytaj dalej

Listopadowo-grudniowy kalendarz – okazje dla e-commerce

Listopad i grudzień to dwa najbardziej wymagające miesiące dla e-handlu. Klienci pochłonięci przedświątecznym sezonem zakupowym znacznie chętniej odwiedzają wtedy sklepy internetowe, co przekłada się na większą liczbę transakcji i wyższą sprzedaż wśród platform posiadających spersonalizowaną ofertę czy atrakcyjne zniżki dla internautów. Oto najpopularniejsze okazje dla e-commerce, które powinieneś uwzględnić w strategii promocyjnej swojego e-sklepu.

» Czytaj dalej

Skuteczny sklep internetowy w trzech krokach

Dobry sklep internetowy to przyjemność zakupów. To najkrótsze wyjaśnienie tego, dlaczego użytkownik wybiera akurat ten, nie inny sklep. Cena przestała być głównym elementem decydującym. Klienci natomiast chętniej kupują tam, gdzie mogą liczyć na lepszą obsługę potwierdzoną opiniami innych użytkowników, tam, gdzie żadna funkcjonalność strony nie utrudnia im finalizacji transakcji oraz tam, gdzie sprzedawca traktuje każdego konsumenta w sposób indywidualny. Jak to wszystko osiągnąć?

» Czytaj dalej

Targi eHandlu – XV edycja już w listopadzie!

Prowadzisz firmę w internecie? Chcesz zwiększyć efektywność sprzedaży? Chciałbyś, aby Twoja strona sprzedawała, a newsletter i mailing były czytane przez Twoich klientów? Jeśli przynajmniej na jedno z pytań odpowiedziałeś TAK, koniecznie spotkaj się z nami
7. listopada podczas Targów eHandlu w Warszawie!

» Czytaj dalej

Skuteczna kampania e-commerce – tylko od święta?

Czy analizowałeś skuteczność swojej kampanii dla e-commerce? Jeśli nie — najwyższy czas to zmienić! Wszystkie nasze działania powinny przynosić określony zwrot z inwestycji, tzw. ROI (Return On Investment). Lecz by koszty przekładały się na wzrost sprzedaży, nie wystarczy już dobry produkt w atrakcyjnej cenie. Obecnie na rynku są tysiące produktów o podobnych właściwościach, więc sprzedaż w dużej mierze zależy od właściwie przeprowadzonej kampanii. Na czym skoncentrować swoje siły, by trafić do największej i najbardziej zainteresowanej zakupem grupy odbiorców? Jak powinna wyglądać skuteczna kampania e-commerce?

» Czytaj dalej

Tradycyjna sprzedaż a handel e-commerce

W czasach tak wielkiego debiutu e-commerce łatwo zapomnieć, że sprzedaż nie zawsze miała miejsce w sieci i wcale nie ma za sobą długiej historii. Dlatego czasem nie pamiętamy o tym, jak wiele praktyk przenieśliśmy wprost z tradycyjnego handlu na rynek internetowy. Jak techniki sprzedaży przekładają się na zautomatyzowany e-marketing?

» Czytaj dalej

E-commerce w niedziele wolne od handlu

Opadły już pierwsze emocje po wprowadzeniu ustawy o ograniczeniu handlu w niedziele i święta. Mimo wcześniejszych planów, dokument dotyczy tylko sklepów stacjonarnych, nie dotyka natomiast handlu e-commerce. W miesiącu wejścia ustawy w życie, czyli marcu, było naprawdę gorąco. Sprzeciwiali się sprzedawcy oraz konsumenci, a media wyprzedzały się w newsach i prognozach. Nowe prawo ma jednak swoich zwolenników, a także grupę sprzedawców, którzy realnie zyskali. Mowa właśnie o przedsiębiorcach działających na rynku e-commerce.

» Czytaj dalej

Nowość w e-commerce – SAME DAY DELIVERY

Walka o konsumenta w e-commerce toczy się na różnych poziomach. Klient oczekuje od przedsiębiorców znajomości jego potrzeb, intuicyjnych rozwiązań, dopasowanej oferty, ale przede wszystkim: szybkości. Same day delivery to odpowiedź na te oczekiwania. W świecie zakupów internetowych króluje trend natychmiastowych reakcji i płynnej komunikacji. Użytkownicy chcą mieć dostęp do wszystkiego w tej chwili. Do oferty, do płatności, do konsultanta oraz… Do samego produktu.

» Czytaj dalej