Spis treści
Przed Tobą Black Friday i Cyber Monday. W 2020 roku co czwarty Polak wydał w tym czasie niemal pół tysiąca złotych! Wykorzystaj system do email marketing automation na maxa i dobrze przygotuj się na najgorętszy wyprzedażowy czas w roku!
Zobacz… do Black Friday zostało Ci tylko….
I jak? Działa na emocje, prawda? Odliczenie czasu skłoni klienta do podjęcia działania, które Ty sobie zaplanujesz. Wykorzystaj dynamiczny licznik, aby:
– odliczać czas do 26 listopada i momentu rozpoczęcia Twojej kampanii na Black Friday/Cyber Monday,
– mierzyć ile jeszcze czasu zostało do jej końca.
Dynamiczne liczniki są bodźcem wywołującym tzw. efekt FOMO (fear of missing out), czyli strachu przed pominięciem, nieskorzystaniem z okazji. Przygotuj coś specjalnego dla swoich odbiorców na Black Friday i koniecznie wykorzystaj dynamiczny licznik czasowy.
Rekomendujemy zamieszczanie dynamicznych liczników w górnej części wiadomości – tam, gdzie skupia się wzrok Twojego odbiorcy.
W SAREsystem znajdziesz gotowe szablony mailingów, przygotowane specjalnie na Black Friday!
Zobacz, o czym pamiętać tworząc swój czarnopiątkowy plan komunikacji mailingowej:
Wykorzystaj powiadomienia webpush – działaj wielokanałowo!
…i spushuj swojego odbiorcę do skorzystania z promocji.
Wykorzystaj do tego nasze nowe narzędzie, SAREpush – system do łatwego planowania zautomatyzowanych kampanii webpush. Podczas black week ustaw kampanię do tych, którzy odwiedzali Twoją stronę już jakiś czas przed Black Friday. Kiedy czarnopiątkowe szaleństwo się rozpocznie, webpush z informacją, że promocja ruszyła wyświetli się osobom, które odwiedziły konkretny URL.
Webpush to dobra alternatywa dla emaili promocyjnych – pomogą zdobyć użytkowników, którzy raczej niechętnie czytają maile. Ustaw pusha do całości bazy cookies lub do posegmentowanej grupy np. po lokalizacji.
ZAUTOMATYZUJ cykl komunikacji promocyjnej
- Wiadomość nr 1: Daj znać swoim klientom o Twojej wyjątkowej ofercie i zaproś do jej skorzystania.
- Wiadomość nr 2: W Black Friday zaplanuj wysyłkę do wszystkich i powiedz, że to już dziś.
- Wiadomość nr 3: Osobom, które nie otworzyły maila przypomnij jak mało czasu pozostało do skorzystania z promocji – dołącz do tej wiadomości dynamiczny licznik.
Ustal szczegółowo scenariusz działań do osób, które otworzą Twój mailing, ale nie przejdą dalej. Wykorzystaj tutaj wiadomości typu follow up, które automatycznie wyślą drugą, trzecią i każdą kolejną wiadomość, aby ostatecznie zachęcić do skorzystania z promocji.
Pamiętaj o tym, aby na maxa… personalizować…
Oprócz już totalnie koniecznego przywitania się po imieniu (możesz to uskutecznić już w temacie wiadomości), zapewnij swojemu użytkownikowi coś, co go z pewnością zainteresuje.
Dołącz do mailingu dynamiczną treść z dedykowaną ofertą, np. pod względem płci – system rozdzieli treść dodając odpowiednie formy dla kobiet i mężczyzn.
Dedykowane kody rabatowe wzbudzają poczucie wyjątkowości
Black Friday to świetna okazja, aby wykorzystać funkcjonalność wydawania kodów rabatowych. Wiele marek taką strategię stosuje, jednak robią to bardziej “globalnie” – wystawiając jeden, dostępny dla wszystkich kod.
W SAREsystem możesz wysłać indywidualny kod rabatowy, kreskowy lub jeśli chcesz – nawet kod QR. Działając w taki bardziej spersonalizowany sposób, wzbudzisz poczucie wyjątkowości u swojego odbiorcy – dajesz mu przecież unikalny kod, z którego nie wszyscy mogą skorzystać. Posiadasz własną bazę kodów? Możesz przypisać je dla każdego klienta, importując je do SAREsystem.
Zachęcaj do subskrypcji Twojego newslettera
Wykorzystaj ten gorący, mimo że jesienno zimowy czas – do zapisania się do Twojej bazy. Zaproponuj subskrypcję umieszczając formularz na stronie internetowej oraz przy składaniu zamówienia. Podczas black week ruch na Twojej stronie będzie wzmożony, dlatego warto szczególnie zachęcić Twoich nowych użytkowników do pozostania w stałym kontakcie. To idealny pretekst do budowania relacji z odbiorcami.
Łącz @ z kampaniami mobile i zwiększa szansę dotarcia!
Zwiększ swoje szanse na dotarcie do odbiorców i powiadom ich o zbliżających się czarnopiątkowych promocjach poprzez SMSa. Wykorzystaj SAREscript, który automatycznie wyselekcjonuje userów, którzy otworzyli już e-maila, aby trafić do tych, którzy jeszcze tego nie zrobili – wtedy zaplanuj do nich kampanię mobile. W SAREsystem możesz ustawić zdefiniowaną nazwę nadawcy, a w treści SMSa wstawić skrócony link, który związany z nazwą nadawcy nie będzie wzbudzał wątpliwości, że to Ty faktycznie jesteś nadawcą SMSa.
Podziel swoją bazę… i pomnóż sprzedaż!
Posegmentuj swoją bazę – wybierz użytkowników zaangażowanych oraz tych, nieco mniej skłonnych do czytania się z Tobą. Możesz to zrobić ze względu na aktywność z ostatnich kampanii, konwersji itp. Wykorzystaj do tego Flowcharty dostępne w SAREsystem, dzięki którym szybko wyselekcjonujesz bazę do przeprowadzenia kampanii.
Oto nasza czarnopiątkowa lista protipów
- Stwórz chwytliwy temat – informuj o wysokości rabatu, stosuj emoji
- Dopilnuj, aby mailing nie był zbyt długi, mówił o konkretnej promocji, zawierał jasno sprecyzowany komunikat oraz wyraźne call to action.
- Upewnij się, że Twoja wiadomość poprawnie wyświetla się na urządzeniach mobilnych – możesz sprawdzić to podczas edycji kreacji w naszym edytorze Drag and Drop.
- Dobrze zaplanuj zautomatyzowaną komunikację transakcyjną.
- Przygotuj stronę WWW na wzmożony ruch – szczególnie gdy prowadzisz swój ecommerce.
- Zamiast standardowych grafik w kreacji – użyj GIFa, który mocniej przyciągnie wzrok.
- Wykorzystaj siłę social media. Dodaj do swoich wiadomości opcję udostępniania promocji na Facebooku i zwiększaj swój zasięg!
Wykorzystaj funkcje SAREsystem, łącz je według własnych potrzeb i oszczędź swój czas, abyś spokojnie mógł sam skorzystać ze specjalnych ofert – po prostu wejdź w Black Friday cały na biało 🙂
Potrzebujesz wsparcia w tworzeniu planu marketingowego? Umów się na spotkanie
Umów się na spotkanie