Projekt w liczbach
- 60rekomendowane produkty w zależności od aktywności użytkownika
- 20najpopularniejsze aukcje
- 20aukcje promowane przez obsługę serwisu
Celem wykorzystania SAREscript przez Sportnex w newsletterze jest ciągłe i systematyczne zachęcanie użytkowników do odwiedzania serwisu, budowanie wizerunku platformy w świadomości klientów, zwiększenie ogólnej liczby licytacji oraz promowanie wybranych aukcji.
Grupa docelowa
Analiza zachowań klientów w sklepie pozwoliła wyodrębnić dwie grupy klientów:
- Fani konkretnej drużyny – kupują zwykle produkty w obrębie jednego klubu
- Fani sportu ogólnie – kupują wszystko co wydaje im się interesujące, bez względu na pochodzenie, klub, sport.
Możliwości integracji z SARE
Forma kampanii to cotygodniowy mailing zawierający najciekawsze i promowane aukcje wraz ze szczegółami aukcji:
- Cena początkowa
- Cena aktualna
- Aktualny wygrywający
- Ilość złożonych ofert
- Odpowiedni dobór aukcji – jak wybrać aukcje, które zainteresują użytkownika?
- Duża dynamika serwisu, codziennie pojawiają się nowe, a kończą stare aukcje.
- Duży nakład pracy – cotygodniowe przygotowanie mailingu – wraz z edycją tytułów, cen i szczegółów aukcji.
Na tej podstawie przygotowano skrypt po stronie serwera, który dla każdego konkretnego klienta sprawdzał wcześniejsze zachowanie użytkownika i na tej podstawie wybierał i zwracał aukcje:
- które mogą zainteresować konkretnego użytkownika,
- których dany użytkownik na pewno nie odwiedzał, aktywne,
- które skończą się za min. 3 dni, które obsługa sklepu chce wypromować,
- które są aktualnie bardzo popularne.
Z pomocą przychodzi SAREscript – a konkretnie metoda get_url(), która podczas wysyłki pobiera treść ze zdalnej lokalizacji i umieszcza w wybranym miejscu szablonu wiadomości.
System posiada zabezpieczanie – SAREscript sprawdza obecność zdefiniowanego ciągu znaków w zwracanych rekomendacjach. W przypadku problemów z serwerem, problemem z bazą danych itp., wiadomość nie zostanie wysłana.