Wszystkie wpisy

Odzyskiwanie konsumentów opuszczających sklep za pomocą systemu rekomendacji i marketing automation

Branże: Beauty

Projekt w liczbach

  • 11%utraconych odzyskanych użytkowników
  • 5%większy obrót po wdrożeniu marketing automation

Profil naszego partnera biznesowego:


Klient prowadzi sprzedaż w kanale online. W portfolio produktów posiada przede wszystkim perfumy i wody toaletowe, ale także asortyment kosmetyczny – od pielęgnacji do makijażu. Dynamiczny rozwój oferty i zwiększenie zainteresowania użytkowników zakupami tego typu produktów zwiększył potrzebę automatyzacji e-sklepu. 

Wyzwanie klienta:

Zwiększenie wskaźnika konwersji.

Postawiony cel:

Zmotywowanie użytkowników opuszczających sklep do powrotu na stronę.

Nasze działanie:

Przeanalizowaliśmy proces zakupowy w sklepie internetowym, skupiając uwagę na szerokim spektrum parametrów strony związanych z lejkiem zakupowym. Przygotowany przez zespół ekspertów plan działania zakładał wdrożenie komunikacji omnichannel. W tym celu zaimplementowana została autorska technologia rekomendacji, która dopasowuje produkty do profilu 360 konsumenta. Ważnym elementem wdrożenia było łączenie zachowań między kanałami oraz na samej stronie klienta w zaawansowanych scenariuszach. Oznacza to, że nie stosujemy na “ślepo” dostępnych kanałów komunikacji, ale umiejętnie analizujemy jak każdy z nich wpłynął na reakcję konsumenta. Następnie na tej podstawie w odpowiednim czasie komunikujemy odpowiednie treści pomagając konsumentom w wyborze dopasowanego produktu.

Całość działania bazuje na module CDP (Customer Data Platform) i opiera się na dwóch filarach:

  • Śledzenie konsumenta na stronie sklepu pozwala uzyskać dane behawioralne związane z wizytą online, które stanowią paliwo dla algorytmów rekomendacji.
  • Analiza asortymentu, w której skład wchodzi weryfikacja m.in.: zdjęć, cen, nazw, cech oraz opisów.

Zestawienie odpowiedniego planu komunikacji oraz zaawansowany dobór treści rekomendacji produktowych sprawiły, że wszystkie założone w procesie przedwdrożeniowym KPI zostały osiągnięte. 

Efekty:

  • Poprawiliśmy wskaźniki zaangażowania konsumenta (określany jako wypadkowa częstotliwości wizyt w sklepie i ilości przeglądanego asortymentu).
  • Zwiększyliśmy średni czas wizyty na stronie.
  • Odzyskaliśmy ponad 11% konsumentów, którzy opuścili sklep bez dokonanej transakcji i to w okresie nie dłuższym niż 7 dni od pierwszej wizyty.
  • Zwiększyliśmy obroty w sklepie o niecałe 5% porównując z okresem sprzed wdrożenia systemu.

 

Magdalena Niedobecka