Zafunduj swojej komunikacji lifting – optymalizacja email marketingu w sezonie „ogórkowym”

Niemal w każdej branży mamy do czynienia z sezonowością, czyli z wybranym przedziałem czasu, w którym sprzedaż danego asortymentu jest na wysokim poziomie. Tak, jak na przykład jesienią i zimą – firmy prześcigają się z ofertami promocyjnymi na sprzęt sportowy, odzież zimową, przygotowaniami związanymi ze świętami Bożego Narodzenia (home decor i zabawki dla dzieci), ale także remontowo-budowlaną – ten czas sprzyja bowiem majsterkowaniu.

Wiosną i latem – kwitnie sprzedaż w branży turystycznej, odzieżowej, ogrodniczej – ale także związanych z lifestylem. Warto zatem śledzić aktualne trendy konsumenckie, aby nie przegapić boomu na konkretny asortyment w danym czasie. Możesz np. wykorzystać do tego bezpłatne narzędzie Google Trends.

 

Skupmy się na obecnej porze roku. Lipiec i sierpień to dla wielu branż tzw. sezon ogórkowy. Czas urlopów, sprawia, że klienci rzadziej zaglądają do swoich skrzynek @, a wiele marek przygląda się bliżej swoim działaniom komunikacyjnym, w celu ich optymalizacji. Przeczytaj naszą chcecklistę usprawnień w email marketingu, na których powinieneś się skupić w swojej firmie właśnie teraz!

 

Zadbaj o higienę! Bazy danych, oczywiście 😉

Wielu marketerów nie zdaje sobie sprawy z tego, że jakość danych jest o wiele ważniejsza od ilości zebranych leadów. Podejście less is more w przypadków zasobów bazodanowych jest bardzo uzasadnione. Dane, które posiadasz to paliwo, które napędza Twój biznes. Jeśli zatem nie kontrolujesz wyników swoich kampanii email marketingowych, nie analizujesz zwrotów, nie personalizujesz komunikacji pod kątem zainteresowań swoich użytkowników – to lepiej zacznij działać. Przeczytaj nasze wskazówki.


Pamiętaj także o segmentacji swoich odbiorców, twórz szczegółowy profil klienta – to pozwoli Ci skuteczne targetować komunikację. Dzięki temu, oprócz podwyższenia wskaźników CTR z poziomu emaila, pozytywnie wpłyniesz na reputację Twojego serwera wysyłkowego. Personalizowana komunikacja buduje zaangażowanie subskrybentów, co ściśle się wiąże z dostarczalnością.

Usprawnij proces tworzenia nowych kreacji mailowych

Działając jako marketer, szef, księgowy – często w jednej osobie – szukasz pomysłu i rozwiązań na to, aby zoptymalizować swój czas na poszczególne działania. Wiemy, że projektowanie, a potem kodowanie kreacji mailingowej może trwać nawet kilka tygodni, ponieważ potrzebujesz do tego pomocy grafika i kodera. Dlaczego zatem nie spróbować wykorzystać narzędzi, które oszczędzą Twój czas i pieniądz? W SAREsystem możesz skorzystać z edytora Drag n Drop. Dzięki niemu, bez pomocy osób trzecich, w intuicyjny i szybki sposób wyprodukujesz kreacje, które:

  • odpowiadają aktualnym trendom email marketingowym,
  • są dopasowane do wszystkich urządzeń,
  • wyświetlają się w najbardziej zoptymalizowanej wersji (bez generowania kodu).


Analizuj dane, a będzie Ci DANE!

Już niemal w każdym zaawansowanym systemie do email marketingu masz dostęp do szczegółowych statystyk efektywności Twoich kampanii. Poza wskaźnikami OR (open rate) i CTR (click-through-rate), dowiesz się:

jaki jest odsetek unikalnych klików i otwarć,
poznasz liczbę zwrotów twardych i miękkich,
dowiesz się, z jakiego urządzenia i lokalizacji klienci klikają w Twoje maile.

Ale oprócz tych, które niejako masz podane na tacy, powinieneś wejść głębiej… aby wyciągnąć bardziej znaczące statystyki. Takie jak np. cykl życia klienta (Lifetime Value), czy zwrot z inwestycji (Return on Investment). Czas wakacyjny to dobry moment na przyjrzenie się relacjom z Twoimi klientami. Dzięki analizie zebranych danych lepiej zrozumiesz jego potrzeby, a tę wiedzę przekujesz w sukces – wyróżniając się na tle konkurencji. 

Zdajemy sobie sprawę, że tworzenie profilu klienta jest zajęciem czasochłonnym. Jednak wykorzystując sezon urlopowy i zaawansowane narzędzia do email marketingu, może uda Ci się znaleźć więcej czasu na zbudowanie precyzyjnych grup docelowych, aby polepszyć w przyszłości ROI? 


Automatyzuj email marketing

Jak wspomnieliśmy we wstępie – w każdej branży sezonowość ma znaczenie, ale musisz mieć na uwadze, że klienci mają swoje zwyczaje. Aby zacząć automatyzować procesy w komunikacji email marketingowej musisz zrozumieć, jak Twoi odbiorcy podejmują decyzje o zakupach i jak Twoja komunikacja wpływa na ich przebieg. 

Sukces automatyzacji marketingu tkwi w dopasowaniu indywidualnych preferencji klientów do komunikacji sprzedażowej. Punktem wyjścia jest analiza procesu komunikacji, jego rozbudowa o nowe elementy lub stworzenie go od podstaw. Na podstawie tak przygotowanych danych – możliwy jest dobór grup konsumentów, zaplanowanie ścieżki komunikacji z klientem, formy komunikatu, sposobu i czasu jego nadania. Opracowany algorytm działania odpowiada za wszystkie wymienione kroki i staje się sercem rozwiązania marketing automation. – mówi Karolina Macionczyk, Senior Business Development Manager z SARE, Digitree Group.

Działaj według planu

Nie traktuj wszystkich swoich kampanii zerojedynkowo i statycznie. Stwórz harmonogram komunikacji, w którym znajdzie się miejsce na kampanie cykliczne, transakcyjne (po złożeniu zamówienia, z informacją o porzuconym koszyku, etc.) lub promocyjne. Taki plan komunikacji uchroni Cię przed bombardowaniem wiadomościami odbiorców i zoptymalizuje te kampanie, które już prowadzisz. Aby działały poprawnie i cechowały się wysokimi wskaźnikami CTR – Twoje akcje potrzebują aktualizowania, czasem całkowitego przeprojektowania i TESTOWANIA. Oprócz bieżącego zarządzania istniejącymi kampaniami, możesz także zaplanować nowe, które będą odpowiadać innym punktom styku klienta z Twoją marką i wpłyną pozytywnie na koszt pozyskania (CAC – Customer Acquisition Cost) i cykl życia klienta (Lifetime Value).

Podsumowanie – optymalizacja email marketingu

To co zrobisz teraz, będzie miało ogromne znaczenie w szczycie sezonu. Jeśli więc odczuwasz spowolnienie Twojego biznesu, wysyłasz mniej wiadomości i widzisz spadki w kluczowych dla email marketingu wskaźnikach – sfokusuj się (i Twój zespół) na to, aby poświęcić więcej czasu w strategiczne i technologiczne usprawnienia email marketingu. W perspektywie czasu, pomoże Ci to zbudować lojalność wobec marki i będzie sprzyjać zwiększaniu liczby klientów, a w efekcie pozytywnie wpłynie na skuteczność Twoich działań oraz zysk

 

1 Gwiazdka2 Gwiazdki3 Gwiazdki4 Gwiazdki5 Gwiazdek (1 głosów, średnio: 5,00 z 5)
Loading...

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Twój komentarz zostanie opublikowany po zaakceptowaniu go przez administratora

Chcesz wiedzieć więcej?

Napisz do nas!

Zarekomendujemy Ci właściwe działania

kontakt@sare.pl

Załóż konto!

» Zarejestruj się
» WRóć do BLOGA

Chcę newsletter

Nie przegap nowości, porad, wartościowych e-booków
i interesujących case studies