Jak zwiększyć dostarczalność maili?

Dostarczalność maili to pewnego rodzaju wyznacznik, który wskazuje, czy wysyłane wiadomości docierają do skrzynek odbiorczych, czy wpadają do folderu SPAM. Jeśli korzystasz  z e-mail marketingu musisz na bieżąco kontrolować, czy dostarczalność Twoich wiadomości utrzymuje się ciągle na wysokim poziomie. Co jednak należy zrobić, gdy gwałtownie spadnie? Poznaj kilka podstawowych zasad, których warto przestrzegać, aby Twoje wiadomości trafiły do odbiorców.

 

Czas czytania: 4 minuty
Z artykułu dowiesz się:
1. Jak zwiększyć dostarczalność maili?
2. Dlaczego Twoje e-maile trafiają do SPAMU?
3. Co dzieje się z e-mailem po jego wysłaniu?

 

Dlaczego maile trafiają do SPAMU?

 

Problem z obniżoną dostarczalnością wiadomości e-mail spotyka wszystkich. Zarówno małe firmy, jak i duże biznesy próbują znaleźć sposób na to, aby ich e-maile nie trafiały do folderu spam. Najważniejszym zadaniem w sytuacji bardzo niskiego wskaźnika dostarczalności jest znalezienie źródła tego problemu.

Najczęstsze powody trafiania e-maili do spamu:

  • niski wskaźnik otwarć mailingów,
  • wysoka liczba oznaczeń wiadomości jako spam przez odbiorców,
  • niska reputacja wiarygodnego nadawcy,
  • słabej jakości własna baza adresowa.

 

Jaką drogę pokonuje e-mail?

 

Na samym początku, aby dobrze zrozumieć działanie poczty elektronicznej i wysyłki wiadomości e-mail, musisz poznać ścieżkę, jaką pokonuje wysłana wiadomość z systemu SARE aż do skrzynek odbiorczych adresów z Twojej bazy mailingowej.

Dostarczalność maili - droga wiadomości e-mailŹródło: E-book 7 sposobów na to, aby Twoje wiadomości nie trafiały do folderu SPAM.

 

5 wskazówek, które zwiększą dostarczalność maili

 

Jeśli chcesz, aby Twój mailing dotarł do jak największej liczby odbiorców, należy zwrócić uwagę na kilka ważnych zasad. Przeczytaj, co możesz poprawić podczas wysyłania e-maili, aby „zaprzyjaźnić się” z filtrami antyspamowymi i zwiększyć dostarczalność maili.

 

1) Zadbaj o dobrą reputację adresu e-mail

 

Reputacja adresu e-mail to wskaźnik, który jest przyznawany przez dostawcę usług pocztowych na podstawie informacji, czy dany nadawca przestrzega standardów bezpieczeństwa. Jeśli Twoja reputacja jako nadawcy jest wysoka, to istnieje duża szansa, że Twój mailing trafi do odbiorców. Natomiast przy niskiej reputacji istnieje spore ryzyko, że wysyłane przez Ciebie e-maile zostaną odrzucone i trafią do spamu.

Reputacja adresu e-mail składa się w głównej mierze z takich elementów jak: reputacja IP, reputacja domeny oraz reputacja treści. Dostawcy usług pocztowych na podstawie tych 3 składników decydują, czy Twoja kampania e-mail jest bezpieczna i może trafić do skrzynki odbiorczej.

Co jeszcze może obniżyć reputację adresu e-mail?

  • korzystanie ze współdzielonego IP o niskiej reputacji,
  • korzystanie z współdzielonych serwerów nadawczych o niskiej reputacji,
  • niskie zaangażowanie odbiorców w otrzymywane wiadomości,
  • niski wskaźnik OR i CTR
  • wysyłanie e-maili do nieznanych adresów,
  • dodanie Twojego adresu na czarną listę,
  • używanie słów typowych dla SPAMU,
  • kupowanie gotowej bazy odbiorców,
  • korzystanie z usług dostawców mailingowych niskiej jakości.

 

2) Popraw jakość bazy adresowej

 

Wysyłka wiadomości wyłącznie do użytkowników, którzy wyrazili na to zgodę i należą do Twojej bazy adresowej, powinna być jedną z podstawowych zasad e-mail marketingu w Twojej firmie.  Dlaczego? Masz wtedy pewność, że osoby te dobrowolnie wyraziły na to zgodę i są szczerze zainteresowane Twoim contentem. Niestety, niektóre firmy, aby pominąć dosyć czasochłonny proces zbierania kontaktów, kupują gotowe bazy adresowe. Po pierwsze, działanie to jest dosyć ryzykowne, biorąc pod uwagę fakt, że nie wiemy, czy kontakty te zostały pozyskane do bazy w legalny sposób. Po drugie, adresy e-mail znajdujące się w tej bazie, nie znają Twojej firmy. Ich brak przywiązania emocjonalnego może spowodować, że uznają wiadomość jako spam.

Posiadając własną bazę adresową nie możemy również zapomnieć o jej higienie. Brak zainteresowania wynikami i zwrotami wiadomości przełoży się na spadek dostarczalności wysyłanych e-maili. Co pomoże Ci w obniżeniu liczby twardych zwrotów? Oprócz przeniesienia takich adresów do osobnej grupy i nieplanowania już do nich wysyłki, pomóc może Ci wprowadzenie zapisu do bazy metodą double opt-in. Podwójne potwierdzenie przez użytkownika zapisu to dobry sposób na pozyskanie najbardziej zainteresowanych kontaktów. Ponadto wyeliminujesz możliwość pojawienia się w Twojej bazie błędnych adresów e-mail lub nieistniejących kont.

 

O higienę bazy danych pomaga zadbać również dostępna w systemie funkcja SAREscript. Oddziela ona nieaktywne adresy oraz jest w stanie podzielić bazę na mniejsze grupy według aktywności użytkowników.

 

3) Link wypisu z newslettera

 

Wiele zgłoszeń spamu przez odbiorców poczty elektronicznej jest spowodowana brakiem umieszczenia linku wypisu z bazy w naszych wiadomościach e-mail. Subskrybent denerwuje się, gdy nie ma możliwości samodzielnego wypisania się z danego newslettera, dlatego szukając innego rozwiązania, oznacza wiadomość jako SPAM.

link_wypisu

Przykład e-maila z umieszczonym linkiem wypisu.

 

Nie zapomnij umieścić linku wypisu w KAŻDYM wysyłanym przez Ciebie e-mailu.

 

4) Testuj wiadomości przed wysyłka

 

Korzystanie z zaufanych platform do wysyłki wiadomości e-mail podnosi Twoją wiarygodność bezpiecznego nadawcy. Każda wysyłana przez Ciebie wiadomość powinna także przejść testy spam, które wskażą procentowo ryzyko zakwalifikowania jej do grupy wiadomości-śmieci.

spam-test
Podgląd z systemu SARE funkcji testów spam.

Dostawcy pocztowi często stosują filtry behawioralne do badania otwieralności wysyłanych wiadomości. Jeśli większość Twoich odbiorców usuwa e-maile bez ich otwarcia i dzieje się to długofalowo – dostawca w ochronie pozostałych użytkowników uzna Twoje wiadomości jako spam.

Dodatkowo w systemie SARE za pomocą funkcji testowania folderu odbiorczego możesz sprawdzić, do jakiego folderu najprawdopodobniej trafi Twój e-mail na różnych domenach pocztowych.

testy kreacji

Podgląd z systemu SARE funkcji testowania folderu odbiorczego

 

5) Postaw na ciekawy content

Z pewnością mailing wysyłasz w określonym celu i chcesz w nim przekazać konkretną wiadomość. Nie zaniedbuj więc w swoich e-mailach contentu! Twórz takie treści, aby odbiorcy czekali z niecierpliwością na Twoje wiadomości i chętnie je otwierali.

Według XVI Badania Poczty Elektronicznej  aż 55% respondentów zapisuje się do newslettera z powodu ciekawego contentu.

Podczas tworzenia treści do newslettera unikaj spamerskich zwrotów, które mogą wpłynąć na złą ocenę Twojego maila przez filtry antyspamowe. Jakich słów lepiej nie używać w swoim e-mailu? Wyrażenia typu „kup teraz”, „tylko dziś”, „promocja”, to tanie chwyty marketingowe, które mogą zaszkodzić dostarczalności wiadomości.

ZAPAMIĘTAJ! Filtry antyspamowe jako spam uznają również zbyt częste używanie WIELKICH LITER i znaków interpunkcyjnych wyrażających emocje, takich jak: ??? i !!!!!!

 

Jeśli masz pytania, skontaktuj się z konsultantem SARE i zapytaj o szczegóły, lub napisz na kontakt@sare.pl.

 

 

 

 

 

 

 

 

1 Gwiazdka2 Gwiazdki3 Gwiazdki4 Gwiazdki5 Gwiazdek (Brak głosów)
Loading...

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Twój komentarz zostanie opublikowany po zaakceptowaniu go przez administratora

Chcesz wiedzieć więcej?

Napisz do nas!

Zarekomendujemy Ci właściwe działania

kontakt@sare.pl
» WRóć do BLOGA

Chcę newsletter

Nie przegap nowości, porad, wartościowych e-booków
i interesujących case studies