Jak Uniwersytet Ekonomiczny z Poznania wykorzystuje e-mail marketing w komunikacji z absolwentami?
Celem wykorzystania e-mail marketingu przez Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu jest nawiązanie skutecznej i efektywnej komunikacji z absolwentami uczelni w zakresie poszerzania ich kompetencji. Dodatkowo klientowi zależało na rozbudowie bazy adresowej o kolejne rekordy. W komunikacji wykorzystano e-mailing, formularze zapisu do newslettera na stronie www oraz Facebooku, a także landing page.
Planowanie kampanii do baz wewnętrznych bywa jak granie symfonii
W przypadku marketingu tym złym wspomnieniem jest niemal nienamacalny „engagement rate”, czyli wskaźnik zaangażowania. O ile w madiach społecznościowych ma nawet wyprowadzony wzór (rys. 1), o tyle dla dostawców poczty pozostaje to w sferze domysłów i przypuszczeń.
5 marketingowych trendów na 2016 rok!
Trend nr #1 – Wiele kanałów, jedno rozwiązanie – Multichannel
Wielokanałowość, czyli multichannel w połączeniu z e-mail marketingiem będzie obiecującym trendem w 2016 roku. Można powiedzieć, że rozróżnienie na sprzedaż off- i online przestaje mieć znaczenie. Tym bardziej, że coraz częściej niskie ceny przesyłki oraz usługi bezpłatnych zwrotów w platformach e-commerce to standard. Połączenie takich udogodnień razem z kodami rabatowymi wysyłanymi w newsletterach czy SMSach, mailach transakcyjnych oraz mailach badających opinię i poziom satysfakcji będą kluczowe dla kampanii marketingowych w nadchodzącym roku.
Co się sprawdziło w prognozach na 2015 rok?
Po pierwsze – przystosowanie mediów do urządzeń mobilnych. Można powiedzieć, że rzeczywiście miało to miejsce. Choćby wśród klientów SARE zainteresowanie projektowaniem i kodowaniem mailingów w sposób responsywny wzrosło o ok. 40%. Zakończenie roku tylko podkreśliło tę tendencję – nasza świąteczna promocja dotycząca m. in. projektów graficznych cieszyła się zainteresowaniem przede wszystkim w temacie projektowania RWD.
Wróg publiczny numer 1
Tak jak w latach 70. świat miał swojego Wroga publicznego numer 1, uwiecznionego w filmie pod tym tytułem1, tak XXI wiek ma swojego wroga. Jest to wróg bardziej nieuchwytny, raz złapany, w pewnej chwili i tak ucieka. Może nie być szkodliwy, ale na pewno jest niechciany. Wróg publiczny numer 1 XXI wieku to… SPAM.
Newslettery dla blogerów
Blogi i vlogi, wg raportu B(v)log Power. Wpływ blogów i videoblogów na Internautów, odgrywają w życiu internautów kluczową rolę: informując (52%), ucząc (37%), bawiąc (33%), przedstawiając inny punkt widzenia (34%), budując świadomość (30%) czy wspomagając decyzje zakupowe (29%) .
Jakie trendy panują w e-mail marketingu? Pobierz Raport XII Badanie wykorzystania poczty
Przekazujemy na Wasze ręce raport, w którym przedstawiamy wyniki Badania oraz refleksje i opinie ponad 2 tysięcy respondentów. Pytaliśmy o to w jaki sposób w pracy wykorzystywany jest e-mail marketing a także jak postrzegają te działania osoby używające poczty elektronicznej tylko w życiu codziennym.
Checklista marketera
Możemy je podzielić na kategorie: treść, budowa maila, sposób budowania bazy.
Jak trafić do skrzynki odbiorczej?
Najczęściej powtarzanym ostatnio hasłem jest tzw. engagement rate, czyli wskaźnik, który przedstawia stopień zaangażowania Użytkownika. To, w jaki sposób jest liczony, pozostaje w sferze domysłów. Dostawcy poczty tacy jak Gmail, AOL czy Yahoo uchylają zwykle tylko rąbka tajemnicy.
O contencie – czyli treść o treści
Definicji i założeń content marketingu jest wiele, ale najprościej rzecz ujmując, chodzi o to, by przyciągnąć uwagę potencjalnych klientów poprzez oferowanie atrakcyjnych i unikalnych informacji. Natomiast celem całego przedsięwzięcia jest oczywiście monetyzacja. Dlatego marketing treści cieszy się wciąż rosnącym zainteresowaniem.
Będę najlepszy, czyli efektywny e-mail marketing w 12 krokach. cz. 2
6. Cierpliwością i pracą ludzie się bogacą. Co za dużo to nie zdrowo. Nic w nadmiarze. Nadgorliwość jest gorsza od faszyzmu. Po prostu nie wysyłaj za dużo. To mądrość sama w sobie.
Będę najlepszy, czyli efektywny e-mail marketing w 12 krokach. cz. 1
Masz bazę kontaktów, nowe oferty i narzędzia do email marketingu w ręce, ale nie wiesz jak to wszystko połączyć, żeby było skutecznie? To co znajdziesz poniżej, to nie jest kompletny zestaw złotych rad, nie jest to okrągła „piętnastka” sposobów na idealną kampanię email marketingową. Ale przeczytaj kilka informacji, może któraś okaże się TĄ, której szukałeś?
Effective Sale Session 2015 – podsumowanie
Przez dwa miesiące podróżowaliśmy po Polsce z nowym cyklem warsztatów z zakresu efektywnej sprzedaży. Godziny rozmów z przedstawicielami e-commerce i marketingu, pozwoliły nie tylko na lepsze poznanie potrzeb rynku, ale przede wszystkim poznanie ludzi z branży.
Miałem startup. Dziś razem idziemy podbić GPW
Mówi, że zaczynał biznes wraz z narodzinami polskiego Internetu. Dodaje też, że dziecinnego zamiłowania do budowy z klocków nigdy nie stracił. Zmieniły się tylko klocki. O budowaniu biznesu w świecie nowych technologii opowiada nam Tomasz Pruszczyński, współzałożyciel i prezes SARE.
Warsztaty ESS są na półmetku!
1. Unikalność formuły
W tym podsumowaniu warto zacząć od tego co nas wyróżnia, czyli od formy. Każde nasze spotkanie zaczynamy pracą w grupach, gdzie uczestnicy mają okazję się poznać i razem określić pierwsze bariery w komunikacji i e-commerce. Podczas wydarzenia przeplatamy zagadnienia czysto prelekcyjne z warsztatami i mimo ograniczonego czasu, staramy się zaangażować każdego z obecnych.
Czy na pewno wiesz wszystko o swoim adresie e-mail na Gmail’u?
Drogi Kliencie! Jeśli masz w swojej bazie adresy, które wyglądają jakby należały do tej samej osoby wiedz, że tak właśnie jest! Szczególnie, jeśli prowadzisz właśnie akcję promocyjną na swoje produkty lub usługi. Bądź zatem świadom, co wysyłasz do Klienta, a co rzeczywiście miało do niego trafić.
Casual Friday i kilka słów na temat reklamy natywnej
Dziś na tapetę wezmę temat, który właśnie z wartościami edukacyjnymi chce być kojarzony, czyli reklama natywna. Większość e-mail marketerów upatruje w „content marketingu” – marketingu treści, nowego SEO.
Jak oszczędzać czas z SARE?
SARE to nie tylko bowiem narzędzie do wysyłki e-maili czy komunikacji. To przede wszystkim platforma możliwości i… oszczędności. I o tym drugim aspekcie dziś będzie mowa. Dzisiejszy marketing zazwyczaj skupia się na mnogości narzędzi, na ich funkcjonalności, a docelowo monetyzacji klientów. Podąża również za trendami, co jest zupełnie naturalne.
4 marketingowe trendy, które musisz znać w 2015 roku!
Zmiany w mediach społecznościowych.
W ostatnich miesiącach Facebook wsłuchał się w głosy użytkowników i rozpoczął ograniczanie zasięgu organicznego dla profili firmowych. Statusy, zdjęcia czy filmy video będą z coraz mniejszą częstotliwością trafiać do odbiorców poprzez funkcję „Aktualności”.
Raport Świąteczny Deloitte
Na to i wiele innych pytań odpowiada badanie przeprowadzone przez firmę Deloitte. Już po raz szósty sprawdzano co i dlaczego decyduje o wydatkach Polaków w tym okresie. Zapraszamy do zapoznania się z naszym krótkim podsumowaniem.