Powiadomienie web-push – jak zrobić, żeby ludzie klikali?

O powiadomieniach webpush wiemy już bardzo dużo. Stają się coraz popularniejsze w marketingu internetowym. Dlaczego? Pozwalają na kontakt z odbiorcami niemalże w czasie rzeczywistym. Dodatkowo — są one obsługiwane przez przeglądarkę Chrome, Firefox, Safari, Opera i Internet Explorer. To znaczy, że możemy dotrzeć do większości użytkowników Internetu [1]. Natomiast konwersja przy użyciu notyfikacji sięga nawet 30%[2]! Jak więc działać, by odbiorcy klikali w nasze powiadomienia?

Co to są powiadomienia web-push?

Użytkownik przeklikuje się przez Internet i trafia na Twoją stronę www, gdzie wyświetlasz mu zgodę na otrzymywanie konkretnych notyfikacji. Jeśli ją wyrazi, będziesz mógł się z nim komunikować! Wybierałeś już kampanię z użyciem web-pushy? Podjąłeś bardzo dobrą decyzję – webpushe są mało inwazyjne. Dzięki nim nie atakujemy naszego leada, tylko pozwalamy na to, by przyzwyczaił się on do naszych powiadomień.

Dodatkową zaletą pushy jest możliwość umieszczenia na nim przycisku CTA, który będzie kierował internautę do dowolnie wybranej strony. Prowadzisz e-biznes? Przeczytaj także nasz artykuł Jak powiadomienia web-push pomagają e-commerce?

 

przykładowa kreacja web-pusha dla branży turystycznej, z wykorzystaniem CTA

Obraz 1. Przykładowa kreacja powiadomienia web-push dla branży turystycznej, z wykorzystaniem CTA. Źródło: materiały szkoleniowe SARE.

Co musimy wiedzieć o powiadomieniach web-push?

 

By przygotowywać najlepsze powiadomienia, musimy znać ich podstawowe cechy i zastosowanie. Notyfikacje web-push charakteryzują się tym, że:

  • nie musimy mieć bazy danych — użytkownik zgadza się na ich otrzymywanie podczas wizyty na naszej stronie lub po przekierowaniu na stosowny landing z linku w mediach społecznościowych,
  • nie używamy ciasteczek, opieramy się na informacjach z przeglądarek,
  • nie przejmujemy się adblockiem ani folderem spam, jak ma to miejsce w przypadku niektórych kanałów,
  • śledzimy zachowania użytkowników dzięki ich otagowywaniu, a następnie kierujemy do nich spersonalizowane komunikaty,
  • wyświetlamy powiadomienia na urządzeniach stacjonarnych oraz mobilnych.

 

Z raportu sporządzonego przez Gartner, wynika że do 2020 roku aż 85% kontaktów z Klientem będzie odbywało się przez Internet [3].


Warto włożyć nieco wysiłku w tworzenie powiadomień, by wyróżnić się i zyskać lojalnych odbiorców! O tym, jak wygląda taka skuteczna notyfikacja pisaliśmy w artykule
Powiadomienia web push dla każdego. Duże znaczenie ma zarówno jej wygląd, jak i zawartość!

 

 

przykładowa kreacja web-push dla branży kosmetycznej

Obraz 2. Przykładowa kreacja powiadomienia web-push dla branży kosmetycznej.
Źródło: materiały szkoleniowe SARE.

Kiedy odbiorca klika w powiadomienie web-push?

 

W sieci również liczy się pierwsze wrażenie! Sam wygląd witryny, na której użytkownik zgadza się na otrzymywanie notyfikacji to połowa sukcesu. Zadbajmy o skuteczny komunikat web push, zachęcający do subskrypcji. Niech wyróżnia się wśród innych, wskazuje na korzyści płynące z takiej zgody. W kolejnych powiadomieniach przekazujmy ciekawe i wartościowe treści. Możemy zacząć od dzielenia się historią marki, ciekawostkami, przydatnymi tipami. Wykorzystajmy storytelling.

Dzięki notyfikacjom web push możemy także rozszerzać bazę mailingową, by następnie łączyć oba te kanały. W jaki sposób? Poprośmy o wypełnienie formularza w zamian za prezentowany w notyfikacji e-book, webinar czy poradnik dotyczący naszych produktów. Dzięki temu zbliżymy klienta do naszej marki, a ten stanie się gotowym do zakupu leadem. Więcej o przygotowywaniu konsumenta do finalizacji zakupu przeczytamy w artykule Jak automatyzacja wspiera efektywny lead nurturing.

Jak budować relacje z klientami przy pomocy web pushy?

 

Notyfikacje web push pozwalają kontaktować się z odbiorcami w sposób bardzo spersonalizowany. I właśnie takie powiadomienia klikane będą najczęściej! Możemy przypomnieć klientowi o produktach porzuconych w koszyku, ale też przygotowywać akcje specjalne dla najaktywniejszych odbiorców. Dostosowywanie treści i częstotliwości powiadomień do zachowań użytkowników pozwala budować z nimi trwałe relacje, ponieważ nie jesteśmy nachalni, a notyfikacje odpowiadają na potrzeby czy zainteresowania odbiorców.

Co jeszcze warto wprowadzić do naszych działań? Klienci oczekują konwersacji, chętnie więc podzielą się swoją opinią. Zadawajmy im pytania, testujmy ankiety, pozwólmy im przemówić! Działajmy tak, by użytkownik nigdy nie zastanawiał się, jak wyłączyć powiadomienia i nigdy nie zastosował tego w stosunku do naszej witryny.

 

 

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Chcesz wiedzieć więcej?

Napisz do nas!

Zarekomendujemy Ci właściwe działania

kontakt@sare.pl
» WRóć do BLOGA