Projekt w liczbach
- 308%więcej wysłanych wiadomości z unikalnymi kodami QR
- 10 krotniewyższy średni wskaźnik OR unikalny z powitalnych wysyłek do klientów
- o 228więcej zużytych kodów QR
- o 72więcej nowych adresów e-mail w bazie odbiorców.
Rozbudowa bazy mailingowej stanowi nieodłączny element skutecznego e-mail marketingu. Jak centrom Designer Outlet w Polsce udało się w ciągu paru miesięcy powiększyć bazę o ponad 130%?
Poznajcie jedno z rozwiązań na przeprowadzenie kampanii, dzięki której firma pozyska nowych klientów.
O centrach Designer Outlet w Polsce
Centra outletowe Designer Outlet obecne są w Polsce w trzech lokalizacjach – w Gdańsku, Sosnowcu i Piasecznie pod Warszawą. Każde z nich oferuje unikalny mix polskich i zagranicznych marek modowych, również grupę marek segmentu premium. Szeroka oferta daje niepowtarzalną okazję do nabycia najwyższej jakości produktów w cenach zawsze 30-70% niższych od cen regularnych. W ofercie centrów możemy znaleźć wiele prestiżowych marek m.in.: Armani, Calvin Klein, Guess, Levi’s, New Balance, Nike, Pandora, Tommy Hilfiger i wiele więcej.
Cel
Głównym celem kampanii organizowanych w 2019 roku była rozbudowa bazy mailowej VIP Club. Dodatkową wartością była lojalizacja członków VIP Clubu. Wszyscy odbiorcy kampanii otrzymali dodatkowe rabaty w sklepach partnerskich akcji, znajdujących się na terenie centrów Designer Outlet. Terminy przeprowadzenia akcji:
Maj 2019 – Designer Outlet Gdańsk, Designer Outlet Sosnowiec i Designer Outlet Warszawa
Wrzesień 2019 – Designer Outlet Warszawa
Listopad 2019 – Designer Outlet Gdańsk
Grupa odbiorców
Grupą docelową kampanii byli aktualni oraz potencjalni klienci centrów Designer Outlet w Polsce.
Mechanizm działania
Do systemu SARE wdrożona została nowa funkcjonalność – mechanizm generowania QR kodów w wiadomości, zintegrowany z zewnętrznym urządzeniem skanującym. Dzięki takiemu rozwiązaniu centra Designer Outlet w Polsce mogły w prosty sposób przygotować w systemie SARE i przeprowadzić kampanię, w której dostępna była określona pula kodów QR. Ponadto wygenerowane kody zostały zaimplementowane dynamicznie w kreacji, dzięki czemu odbiorca końcowy (klient) po spełnieniu określonego warunku (np. po zapisie do bazy) otrzymał swój unikalny kod w wiadomości, który należało zeskanować w punkcie informacyjnym w centrum. W rezultacie, w zamian za zapisanie się do bazy otrzymał kartę VIP SALE z dodatkowymi rabatami.
Specjalnie stworzona aplikacja lead generation była nieodłącznym elementem kampanii umożliwiającym klientom outletów zapis do bazy VIP Club. Zapisanie się do bazy stanowiło przepustkę do otrzymania wiadomości z Kartą VIP SALE oferującą dodatkowe rabaty na cały asortyment w sklepach partnerskich akcji.
Autorem i pomysłodawcą programu VIP SALE są centra Designer Outlet w Polsce.
Za przygotowanie kampanii, techniczny nadzór nad jej realizacją oraz wysyłkę wiadomości z QR kodami odpowiadał system SARE.
Wyniki
Kampania zakończyła się sukcesem, a jej założone cele zostały osiągnięte. Najemcy sklepów, które brały udział w akcji, są zadowoleni z większych wyników sprzedaży, czego następstwem jest coraz większe zainteresowanie uczestnictwem w kampanii innych sklepów. Zobaczcie, jakie wzrosty odnotowały centra Designer Outlet w Polsce porównując kampanię VIP SALE przeprowadzoną w 2019 oraz w 2018 roku.