Wszystkie wpisy

Jak dotrzeć do właściwego klienta, czyli skuteczna segmentacja dla Mosquito

Branże: Fashion

Projekt w liczbach

  • 34,6%Open rate
  • 18,5%Click-through rate

Efektywna, automatyczna segmentacja behawioralna według Mosquito. Celem kampanii była wysyłka oferty specjalnej skierowanej do osób zainteresowanych określoną kategorią produktów (kids, buty, torebki).

Mechanizm działania

Realizację kampanii rozpoczęto od otagowania linków w mailingach zawierających ofertę. Każdy proponowany produkt został przypisany do odpowiedniej kategorii (kids, buty, torebki, promocje, etc.).

Fragment wiadomości

Następnie utworzono skrypty, które codziennie sprawdzały statystyki wysyłek pod kątem kliknięć w linki otagowane i dodawały adresy osób klikających w konkretne produkty do specjalnie przygotowanych grup. Cały proces odbywał się więc automatycznie.

Przykładowo: jeżeli odbiorca kliknął w link z tagiem „Promocje” jego adres dodawał się do grupy adresowej o nazwie „Promocje”.

W listopadzie 2014, po dokonaniu segmentacji bazy klientów, zrealizowano wysyłkę mailingu z ofertą ubrań dziecięcych.

  • Forma: wiadomość z ofertą dla dzieci
  • Tytuł wiadomości: Super ceny w dziele KIDS! Płaszcz dla mamy i córki! ZOBACZ TO!

Fragment wiadomości

Rezultaty

Po wysyłce mailingu z ofertą specjalną do osób zainteresowanych ubraniami dziecięcymi uzyskano następujące rezultaty:

Wolumen: 1611 adresów
Open Rate: 34,6% CTR: 18,5%

CZYLI CTR WZRÓSŁ AŻ 6-KROTNIE

Dla porównania – średnie wskaźniki, jakie uzyskano podczas realizacji kampanii standardowych (31 wysyłek) w terminie listopad 2014 – luty 2015 wyniosły odpowiednio: OR – 10,2%, CTR – 3,02%

Podsumowując, na co pozwoliła skuteczna segmentacja behawioralna bazy? Wskaźnik OR dla wysyłki dedykowanej do grupy zainteresowanej ofertami dla dzieci wzrósł ponad trzykrotnie w stosunku do średniego OR, natomiast CTR ponad 6-krotnie.

Marek Martuszewski