Profil naszego partnera biznesowego:
Znana, międzynarodowa marka odzieżowa, prowadząca sprzedaż w kanale online i offline. W portfolio posiada produkty dla kobiet, mężczyzn i dzieci. Dodatkowo, prowadzi dobrze rozwijający się program lojalnościowy, dzięki któremu możliwe jest precyzyjne dotarcie z dedykowaną ofertą do klubowiczów. Sklep, poza wysyłką na adres umożliwia też odbiór w sklepie stacjonarnym.
Problem, z którym mierzy się klient:
Brak badania efektywności komunikacji w podziale na kampanie i kanały komunikacji.
Postawiony cel:
Stworzenie kompletnego raportu pokazującego opłacalność i efektywność prowadzonych działań marketingowych we wszystkich kanałach komunikacji za pomocą modelu atrybucji.
Nasze działanie:
Po wysłuchaniu potrzeb klienta, nasz zespół przystąpił do analizy i obrania modelu, na podstawie którego został opracowany kompleksowy raport. Pierwszym etapem działań było połączenie wszelkich informacji o konsumencie w kanale online i offline. Mapowanie realizowane było na kilku płaszczyznach, zespół pracował m.in. nad połączeniem danych elektronicznych z danymi korespondencyjnymi konsumentów. Kolejnym etapem było wyliczenie zależności i wag do modelu atrybucji. Finalnym efektem jest zestaw parametrów, dzięki którym możemy określić która komunikacja w jakim stopniu wpłynęła na dokonanie zakupu. Zestawienie tych danych z realnymi transakcjami pozwoliły na stworzenie finalnego raportu w systemie Business Intelligence.
Efekty:
Klient otrzymał dedykowany raport prezentujący dwa ujęcia analityczne:
- ujęcie kampanijne – przedstawiające podział na kampanie w ujęciu dziennym i/lub miesięcznym wraz z wygenerowanymi przychodami w podziale na różne typy, m.in.: online / offline, co oznacza, że mierzymy efekt ROPO.
- ujęcie produktowe – przedstawiające podział na określone produkty /kategorie z wygenerowanymi przychodami w podziale na różne typy.
Na podstawie danych z raportu wykorzystującego model atrybucji klient zoptymalizował wydatki na prowadzone działania marketingowe per kanał i rodzaj kampanii.