Projekt w liczbach
- 30%Open rate
- 20%Click-through rate
Skuteczna segmentacja gwarantem dotarcia do właściwego klienta. Kampania miała na celu rozbudowę bazy adresowej o nowe rekordy.
Mobilizacją do przekazania adresu były kody rabatowe dla każdego klienta przekazującego swój adres. Sam formularz opublikowano w formie pop’up, co dodatkowo zwiększyło skuteczność kampanii. Podczas zapisu weryfikowane były również zgody odbiorców na korespondencję 5.10.15 oraz partnerów.
Grupa docelowa
Użytkownicy sklepu 51015kids.eu
51015kids.eu to sklep internetowy oferujący produkty dla dzieci w różnym przedziale wieku. Jest to wirtualny odpowiednik stacjonarnych sklepów 5.10.15. Sieć sklepów to 220 punktów sprzedaży w całej Polsce. Produkty oferowane w sklepie są wysokiej jakości, co więcej, dopasowane są też do etapu rozwoju dziecka. Klientami sklepu są głównie rodzice dzieci w wieku 0 do 12 lat.
Mechanizm działania
Kampania realizowana była w czasie od 22.09 do 11.12.2013. Mechanizm zapisu do bazy został oparty o formularz w formie pop’up, a wyświetlany był po każdym otwarciu strony. Schemat działania był zaawansowany, ponieważ analizował każdy zapisywany adres.
Pula kodów była ograniczona i dostarczona przez 5.10.15, dzięki czemu cała akcja była limitowana a otrzymany kod można było od razu wykorzystać przy zakupach w sklepie. Każdy odbiorca otrzymywał inny kod, dzięki czemu możliwe jest zweryfikowanie, którzy odbiorcy skorzystali z promocji. Kody były losowane po stronie systemu SARE.
Przed ustawieniem kampanii zweryfikowaliśmy prawidłowe wyświetlanie wiadomości w różnych programach pocztowych, zarówno webowych, jak i desktopowych.
Rezultaty
W celu zminimalizowania prób oszustwa kod rabatowy był przesyłany do klienta dopiero w chwili potwierdzenia adresu email (skuteczna segmentacja).
Wysyłki realizowane do powiększonej bazy odnotowały otwarcia na poziomie około 30% a CTR: 20%.