Spis treści
Jednym z ciekawszych połączeń i jednocześnie najpopularniejszych jest powiązanie kampanii e-mail marketingowych z kampaniami SMSowymi, które sprawdzają się doskonale w przekazywaniu krótkich informacji. Zaletą SMS jest dotarcie do odbiorcy natychmiast, co może być bardzo przydatne w wykorzystaniu w pewnego rodzaju kampanii reklamowych, gdzie liczy się czas dotarcia.
Należy też pamiętać, że kampanie SMS obok e-mail marketingu to jedne z najbardziej skutecznych działań wspierających sprzedaż. Integracja jest prosta i wykorzystując oba rozwiązania umożliwia przeprowadzenie kampanii reklamowych na znacznie szerszą skalę. Warunkiem jest oczywiście posiadanie zarówno numeru telefonu odbiorcy, jak i adresu e-mail.
Przykłady połączonych kampanii:
- Kampanie okolicznościowe – połączenie kampanii mailingowej i SMSowej w przypadku kampanii ograniczonych w czasie. Najczęściej realizowane są poprzez prowadzenie kampanii e-mail jako podstawowej a kampanii sms jako dodatkowej, która jest uzupełnieniem i dobrym aktywatorem do wykończenia konkretnej akcji. Prowadząc akcję np.: walentynkową interesuje nas otwarcie informacji do konkretnego dnia, godziny celem realizacji promocji, kuponu, rabatu czy nawet darmowej usługi. Wiedza w tym wypadku o otwarciu lub nie informacji mailowej jest dodatkowym motywatorem do użycia usługi SMS i wykonania w tym kanale akcji, ze względu na określony czasowo koniec promocji. Przyczynia się to do znacznego zwiększenia efektywności w realizacji kampanii. Podobnie możemy postępować w przypadku kampanii urodzinowych, imieninowych czy świątecznych.
- Kampanie konkursowe – połączenie kampanii mailingowej jako akcji pasywnej i kampanii sms jako akcji aktywnej. Poprzez mailing użytkownik uzyskuje wszelkie informacje dotyczące konkursu, regulamin czy komunikaty – jest to wówczas rodzaj komunikacji jednostronnej. Poprzez kanał SMS użytkownik bierze aktywny udział w działaniach angażujących, przykładowo poprzez odpowiedź na pytania konkursowe.
Co jest zauważalne przy połączeniu tych dwóch kanałów, e-mail i SMS, to fakt, że nie konkurują one ze sobą lecz uzupełniają się, wyraźnie podnosząc skuteczność kampanii. Należy pamiętać, że SMS jest jedną z możliwych form komunikacji. Są również dostępne wiadomości multimedialne MMS czy VMS jako wiadomości głosowe. Możliwość zastosowania różnych form poprawia skuteczność dotarcia i efekty naszych działań. Należy pamiętać o odpowiednim doborze przekazu w zależności od przyjętej formy, kanału i ewentualnych zwrotnych działań użytkownika.
Umiejętne wykorzystanie i połączenie tych kanałów powinno przynieść zadowalające efekty dla niejednej realizowanej kampanii.
[:]