Marketing automation a sprzedaż na Święta – jak wykorzystać funkcje systemu SAREhub?

Sklepy internetowe wyposażone w oprogramowanie do automatyzacji marketingu mogą liczyć w te Święta na większą liczbę transakcji. Wszystko za sprawą innowacyjnych narzędzi do personalizacji oferty e-sklepu, które wkrótce mogą stać się podstawą każdej działalności e-commerce. Systemem tego typu jest SAREhub, który poprzez segmentację odbiorców i działania wielokanałowe jest w stanie precyzyjnie i skutecznie docierać do klienta z produktami dopasowanymi do jego preferencji. Jakie funkcje posiada SAREhub i dlaczego warto je wykorzystać w sprzedaży na Święta i inne okazje w roku?

Czy sklep internetowy potrzebuje marketing automation?

W 2019 szacuje się, że na Wielkanoc wydamy blisko 525 zł [1]. Szybkość i wygoda znalezienia idealnego prezentu sprawią, że sklepy internetowe będą licznie odwiedzane. Mechanizmy marketing automation są w stanie efektywnie wykorzystać ten ruch, maksymalizując zysk płynący z każdej dokonanej transakcji. Odbywa się to poprzez zbieranie danych o kupującym, które wykorzystane zostają potem do zaprojektowania dopasowanej ścieżki zakupowej.

Funkcje systemu SAREhub takie jak powiadomienia web-push, rekomendacje, up-selling i cross-selling czy odzyskiwanie porzuconych koszyków to tylko kilka przykładów automatyzacji, które zwiększą konwersję w Twoim sklepie internetowym.

 

Powiadomienia web-push – więcej przekierowań na stronę

Web-push to krótkie notyfikacje wysyłane przez system SAREhub zawierające tytuł, ikonę i grafikę, opis oraz aktywny link, które wyświetlane są użytkownikom w rogu ekranu komputera lub urządzenia mobilnego. Komunikaty tego typu docierają do osób zainteresowanych ofertą sklepu, po wyrażeniu przez nich zgody, co pozwala znacznie skuteczniej przypominać im o promocjach, ofertach specjalnych czy produktach zapisanych w koszyku. Powiadomienie web-push wyświetlane jest bez względu na oprogramowanie blokujące reklamy typu adblock, co znacznie podnosi skuteczność reklamy sklepu internetowego.

web-push na wielkanoc przykład

Obraz 1. Przykład notyfikacji web-push na święta. Źródło: materiały szkoleniowe SARE.

 

Lepsze rekomendacje produktów i usług

Dedykowana oferta jest skuteczna! SAREhub zbiera informacje związane z aktywnością kupujących w Twoim e-sklepie oraz tworzy na ich podstawie podgrupy o zbliżonych zainteresowaniach i cechach. Bada m.in. gdzie aktualnie jest użytkownik, jakie kategorie produktowe odwiedza najchętniej oraz jakie formy reklamy przykuwają jego uwagę. Dzięki temu strona sklepu internetowego może w sposób dynamiczny zmieniać rekomendowane produkty i usługi pod kątem każdej wizyty.

 

Up-selling i Cross-selling – zarabiaj więcej na każdej transakcji

Optymalizacja koszyka zakupowego to kolejna przydatna przed Świętami funkcja SAREhub. W rzeczywistości są to dwa różne mechanizmy zwiększające sprzedaż. Up-selling sprawdza jaki produkt wybrał użytkownik i jeszcze przed finalizacją zakupu automatycznie poleca mu nowszy, lepiej wyposażony model z szeregiem udogodnień. Dzięki temu kupujący w ostatniej chwili może zmienić zdanie i zdecydować się na droższy odpowiednik. Cross-selling dotyczy już zakończonych transakcji, gdy system SAREhub proponuje zestaw produktów i usług uzupełniających. Stanowi to doskonałą zachętę do powrotu do sklepu i kolejnych zakupów.

 

Odzyskiwanie porzuconych koszyków

Kupujący mają tendencję do zostawiania koszyków zakupowych „na później” w celu dokładniejszego przejrzenia oferty sklepu i porównania wybranych produktów. Gdy użytkownik chce opuścić witrynę sklepu, narzędzia SAREhub ponownie koncentrują jego uwagę, np. wyświetlając przypomnienie lub ofertę specjalną w formie okna pop-up. Odzyskiwanie działa również w przypadku zapisanych koszyków – poza notyfikacją w wiadomości e-mail kupujący może otrzymać również listę dedykowanych mu produktów, co zwiększa szansę na finalizację każdej transakcji.
O odzyskiwaniu porzuconych koszyków przeczytasz tutaj.

porzucony koszyk święta wielkanocne

Obraz 2. Przykład mailingu dla porzuconych koszyków na święta. Źródło: materiały szkoleniowe SARE.

 

Marketing automation – skuteczna sprzedaż nie tylko na Święta

Walentynki, Dzień Kobiet, Wielkanoc czy Majówka – nie brakuje okazji, które przyciągają do sklepów internetowych miliony kupujących. Na wysoką konwersję mogą liczyć wtedy zwłaszcza e-sklepy wykorzystujące narzędzia marketing automation do obsługi wzmożonego ruchu i personalizacji oferty. Systemy takie jak SAREhub pozwalają zaplanować kampanię promocyjną oraz maksymalizować zysk sklepu, co jest szczególnie istotne na silnie konkurencyjnym rynku e-commerce.

 

Chcesz dowiedzieć się jak marketing automation może zwiększyć sprzedaż Twojej e-działalności? Skontaktuj się z nami i wypróbuj system SAREhub.

Chcesz wiedzieć więcej?

Napisz do nas!

Zarekomendujemy Ci właściwe działania

kontakt@sare.pl
» WRóć do BLOGA