Bądź OMNI – magiczna wtyczka dla e-commerce

Na co dzień korzystamy z wielu urządzeń, które działają tylko dzięki podłączeniu ich do sieci elektrycznej. Nasze laptopy, komputery czy nawet ekspres pomagają nam w codziennych czynnościach w głównej mierze tylko dzięki wtyczkom. To właśnie za ich sprawą możemy cieszyć się aromatyczną kawą czy pysznym ciastem wprost z piekarnika. Również w wirtualnym świecie wtyczki służą nam pomocą na każdym kroku, jednak nie każdy zdaje sobie sprawę z ich przydatności w pracy marketera czy właściciela e-commerce. Zdecydowanie warto wspomnieć o prawdziwej magii wtyczek, które pozwalają na automatyzację marketingu i tworzenie wielokanałowej komunikacji. Poznaj ich możliwości oraz zastosowanie na przykładzie wtyczki dla systemu SAREhub, którą od niedawna możesz znaleźć i zainstalować za pośrednictwem platformy shopGold.

Po co marketerom wtyczka?

dane liczbowe styczeń 2019 - InternetDla przypomnienia, wtyczka internetowa jest niezbędna każdemu marketerowi czy właścicielowi e-sklepu, niezależnie od branży. Szeroki wybór oraz ich duża różnorodność na rynku, pozwala na dostosowanie poszczególnych narzędzi do naszych preferencji oraz potrzeb. Przecież każdy z nas chce, by praca była łatwa i przyjemna, a za ich sprawą właśnie tak się dzieje. Istnieją dedykowane wtyczki dla każdej branży, w tym dla e-commerce. Marketer za ich pomocą, może zainstalować dodatkowe funkcje, które umożliwiają prowadzenie komunikacji omnichannel i tym samym budować relację z klientami na różnych płaszczyznach, zarówno online jaki i offline.

 

 

Zyskaj dodatkowe możliwości za pomocą jednego kliknięcia

Szybki rozwój Internetu sprawił, że coraz więcej właścicieli przenosi swoją działalność do świata online, gdzie sprzedaż odbywa się za pośrednictwem platform webowych. Ten sam nurt wpłynął również na rozwój wtyczki. Ona także znalazła swoje odzwierciedlenie w wirtualnym świecie. Znajdują się one między innymi w oprogramowaniu shopGold. Twórcy tej platformy zadbali o komfort i wygodę każdego użytkownika. Autorzy postarali się także o dużą różnorodność plug-inów (plug-in, czyli wtyczka z ang.) by każdy mógł dostosować e-sklep do swoich potrzeb. Już za pomocą jednego kliknięcia, możecie wzbogać swoje platformy sprzedażowe o nowe funkcje: odzyskanie porzuconych koszyków, rekomendacje produktowe czy wiele innych. Warto dodać, że zarządzanie e-sklepem odbywa się za pomocą przeglądarki internetowej, która jest dostępna na każdym komputerze, co również ułatwia pracę.

wykres przedstawiający liczbę zarejestrowanych e-commerce 2013-2018

Obraz 1. Wykres liniowy, przedstawiający sytuację polskiego biznesu internetowego – liczbę zarejestrowanych sklepów e-commerce. Źródło: Badanie Geminus/ PBI, luty 2019.

 

Bądź w kilku miejscach naraz

Każdy z nas marzy o tym, by znaleźć się w kilku miejscach jednocześnie, jednak nie każdy posiada magiczną różdżkę, która to umożliwia. My znaleźliśmy rozwiązanie i chętnie się nim z Tobą podzielimy. Na sto procent słyszałeś o omnichannel marketingu czyli wielokanałowej komunikacji. Tego typu porozumiewanie się z klientem jest możliwe tylko dzięki automatyzacji działań marketingowych. Już teraz, przy użyciu marketing automation możesz być w kilku miejscach naraz i “rozmawiać” z wieloma osobami. Czyż to nie cudowne? Przykładem takiego narzędzia, które Ci to umożliwi, jest oczywiście system SAREhub.

kapania omnichannel marketing

Obraz 2. Schemat komunikacji z wykorzystaniem różnych narzędzi, które wzajemnie się przenikają i sprawiają, że możesz pojawić się w kilku miejscach naraz. Źródło: Opracowanie własne SARE

 

Magia systemu SAREhub

Pokrótce. Jest to system marketing automation, dedykowany nam – wszystkim marketerom i specjalistom od e-commerce, niezależnie od branży. Narzędzie na co dzień pozwala na integrację wielu kanałów komunikacyjnych, dzięki temu zwiększa się efektywność dotarcia do określonego odbiorcy. Z pewnością dużą zaletą tej platformy jest zorientowanie działań na konkretną grupę docelową. Wszystko za sprawą kodu monitorującego, który śledzi konkretne zdarzenia na stronie (wszystkie akcje użytkownika na stronie np. kliknięcie czy przejście na konkretną podstronę), generowane przez odwiedzających. Więcej na ten temat przeczytasz w artykule Budowanie bazy odbiorców zintegrowanej komunikacji marketingowe.

 

Zainstaluj plug-in i przenieś się do świata pełnego czarów

Wtyczkę SAREhub możesz zainstalować dzięki integracji systemu SAREhub z platformą shopGold. W przypadku systemu shopGold, aktywuje się ją w panelu zarządzania menu Integracje/Systemy śledzące. W celu pełnej integracji wystarczy tylko zaznaczyć opcję “Tak”. Uruchomienie wtyczki systemu SAREhub umożliwia generowanie zdarzeń czyli zachowań internautów, którzy odwiedzą Twoją witrynę. Po stronie danego sklepu śledzi on następujące aktywności użytkownika:

  • dodanie produktu do koszyka
  • przeliczenie wartości koszyka
  • usunięcie produktu z koszyka
  • wejście na stronę koszyka
  • wejście na stronę listy produktów z wybranej kategorii
  • wejście na kartę produktu – przekazywana nazwa produktu, cena, url, nazwa kategorii
  • przejście na stronę logowania i składania zamówienia
  • przejście na stronę potwierdzenia zamówienia
  • przejście na stronę podsumowania zamówienia
  • finalizacja zakupu.

 

Ciekawostka z tajemnej księgi SARE – plug and play

Dla niewtajemniczonych, integracja wtyczki odbywa się przez kod JavaScript udostępniany przez SARE każdemu, kto zainstalował wtyczkę SAREhub.
Natomiast shopGold zapewnia podstawienie odpowiednich danych do kodu.

Zapoznaj się ze wszystkimi możliwościami platformy shopGold, w tym wtyczką SAREhub, która pozwoli Ci wdrożyć działania z zakresu marketing automation. Zainstaluj wtyczkę i usprawnij procesy sprzedażowe własnego e-commerce! Zastanawiasz się jakie czary jeszcze skrywamy? Zajrzyj na naszą stronę lub platformę shopGold i poczytaj o magii marketingu automatycznego.

Chcesz wiedzieć więcej?

Napisz do nas!

Zarekomendujemy Ci właściwe działania

kontakt@sare.pl
» WRóć do BLOGA