Konkurs SMS „Chorzowskie Smaki 2013”

Konkurs SMS „Chorzowskie Smaki 2013” został zorganizowany przez SARE SA na zlecenie agencji .bringMore advertising dla Urzędu Miasta w Chorzowie. Głosowanie odbywało się w terminie 04-24.11.2013 r. Komisja konkursowa miała wyłonić najciekawsze uzasadnienie wyboru restauracji, na którą Uczestnik oddał głos.

 

Konkurs SMS był jednocześnie jednym z kanałów głosowania na najlepszy lokal Chorzowskich Smaków 2013. Innymi sposobami głosowania był też formularz na stronie internetowej i na urządzeniach mobilnych, a także serwis Forsquare.

Każdy uczestnik konkursu mógł oddać tylko jeden głos, w ramach wszystkich sposobów głosowania. Liczba głosów ze wszystkich modeli głosowania pozwoliła wyłonić lokal roku.

 

Grupa docelowa

 

Regulamin dopuszczał do udziału w konkursie osoby pełnoletnie. Zadaniem Uczestnika Konkursu było przesłanie wyłącznie jednej wiadomości SMS, będącej głosem na jedną z aż 21 restauracji biorących udział w Konkursie.

Informacje o głosowaniu i konkursie podawane były na stronie internetowej www.chorzowskiesmaki.pl, na plakatach i stojakach na stoliczki w restauracjach, które brały udział w Konkursie, w gazecie Dziennik Zachodni, w portalu społecznościowym facebook na fanpage Urzędu Miejskiego w Chorzowie.

Uczestnicy Konkursu przesyłali wyłącznie jedną wiadomość SMS, będącą głosem na jedną z 21 restauracji biorących udział w Konkursie.

 

Mechanizm działania

 

Przygotowanie regulaminu konkursu – SARE SA

Przygotowanie mechanizmu konkursu SMS: Akcję sms inicjował uczestnik konkursu wysyłając na numer 7055 odpowiednio sformułowany sms – RestauracjaXX (gdzie XX to numer lokalu), uzasadnienie swojego wyboru.

Po oddaniu pierwszego głosu automatycznie wysyłaliśmy komunikat zwrotny dla uczestnika z podziękowaniem za oddany głos. W przypadku, jeżeli uczestnik wysłał kolejny sms, otrzymywał wiadomość z informacją, że wykorzystał już swój głos. Co więcej, ustawiliśmy też komunikaty o niepoprawnej konstrukcji sms, a także o zakończeniu trwania konkursu.

W systemie SARE odkładały się informacje – numer GSM uczestnika, uzasadnienie, data i godzina wysłania wiadomości sms, a także liczba wysłanych wiadomości sms z jednego numeru telefonu. Nad obsługą konkursu czuwał konsultant z SARE.

Konsultant SARE codziennie przesyłał do agencji .bringMore advertising raport z wynikami głosowania. Po zakończeniu konkursu konsultant przesłał raport finalny, który podsumował też liczbę głosów.

 

Chorzowskie Smaki - kampanie SMS - case study przykład

Zdj. 1. Fragment wiadomości, która prezentuje najnowsze wpisy na blogu

 

Rezultaty

– Wyłonienie najciekawszego uzasadnienia wyboru restauracji w konkursie sms
– Włączenie głosów z konkursu sms w wyniki głosowania na Lokal Roku Chorzowskie Smaki 2013

Chcę newsletter

Nie przegap nowości, porad, wartościowych e-booków
i interesujących case studies