RODO a marketing automation

Wiosna w tym roku oznacza czas wytężonej pracy dla przedsiębiorców. Niebawem, bo już 25 maja 2018 r. wchodzą w życie nowe przepisy, które dotyczyć będą wszystkich podmiotów na terenie Unii Europejskiej przetwarzających dane osobowe. RODO, czyli rozporządzenie o ochronie danych osobowych, ma na celu ujednolicenie przepisów w tym zakresie we wszystkich państwach członkowskich.

» Czytaj dalej

Omnichannel – nie lekceważmy call center w nowej odsłonie call back

Czaty, wymiana e-maili, wiadomości na portalach społecznościowych – klienci kochają elektroniczne formy kontaktu z firmami. Jest to szybki, wygodny sposób, by uzyskać pożądane informacje. Główną zaletą jest wygoda oraz oszczędność czasu. Czy call center i call back wpasowuje się w ten trend?

» Czytaj dalej

Trendy marketingowe – co się wydarzyło w 2017 roku

Bez względu na wielkość prowadzonego przez Ciebie biznesu, nadchodzące miesiące z pewnością poświęcisz na planowanie, w tym także działań marketingowych. W zastanowieniu się nad tym, jakie aktywności warto podjąć i jakie narzędzia do komunikacji wykorzystać, powinien pomóc dzisiejszy wpis.

» Czytaj dalej

Jak wskoczyć na wyższy level sprzedaży. Część 2. Poznaj potrzeby klientów

Pisaliśmy ostatnio o zagadnieniu omnichannel w kontekście przełożenia definicji na rzeczywistość sprzedażową. Wiecie już zatem, że omnichannel to – krótko mówiąc – strategia komunikacji. Niezwykle precyzyjna, wielokanałowa i multidyscyplinarna, ponieważ łączy w sobie podejście psychologiczne, działania marketingowe i wykorzystanie nowoczesnych technologii.

» Czytaj dalej

Jak wskoczyć na wyższy level sprzedaży. Część 1. Omnichannel od podstaw

Niepohamowana dynamika rozwoju rynku produktów i usług sprawia, że walka o uwagę potencjalnego klienta staje się coraz trudniejsza. Oczywiście w ślad za tym rosną także oczekiwania wobec jakości obsługi. Najbardziej wymagającym polem manewrów jest paradoksalnie Internet – powszechnie dostępny oraz stosunkowo tani dla emisji reklam i w efekcie najbardziej nasycony komunikatami.

» Czytaj dalej

Od lejka do relacji, czyli jak uszczęśliwić sprzedawcę i marketera?

Kilkuetapowy proces sprzedaży, w jakim chcemy wykorzystać możliwie niskie budżety, osiągając maksymalnie wysoki zwrot z inwestycji, jest jednym z najtrudniejszych zadań, jakie stoją przed działami sprzedaży i marketingu.

» Czytaj dalej

Podwójna satysfakcja – Twoja i Klienta. Jak to zrobić?

Wiara w produkt, nastawienie sprzedawcy na uzyskanie sukcesu jest elementarnym budulcem sprzedaży. Jeżeli zadajesz sobie pytanie „jak to sprzedać?” i nie znasz odpowiedzi, może warto je po prostu odwrócić? Czyli „co zrobić, żeby to klient kupił dany produkt?”

» Czytaj dalej

Skuteczna komunikacja w modelu omnichannel. Jak to zrobić?

Wyobraźmy sobie sytuację, w której użytkownik wchodzi po raz pierwszy na stronę www firmy turystycznej w poszukiwaniu idealnych wakacji, ale nie potrafi się zdecydować. Potencjalny klient opuszcza stronę. Otrzymuje maila z spersonalizowaną ofertą wakacji, klika, jednak wciąż nie finalizuje transakcji. W tym momencie system marketing automation odnotowuje aktywność użytkownika na stronie i wysyła SMSa z rabatem zachęcającym do zakupu. Ostatecznie klient dokonuje transakcji. Mało tego, aby klient poczuł się całkowicie ukontentowany, otrzymuje pocztą tradycyjną torbę plażową z logo firmy i podziękowaniem za zakup. Witaj w świecie omnichannel!

» Czytaj dalej

Wiele kanałów, jeden klient

I cel też jeden: sprzedać w taki sposób, żeby klient wracał. Światem rządzą dziś ekrany: małe, średnie, duże. Ludzie żyją szybko i mają coraz większe potrzeby. Są otaczani tysiącami komunikatów o produktach i usługach. W sieci, prasie, telewizji… To, czy i w jaki sposób klient dokona wyboru, zależy w dużej mierze od marketerów. Ważna jest więc sprawna synchronizacja działań prowadzonych we wszystkich kanałach, którymi dysponuje firma.

» Czytaj dalej

Flowcharty – Skutecznie i szybko zarządzaj swoją bazą adresową

Obowiązkiem każdego, kto planuje wysyłkę jest precyzyjna analiza zachowania odbiorcy względem wysyłanej komunikacji. Dziś nie tylko powinniśmy staranie dobierać treści wysyłane do naszych klientów, ale planować wysyłki w taki sposób, aby zachęcić do interakcji i jednocześnie nie zasypać natłokiem informacji. Flowcharty skutecznie usprawnią ten proces.

» Czytaj dalej

Omnichannel, video i content marketing – co nas czeka w 2017 roku?

Pierwsze miesiące nowego roku to czas intensywnego planowania. Jeśli właśnie zastanawiasz się, jakie działania warto podjąć i jakie narzędzia do komunikacji będą najlepszym rozwiązaniem, podpowiemy, jak najskuteczniej prowadzić komunikację z klientami!

» Czytaj dalej

Marketing automation – bo liczy się efekt!

Każdy marketer stara się jak może, aby dostarczyć handlowcom dostateczną ilość dojrzałych do zakupu leadów. W tym celu wykorzystuje różne sposoby, by utrzymać z nimi więź, dowiedzieć się więcej o potrzebach i zdobyć ich sympatię. Pochłania to sporo czasu, a w przypadku braku odpowiednich narzędzi, również energii pracowników. A zatem czy można zmniejszyć koszty i jednocześnie przybliżyć się do upragnionego celu?

» Czytaj dalej