Wszystkie wpisy
SAREteam

SAREteam

Optymalizator wysyłek — czyli jak podkręcić efektywność mailingów reklamowych

Optymalizator wysyłek SAREsystem

Spis treści

Ostatni Raport z XVII Ogólnopolskiego Badania Poczty Elektronicznej potwierdził, że mailingi reklamowe to w polskich firmach wciąż jeden z najchętniej używanych kanałów komunikacji z klientem. 70% ankietowanych przyznaje, że z chęcią subskrybuje newslettery od swoich ulubionych marek. To ogromna szansa dla każdego biznesu e-commerce na skuteczną komunikację ze swoimi odbiorcami. Jak w pełni wykorzystać możliwości email marketingu? Kluczem do sukcesu jest między innymi narzędzie zwane optymalizatorem wysyłek.

Jak optymalizujesz czas swoich wysyłek?

Wizerunek marki skutecznie budują wysyłki cykliczne, follow-upy, a także autorespondery. Planując takie kampanie, nie musimy martwić się o ręczne odpowiadanie odbiorcom, ponieważ system robi to za nas. Warto jednak jeszcze pójść o krok dalej. Czym jest wysyłka godzinowa? To innowacyjna metoda pozwalająca określić najlepszy czas mailingu. Dzięki tej funkcjonalności mail wysyłany jest do adresata na podstawie jego indywidualnych preferencji, czyli przede wszystkim godziny, o jakiej otwarta została ostatnia wiadomość. Pozwala to na zupełnie nowy wymiar personalizacji. Jeśli jeszcze przed kampanią chcemy ustalić najlepszy czas wysyłki np. do zupełnie nowych odbiorców — system umożliwia nam ręczne wybranie pory dnia i tygodnia, na jakich chcemy przeprowadzić testy.

 

SAREsystem optymalizator wysyłekObraz 1.Widok z 3 kroku wysyłania mailingu z wykorzystaniem optymalizatora wysyłek w SAREsystem. Przedstawiona jest tu możliwość podzielenia wysyłki na różne dni i godziny. Źródło: Materiały szkoleniowe SARE.

 

To właśnie drugie narzędzie do testowania czasu mailingu, czyli optymalizator wysyłek. Jak działa? Planując jedną kampanię, możemy zdefiniować kilka terminów. System samodzielnie podzieli bazę na części, do których zrealizuje w określonych terminach wysyłkę i stworzy jeden raport. Raporty te wskażą, w jakich godzinach odbiorcy najchętniej otwierają i klikają wiadomości. Dlaczego warto szukać najlepszej pory na email? Pamiętajmy, że optymalny czas wysyłki przekłada się na wyższą konwersję.

Jak zmierzyć skuteczność wysyłki?

W mierzeniu skuteczności wysyłek pomaga analiza dwóch wartości: OR oraz CTR. Przeczytamy o nich więcej w kontekście optymalizacji wysyłek w artykule Co warto analizować w email marketingu – raport z kampanii od A do Z. OR (ang. open rate) informuje o tym, jaki odsetek osób otworzyło daną wiadomość wśród wszystkich adresatów. CTR (ang. click-throught-rate, czyli współczynnik kliknięć) to unikalny procent osób, które przynajmniej raz kliknęły link. Praca nad analizą obu czynników pozwala na ich regularny wzrost z każdą przeprowadzoną kampanią.

Optymalizator wysyłek SARE generuje raporty, które wskazują, w jakich godzinach lub dniach odbiorcy najchętniej otwierają i klikają wiadomości. Dla tego typu wysyłki w systemie SARE jest dostępny dedykowany raport wskazujący optymalny termin. Zestawienia optymalizatora wysyłek uzupełniają wykresy wskazujące dzień i godzinę z najlepszym wynikiem w podziale na otwarcia i kliknięcia. Wszystkie te dane można segregować według dni tygodnia lub dowolnie wskazanego zakresu godzin, dlatego optymalizator wysyłki SARE pozwala na wiele więcej niż sama analiza OR i CTR.

SAREsystem raportyObraz 3. Przykładowy raport z dodatkowymi danymi, które można zgrupować względem dni tygodnia lub dowolnie wskazanego zakresu godzin. Dzięki temu łatwiej wskazać, który termin wysyłki jest optymalnym do wysyłki – ma najlepsze wyniki. Źródło: Materiały szkoleniowe SARE.

O jakich wskaźnikach nie możesz zapomnieć?

W email marketingu mamy do czynienia z jeszcze innymi wskaźnikami. Jednym z nich jest CTOR (ang. clicks-to-opens), który pokazuje stosunek unikalnych kliknięć w kreacji do otwarć wiadomości. Dzięki niemu poznajemy rzeczywiste zainteresowanie wysłanymi treściami. Czym jest wskaźnik wypisów? Wskazuje on odsetek osób, które wypisały się z subskrypcji podczas danej wysyłki. Rezygnacji z naszego newslettera przez odbiorców niestety nie da się uniknąć, warto jednak ciągle obserwować ten wskaźnik i wiedzieć, dlaczego subskrybenci nie chcą otrzymywać od nas już żadnych treści. Najczęstszymi powodami wypisania się z bazy subskrybentów jest brak zainteresowania treściami czy zbyt częste otrzymywanie wiadomości. Dzięki temu wskaźnikowi utrzymujemy higienę naszej bazy danych.

Monitoruj wskaźnik wypisów po każdej wysyłce wiadomości. Jeśli liczba rezygnacji znacznie wzrośnie, będzie to wyraźny sygnał do zmian.

 

Obraz 4. Zestawienie tabelaryczne dla wysyłek transakcyjnych. Zbierane dane: kampania, wysłane maile, zwroty, otwarcia uniq, wypisało się, kliknięcia uniq, CTR uniq%, CTOR, szczegóły. Źródło: Materiały szkoleniowe SARE.

Optymalizator wysyłek a inne raporty SARE

Rozbudowane systemy do email marketingu umożliwiają przeprowadzenie testów A/B/X w łatwy i zautomatyzowany sposób. Dzięki nim możemy wybrać najlepszego nadawcę, tytuł wiadomości, CTA czy drobniejsze elementy kreacji. Takie optymalizacje pozwalają regularnie podnosić OR, CTR oraz CTOR. Testowanie kreacji, korzystanie z optymalizatora wysyłek oraz kontrola nad współczynnikiem wypisów — wszystko to pozwala wysyłać najlepiej dopasowane do naszych odbiorców wiadomości, aby zwiększać efektywność mailingów reklamowych.

 

 

 

 

 

Zintegrowana komunikacja mailingowa - jak ją prowadzić?
Poprzedni

Zintegrowana komunikacja mailingowa – jak ją prowadzić?

Następny

Jak buduje się lead scoring klientów?

Jak się buduje lead scoring klienta? sprawdzone metody