Wszystkie wpisy

Martyna Witosz

Newsletter — docieraj do klienta poprzez ciekawy content

Zdjęcie główne - newsletter

Spis treści

Od wieków nieodłącznym elementem budowania wizerunku marki jest snucie opowieści odbiorcom. Kiedyś pod postacią storytellingu, teraz również jako content marketing — opowiadanie pozwala zaprezentować historię marki, przedstawiać produkty i dzielić się specjalistyczną wiedzą. Przybiera to różne formy w zależności od kanału. Pojawia się dosłownie wszędzie: w naszych materiałach drukowanych dołączanych do przesyłki, w email marketingu jako newsletter, czy w social mediach jako historia opowiadana post po poście lub też jako mini-opowieści w relacjach na Instagramie. Content jest wszędzie!

 

Co to jest content marketing i do czego służy?

 

Content marketing w najprostszej definicji obejmuje tworzenie oraz publikowanie treści w celu promocji danej marki. Za jego pomocą dostarczamy konsumentowi informacje oraz rozrywkę. Znany jest od wielu lat, ponieważ marki od zawsze opowiadają swoje historie. Najstarszych źródeł content marketingu możemy doszukiwać się w storytellingu. Opowiadanie i tworzenie historii zawsze miało na celu zdobycie zainteresowania u odbiorcy, i zachęcienie go do uczestnictwa w opowieści. Dziś obejmuje ono sporą część komunikacji każdego brandu. Funkcję szczególną pełni zaś w tej całości newsletter.

 

Szczególna rola newslettera w email marketingu

 

W artykule Newsletter od A do Z – jak wykorzystać jego potencjał w każdej branży

wspominaliśmy, że ten wyjątkowy e-mail to świetny sposób na stały kontakt z użytkownikiem. Dlaczego? Ponieważ newsletter jest dedykowany osobom, które wyraziły zgodę na jego regularne otrzymywanie. Są to użytkownicy zainteresowani tematyką naszego serwisu, którzy oczekują ponawianego co jakiś czas kontaktu. Tego wszystkiego jesteśmy pewni m.in. dzięki funkcji zapisu metodą double opt-in

 

Zapis double opt in poprzez podwójne potwierdzenie przez użytkownika chęci dodania swojego adresu do naszej listy mailingowej gwarantuje, że do naszej bazy danych trafiają osoby, które faktycznie wyrażają na to zgodę.

 

Zapis metodą double opt in realnie obniża odsetek rezygnacji, a nasze wiadomości są chętniej otwierane przez użytkowników. Innym pomocnym narzędziem zwiększającym otwieralność wiadomości jest optymalizator wysyłek, dzięki któremu dopasowujemy ich czas do indywidualnych preferencji subskrybenta. System zbiera dane o porze otwierania wcześniejszych wiadomości i na tej podstawie możemy ustalić najlepszy dzień oraz godzinę na wysłanie mailingu. Dodatkową funkcją, która zaciekawi i zaktywizuje naszych odbiorców jest dodawanie wydarzeń do naszych newsletterów. Utworzenie takiego wydarzenia jest możliwe na każdym etapie kreacji — przy jej zapisie, edycji oraz tuż przed samą wysyłką. Nasz event zostanie odczytany przez każdy program pocztowy posiadający kalendarz. W bazie wiedzy SARE przeczytamy, jak utworzyć takie wydarzenie krok po kroku.

 

Jak stworzyć edukacyjny newsletter?

 

Kiedy znamy już narzędzia, jakie wspomagają wysyłki edukacyjnego contentu, skupmy się na samej zawartości takich wiadomości. Oczywiście w każdym biznesie opowiadamy o tym, na czym znamy się najlepiej. Jednocześnie nie zdradzamy tajników naszej pracy, ale uchylamy rąbka tajemnicy na tyle, by nasi klienci jak najlepiej poznali nasze produkty. Dzielmy się również taką wiedzą, jakiej nie znajdą u konkurencji oraz ciekawostkami czy trikami, które ułatwiają użytkowanie np. naszych produktów! Unikatowy content ściśle związany z naszą marką to coś, co sprawi, że nasze newslettery będą nie tylko otwierane, ale również czytane i klikane, czyli będą zachęcać użytkowników do podejmowania konkretnych działań.

Jak stworzyć efektywny newsletter
Źródło: Materiały szkoleniowe SAREsystem

 

Formy newslettera, który edukuje

 

Content marketing, czyli treści, jakie chcemy przekazywać w naszym newsletterze, mogą przybierać różnorodne formy. Będą to zajawki i skróty, czyli zaproszenia do blogów i artykułów eksperckich na naszej stronie. Prócz takiej „suchej” wiedzy użytkownicy chętnie dowiedzą się o naszej pracy z case studies. W obrazowaniu różnorodnych informacji możemy wspomóc się prezentacjami czy infografikami, które pobudzą wyobraźnię odbiorców i lepiej zapadną im w pamięć.

 

Umysł człowieka zapamiętuje 80% zobaczonych obrazów i tylko 20% przeczytanego tekstu. Prezentacje, na których wykorzystujemy pomoce wizualne, są o 43% bardziej przekonujące niż materiały bez takich wizualizacji.

 

Prócz obrazów internauci chętnie zapoznają się z wynikami ankiet i badań, czy to zebranymi w raportach, czy po prostu w takich formach, jak wykresy czy wspominane infografiki. Autorskie badanie przeprowadzone przez naszą markę to zupełnie unikatowy content, który może być także czymś chętnie cytowanym w innych mediach. Pamiętajmy, że w newsletterze możemy oddziaływać na więcej zmysłów dzięki wykorzystaniu audio i video. Zapraszajmy naszych odbiorców do pobrania ebooków czy na tworzone przez nas webinary i podcasty. Kreujmy nasz newsletter tak, by interesował nas samych, a na pewno dotrzemy do naszego klienta!

 

PRZETESTUJ ZA DARMO
Poprzedni

Świadomy klient to klient kupujący więcej

Następny

Marketing automation w dobie kwarantanny

Wyrażenie zgody jest dobrowolne, jednak brak jej wyrażenia uniemożliwi przesłanie newslettera. Dane przetwarzane będą zgodnie z Polityką prywatności.

Administratorem Danych Osobowych jest DIGITREE GROUP S.A. Pełną informację o przetwarzaniu danych osobowych przez Spółkę znajdziesz tutaj: Zasady przetwarzania danych osobowych przez Spółkę