Wszystkie wpisy

Martyna Witosz

Mailing na Święta — inspiracje i protipy

mailing świąteczny

Spis treści

Przedświąteczna gorączka zakupowa ruszyła! Korki na drogach, kolejki w sklepach, Last Christmas w głośnikach i obciążenia na stronach sklepów internetowych… Mimo to kochamy Święta. Kochamy również obdarowywać prezentami najbliższych. Jak wynika z dziesiątej edycji raportu „E-commerce w Polsce 2022” odsetek internautów, którzy robią zakupy online wynosi obecnie 77% — czyli ponad 2/3 Polaków!

Liczba kupujących w sieci stanowi wielkie wyzwanie dla e-commerce w czasie przedświątecznych obniżek. Jak wyróżnić się i przyciągnąć najwięcej zainteresowanych? Przedstawiamy kilka pomysłów na mailing na Święta oraz tłumaczymy, w jaki sposób wykorzystać e-mail marketing oraz marketing automation w tym czasie.

Czy e-marketerzy potrafią wykorzystać świąteczny czas?

Firmy prześcigają się w świątecznych ofertach. Jak przekonać użytkownika, kiedy każdy e-sklep oferuje mu dedykowane i personalizowane produkty? Z pomocą przychodzi e-mail marketing oraz narzędzia marketing automation. A systemy takie jak SARE ułatwiają szczegółowe zaplanowanie spersonalizowanych działań na większą skalę. Przygotuj się na to, że poszukiwania konsumentów wraz z upływającym do Świąt czasem będą coraz bardziej nerwowe. A czas ucieka… Musisz więc zadbać o dwa niezmiernie ważne detale:

  1. Szybkie reakcje. Oprócz zapewnienie natychmiastowego kontaktu z działem obsługi klienta, zadbaj o niezawodne maile transakcyjne i te potwierdzające każdy etap zakupu. W ten sposób zapewnisz klientowi spokój i poczucie bezpieczeństwa. Daj wybór wygodnego sposobu płatności i dostawy. Oferowanie dodatkowych form zapłaty i dostarczenia produktu zwiększy wygodę i komfort zakupu u Twoich klientów.

Czy Polacy świętują w sieci?

Zdecydowanie tak! Nie zmarnuj tej wyjątkowej okazji. Jak podaje najnowsze badanie Festive Season, zrealizowane przez Channel Factory, konsumenci w dalszym ciągu zamierzają świętować i dzielić się prezentami z taką samą liczbą osób, jak w ubiegłym roku. Jednak, ze względu na wzrost kosztów życia – wiele osób zmniejszy znacznie budżet na tegoroczne podarunki.

Właściciele sklepów w tym roku muszą przemyśleć swoją strategię sprzedaży  być może nawet zdecydować się na wprowadzenie większej liczby rabatów i wyprzedaży. Od strony reklamowej również nie będzie to łatwe zadanie. E-sprzedawcy powinni skoncentrować się na konkretnej grupie docelowej, aby dotrzeć do nich ze spersonalizowanym przekazem w idealnym czasie (dokładnie w tym momencie, w którym oczekuje tego potencjalny klient!). Prawie 51% konsumentów stwierdziło, że reklama zawierająca treści promocyjne wpłynie na podjęcie przez nich decyzji zakupowej, a reklama konkretnego produktu zachęci aż 22% osób do sfinalizowania transakcji.

Co powinien zawierać mailing na Święta? Podpowiadamy.

 

Temat wiadomości e-mail

Temat to coś, co przyciąga użytkownika, przekonuje go, że powinien kliknąć właśnie w Twoją wiadomość. Unikaj więc spamogennych treści i daj się ponieść świątecznemu klimatowi. Poniżej kilka tematów, które możesz wykorzystać:

Ho ho ho! Zobacz, co przygotował dla Ciebie Mikołaj 🎅
Team #LastChristmas czy #MerryChristmasEveryone
Znajdź inspirację na świąteczne gifty
Coraz bliżej święta… Przygotuj się! 🧡
Jeszcze tylko moment! Zobacz prezenty last minute…

Zastosuj testy A/B

Sprawdź, która kreacja lepiej konwertuje, aby wybrać najlepsze rozwiązanie dla ostatecznej wysyłki. Wykorzystaj testy A/B dostępne w systemie mailingowym, aby zoptymalizować wyniki kampanii. 

Preheader

Wątek, który poruszasz w temacie wiadomości, warto rozwinąć w preheaderze. Na przykład: 

  • Temat: Team #LastChristmas czy #MerryChristmasEveryone
    Preheader: Najlepsze świąteczne przeboje o 20% taniej.
  • Temat: Jeszcze tylko moment! Zobacz prezenty last minute…
    Preheader: … i zaskocz swoich najbliższych.

Treść wiadomości oraz kreacja

Niech treść Twojej wiadomości kojarzy się odbiorcy ze Świętami. Postaraj się dotrzeć do jego emocji. Na kreacji wykorzystaj świąteczne kolory – na przykład złoto, czerwień lub zieleń.

Wezwanie do działania

Długie czy krótkie CTA? Odpowiedź jest prosta. Przetestuj i sprawdź, co lepiej konwertuje.

Zobacz nasze propozycje:

  • Zamów teraz!
  • Zobacz inspiracje
  • Odbierz swój świąteczny kod
  • Sprawdź, jakie prezenty czekają w sklepie na Ciebie czekają

Pomysły na mailing na Święta

Święta to doskonały czas, by w swoje wysyłki mailowe tchnąć powiew świeżego powietrza i nowych pomysłów. Pamiętaj, że ten rodzaj marketingu jest jednym z najskuteczniejszych, a w połączeniu z odważną, lecz dobrze zaplanowaną kampanią, może przynieść imponujące wyniki.

Kody rabatowe i darmowa dostawa

To zawsze świetny pomysł, a w tym roku szczególnie. Daj swoim konsumentom, to czego oczekują – czyli rabaty i zniżki, a dzięki temu będą w Twojej bazie mailingowej również w przyszłym roku. 

  1. mailing na święta

    Źródło: https://pl.pinterest.com/pin/150659550026490982/

     

    Zestawienia najlepszych pomysłów na prezent świąteczny

Wyślij swoim Klientom i pozostałym subskrybentom e-maila, w którym pokażesz dostępne produkty i zestawy, które świetnie sprawdzą się jako prezent.

zestaw świąteczny

Źródło: https://pl.pinterest.com/pin/465489311499502485/

Kalendarz adwentowy – każdy dzień wysyłaj do swoich odbiorów mailing z inną promocją, ofertą. Wzbudzisz w nich zaciekawienie, dzięki czemu wskaźnik OR wysyłanych wiadomości poszybuje wysoko w górę.

 

kalendarz mailing świąteczny

Źródło: https://pl.pinterest.com/pin/5981411993020128/

Święta, Święta i po Świętach?

Marketing nigdy nie kończy się na sprzedaży. Nie zapominaj więc o swoich klientach, gdy nadejdą już długo wyczekiwane Święta. Spersonalizowana wysyłka mailowa umili im ten czas, jeśli znajdą w niej życzenia. A jeszcze przed Nowym Rokiem prześlij im prezent w postaci wartościowego contentu, z którym będą mogli zapoznać się podczas odpoczynku od czysto sprzedażowej komunikacji. Z pewnością z chęcią zobaczą ludzką twarz swojej ulubionej marki właśnie podczas Świąt.

 

 

storytelling - przesyłka
Poprzedni

„Przesyłka do rąk własnych” – storytelling dla marketerów i nie tylko!

Następny

Trendy w digitalu na 2023 rok okiem naszych ekspertów

Trendy w digitalu w 2023
Wyrażenie zgody jest dobrowolne, jednak brak jej wyrażenia uniemożliwi przesłanie newslettera. Dane przetwarzane będą zgodnie z Polityką prywatności.

Administratorem Danych Osobowych jest DIGITREE GROUP S.A. Pełną informację o przetwarzaniu danych osobowych przez Spółkę znajdziesz tutaj: Zasady przetwarzania danych osobowych przez Spółkę