Wszystkie wpisy
patrycja

patrycja

Jak będzie wyglądać przyszłość e-mail marketingu?

jaka jest przyszłość e-mail marketingu dowiesz się

Spis treści

E-mail marketing to dział marketingu, który od swoich początków przeszedł prawdziwą rewolucję. Dzięki rozwojowi technologii mamy coraz więcej możliwości i narzędzi do optymalizacji naszych działań w reklamie internetowej. A przedsiębiorcy, którzy nie będą uczestniczyć w tym rozwoju — pozostaną daleko w tyle za konkurencją. Z czego więc będziemy korzystać w naszych wysyłkach e-mailowych w najbliższej przyszłości?

Dbajmy o relacje z odbiorcami dzięki marketing automation

 

Trendem rozwijającym się jeszcze w tym roku będzie budowanie osobistych relacji z klientem. Jak o nie dbać? E-mail marketing automation umożliwia prowadzenie w pełni spersonalizowanej komunikacji ze wszystkimi naszymi odbiorcami. To, co jeszcze niedawno było sporym wyzwaniem, dziś dzięki segmentacji i dokładnemu planowaniu staje się codziennością. Segmentacja bazy danych pozwala na skuteczne targetowanie i dopasowywanie komunikatów do preferencji naszych użytkowników przy wykorzystaniu treści dynamicznych.

System SARE pozwala także na geolokalizację, personalizację (i to nie tylko imienną! Patrz: Obraz 1.), tworzenie unikalnych kodów rabatowych oraz dopasowanie czasu wysyłki do potrzeb odbiorcy. Wykorzystując wysyłki cykliczne, możemy przeprowadzić kampanie promocyjne czy urodzinowe. Wiadomości follow-up pozwalają na realizowanie ustalonego wcześniej scenariusza wysyłek. Taki e-mail przypomni o porzuconym koszyku, podziękuje za spotkanie czy zaprosi na kolejne szkolenie. Odpowiednio skonfigurowany system email marketing automation wyręczy nas w pielęgnowaniu relacji z każdym klientem, na każdej ścieżce zakupowej.

 

Obraz 1. Infografika przedstawiająca zastosowanie personalizacji w różnych kanałach komunikacji z klientem. Źródło: materiały SARE.

 

Postawmy na jakość komunikacji z klientem

Konsumenci wchodzą w relacje z markami, którym mogą zaufać. Dlatego musimy spełniać obietnice, które im składamy. Jedną z nich są wartościowe treści. Zapisując się do naszej bazy, odbiorcy oczekują czegoś w zamian. Wzbogaćmy nasze wysyłki o realne wartości, nie ograniczając się do treści sprzedażowych.

Mogą to być artykuły, poradniki, zaproszenia na webinary i szkolenia, ale i unikatowe rabaty czy promocje. Nie zapominajmy, by był one personalizowane — to decyduje o ich wartości dla naszych odbiorców. Trendem w e-commerce jest wideo. Wykorzystajmy je w mailingach, by zwiększyć ich atrakcyjność.

 

podgląd newslettera zgodnego z trendami na 2019 rok

Obraz 2. Przykład poprawnie skonstruowanego mailingu edukacyjnego. Źródło: materiały SARE.

 

Budujmy autentyczność naszej marki

Autentyczność marek to kolejne wyzwanie dla nowoczesnego marketingu. Klienci oczekują prawdziwych informacji, są podejrzliwi i nie tak łatwo zdobyć ich zaufanie. Na pomoc przychodzi buzz marketing. W ramach takich działań zachęcamy odbiorców nie tylko do rozmawiania o marce, dzielenia się swoimi doświadczeniami, ale także do pozostawiania rekomendacji na temat naszych usług i produktów. Jak realizować to w wysyłkach mailowych?

Zachęcajmy do zostawienia opinii i poleceń. Wykorzystajmy także ankiety. Pozwolą one na zebranie autentycznych opinii o naszej ofercie i obsłudze klienta.

 

Obraz 3. Podgląd ankiety wykonanej w systemie SARE. Źródło: materiały SARE.

 

Wiedzę o buzz marketingu zgłębicie również w artykule Porównanie skuteczności: social media vs email marketing. Warto w tym miejscu wspomnieć o sile social media marketingu! Połączenie działań w mediach społecznościowych i mailingów skłaniających do dwustronnej komunikacji to przepis na budowanie autentyczności.

Pamiętajmy o responsywności w mobile marketingu

Przyszłość e-commerce to mobile. Użytkownicy w Polsce już teraz częściej korzystają z urządzeń mobilnych niż stacjonarnych[1] i nie sposób tego ignorować!

podgląd responsywnego newslettera stworzonego za pomocą systemu sare na 2019 rok

Obraz 4. Przykład mailingu responsywnego. Źródło: materiały SARE.

Jak sprostać temu zadaniu?

  • Już teraz zadbajmy o odpowiednie narzędzia. Inwestowanie w systemy, które nie gwarantują nam mobilnych rozwiązań, jest stratą czasu i środków.
  • Używajmy responsywnych szablonów maili. Korzystanie z gotowych rozwiązań pozwala zaoszczędzić zasoby.
  • Dzielmy tekst na mniejsze części i akapity. Dzięki temu wiadomość będzie przyjaźniejsza dla odbiorcy.
  • Zwróćmy uwagę na wygląd naszych CTA, powiększmy je. To ważne, żeby adresat nie musiał szukać wezwania do działania i wiedział, co zrobić z naszym mailem.
  • Testujmy wygląd naszych wiadomości na mobile. Wysyłając maile testowe, możemy wychwycić ewentualne niedociągnięcia i poprawić je przed oficjalną wysyłką.
  • Dbajmy o zaufane i zachęcające pole nadawcy i temat wiadomości. To pierwsze, co widzi odbiorca, odbierając pocztę na urządzeniu mobilnym.
  • Wykorzystujmy preheader do rozwinięcia tematu wiadomości. Właściwe wykorzystanie tego pola pozwala zwiększyć otwieralność wiadomości.

Wykorzystujmy analizy predykcyjne konsumentów

Analityka predykcyjna (ang. predictive analytics) wspierana obecnie przez sztuczną inteligencję polega na wydobywaniu informacji z istniejących zbiorów danych. Na podstawie analiz prognozuje się zachowania konsumentów oraz kierunki rozwoju[2].

Trend ten ma się ciągle rozwijać i dostarczać nam jeszcze inteligentniejsze narzędzia do raportowania i wykorzystywania statystyk[3]. Już teraz efektywnie zbieramy dane o naszych klientach, przetwarzamy ich preferencje i zainteresowania i proponujemy usługi odpowiadające ich potrzebom. Przyszłość niesie nam jeszcze dokładniejszą personalizację. Analizy predykcyjne pomogą tworzyć strategie marketingowe jutra!

 

 

4 powody dlaczego marketing automation moze nie dzialac fb
Poprzedni

4 powody dlaczego automatyzacja marketingu nie działa

Następny

Jak wdrożyć platformę marketing automation w Twoim biznesie?

W jaki sposób wprowadzić marketing automation?
Wyrażenie zgody jest dobrowolne, jednak brak jej wyrażenia uniemożliwi przesłanie newslettera. Dane przetwarzane będą zgodnie z Polityką prywatności.

Administratorem Danych Osobowych jest DIGITREE GROUP S.A. Pełną informację o przetwarzaniu danych osobowych przez Spółkę znajdziesz tutaj: Zasady przetwarzania danych osobowych przez Spółkę