Jak wdrożyć platformę marketing automation w Twoim biznesie?

Marketing automation skrywa w sobie wiele tajemnic i ciekawych rozwiązań komunikacyjnych. Każdy marketer oraz właściciel e-commerce powinien poznać moc narzędzi do automatyzacji działań marketingowych – dają one niebywałe możliwości dla rozwoju każdego biznesu internetowego, niezależnie od branży. Zanim jednak rozpoczniesz swoją przygodę z automatyzacją, dowiedz się w jaki sposób poprawnie wdrożyć dany system marketingowy – dokładne omówienie tego tematu przedstawiamy na przykładzie narzędzia SAREhub.

 

Z artykułu dowiesz się:

1. W jaki sposób wdrożyć system do automatyzacji marketingu?

2. Jak określić potrzeby oraz cele strategiczne marketing automation?

3. Jak dobrać narzędzia na każdym etapie budowania strategii marketingowej?

Czas czytania: około 5 minut

 

Każda implementacja wymaga szczegółowego planu, zaangażowania i cierpliwości. Tylko dobrze przygotowana strategia rozwoju biznesu, która będzie zawierała przemyślane i zaplanowane w czasie działania, może przynieść zamierzone efekty. Czy warto podjąć się tego wyzwania?

 

Poznałeś już swoje potrzeby i cele? 

Podstawą do określenia czy automatyzacja marketingu jest niezbędna dla naszego biznesu, jest ustalenie oczekiwań jakie mamy wobec platformy marketing automation – w czym tak naprawdę ma nam pomóc dany system oraz jakie są nasze słabe punkty. Analizę możemy zrobić sami!

Specjaliści z Gartner Research prognozują, że do 2020 roku aż 85% kontaktów z nabywcami będzie odbywało się bez konieczności spotkania offline.

Gdzie znajdziemy interesujące nas dane? Zajrzyj do Google Analytics i poszukaj odpowiednich zakładek, które między innymi pokażą Ci:

  • z raportów Pozyskiwanie, dowiesz się w jaki sposób użytkownicy trafiają na Twoją stronę oraz jaki jest średni czas trwania sesji,
  • w sekcji Cały ruch > Kanały Google Analytics znajdziesz dane o ruchu, który został podzielony według kanału wejścia na stronę,
  • w bardziej szczegółowych widokach uzyskasz informacje na temat źródeł kierujących do naszej witryny, słów kluczowych i innych, także istotnych informacji.

 

 

Pogląd danych w Google Analytics według pozyskiwania, ruchu i kanału

Obraz 1. Zrzut ekranu z panelem narzędzia do analizy ruchu na stronie www. Źródło: SARE – Google Analiytcs.

 

Zastanawiasz się, co jeszcze powinieneś zrobić? Poniżej znajdziesz kilka kluczowych pytań, na które warto odpowiedzieć:

  • Czego brakuje w Twoim dziale marketingu i sprzedaży?
  • Co chcesz osiągnąć w konkretnym przedziale czasowym za pomocą marketing automation?
  • W czym pomoże Ci automatyzacja? Jakie działania automatyzacji marketingu Cię interesują?Jak podzielić pracę na kolejne etapy?
  • Określ rodzaje kampanii, które chcesz zastosować w danym terminie. Jaki posiadasz budżet na prowadzenie działań marketingowych?
  • Ile chcesz wydać na przeprowadzenie poszczególnych kampanii?
  • Czy masz odpowiedni content? Jeśli tak, to czy jego liczba jest wystarczająca?

Zdefiniowanie celów i rozłożenie ich w czasie pozwoli Ci uporządkować działania i krok po kroku zaprzyjaźniać się z naszym systemem do marketing automation, SAREhub. Stopniowe wprowadzanie kolejnych funkcji i realizacja kolejnych kampanii, pozwoli dokładniej je poznać i wykorzystać w Twoim biznesie – poznaj 7 gotowych scenariuszy marketing automation [1]. Z czasem sam będziesz mógł zrealizować kampanię omnichannel czyli taką, która łączy kilka kanałów komunikacji (SMS, e-mail, reklamę na FB i Google).

Wtyczki internetowe są przydatnym narzędziem dla każdego marketera czy właściciela e-sklepu, niezależnie od branży. Wtyczka (ang. plug-in lub add-on) jest dodatkowym elementem strony, który rozszerza jej możliwości.

Postaw pierwsze kroki z marketing automation

Przygodę z automatyzacją rozpocznij od połączenia strony z wybranym systemem do marketingu automatycznego. W systemie SAREhub odbywa się to za pomocą dedykowanych kodów, o których więcej przeczytasz w dokumentacji SAREweb [2]. Kody dostosowują się w zależności od naszych potrzeb. Integracja ich następuje przez kod JavaScript udostępniany przez SARE każdemu, kto wdraża system SAREhub na swojej platformie lub stronie www.

Grafika z przykładem kodu javascript

Obraz 2. Przykład kodu Java Script, który należy wkleić do body strony www. Źródło: Dokumentacja SAREweb.

 

Za co odpowiadają kody? Odpowiedzialne są one za rejestrację zdarzeń na różnych rodzajach stron, śledzenie zachowań związanych z koszykiem czy zapisem do formularza, za personalizację na stronie i wiele innych. Z biegiem czasu możemy wprowadzać kolejne kampanie:

  • e-mail marketing,
  • web-push, pop up,
  • segmentacja i scoring,
  • remarketing,
  • rekomendacje produktów,
  • personalizacja strony www,
  • kampanie do baz zewnętrznych.

Po uruchomieniu platformy marketing automation, wprowadźmy pilotażowe programy marketingowe i optymalizujmy ich efekty. Testując kolejne funkcje i kampanie, nie tylko uczymy się narzędzia, ale także sprawdzamy, co najlepiej sprawdza się właśnie w naszym biznesie. Nie każda grupa docelowa będzie bowiem otwarta na wszystkie style komunikacji dostępne w digital marketingu. Jednak dzięki temu, że jeden system ma tak wiele funkcji — jesteśmy w stanie jeszcze lepiej komunikować się i poznać naszych odbiorców, tym samym jeszcze precyzyjniej kierować do nich nasze wiadomości. Personalizacja pozwala wzmacniać zaangażowanie i lojalność odbiorców, a to wszystko przekłada się na wzrost sprzedaży. Jednak czy jedno narzędzie jest w stanie połączyć tak wiele środowisk w przestrzeni wirtualnej? Odpowiedź na to pytanie jest prosta – TAK. Wszystkim zarządzamy z jednego miejsca dzięki łatwej integracji SAREhub z narzędziami social media, systemem CRM, platformą Magento, update.CRM, iStore, Salesforce, Corematrics i innymi.

Jak wykorzystać wsparcie platformy marketing automation?

Zakładając konto w systemie SAREhub mamy gwarancję opieki specjalistów, którzy rozwieją wszelkie nasze wątpliwości i pomogą sprawnie wdrożyć system oraz zaplanować pierwsze kampanie. Dodatkowym wsparciem są nagrania video dostępne w panelu użytkownika, przedstawiające krok po kroku etapy tworzenia kampanii. Warto także śledzić bloga SAREhub [3] oraz zakładkę Baza wiedzy [4]. Firma SARE i jej pracownicy, z myślą o potrzebach marketerów, stworzyła interesującą formę edukacyjną – webinary, których kolejna edycja planowana jest na jesień 2019 [5].

Wybierzmy formę szkolenia, która najbardziej nam odpowiada. Pamiętajmy przy tym, że podstawową wiedzę o marketing automation powinny posiadać wszystkie osoby związane z marketingiem w naszej firmie – nie tylko dział marketingu, ale także dział sprzedaży czy opieki nad Klientem!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Chcesz wiedzieć więcej?

Napisz do nas!

Zarekomendujemy Ci właściwe działania

kontakt@sare.pl
» WRóć do BLOGA