Wszystkie wpisy

Klaudia Szostok

4 powody dlaczego automatyzacja marketingu nie działa

4 powody dlaczego marketing automation moze nie dzialac fb

Spis treści

Chcesz wprowadzić swój biznes w XXI wiek? Myślisz o automatyzacji marketingu w swojej firmie, ale boisz się, że narzędzia dostępne na rynku nie sprawdzą się w Twoim biznesie? A może masz już oprogramowanie, jednak działania wciąż nie przynosi satysfakcjonujących wyników? W sieci istnieje wiele artykułów, dlatego nietrudno pogubić się w gąszczu porad i informacji. Przyjrzyjmy się dokładniej 4 głównym powodom, dlaczego automatyzacja marketingu nie zawsze się sprawdza i może nie przynieść oczekiwanych rezultatów.

 

Z artykułu dowiesz się:

1. Co to jest automatyzacja marketingu?
2. Jak personalizacja wpływa na efektywność marketing automation?
3. W jaki sposób określenie grup docelowych wpływa na sprzedaż w e-commerce?
4. Jak odpowiednio dobrać narzędzia marketingowe do potrzeb Klienta?
5. Dlaczego automatyzacja marketingu nie działa?

Czas czytania: około 5 minut

Personalizacja w automatyzacji kluczem do sukcesu

85% odbiorców oczekuje wysokiej personalizacji w relacjach ze swoimi ulubionymi markami [1]. Natłok informacji w sieci sprawia, że klient często nie ma czasu na samodzielne wyszukiwanie dopasowanych do niego ofert. Użytkownik liczy na to, że ulubione firmy e-commerce zaproponują mu towary i usługi skrojone na miarę i dostosowane do jego potrzeb. Dlatego, podstawowym błędem, jaki możemy zrobić podczas planowania kampanii marketing automation, jest zignorowanie zachowań potencjalnych i obecnych klientów. Personalizacja pozwala nam na dostosowanie oferty pod płeć, wiek, czy ze względu na lokalizację naszego Klienta. Jednak to nie wszystko! Dzięki wykorzystaniu plików cookies oraz systemu do automatyzacji marketingu możemy śledzić ruchy użytkowników i analizować ich preferencje. Narzędzia takie, jak SAREsystem umożliwiają planowanie wielokanałowych kampanii w oparciu o zebrane informacje. Dzięki temu możliwe jest pełne dopasowanie treści wyświetlanych użytkownikom w powiadomieniach web-push, w mailingach, na stronie www czy innych miejscach w sieci.

Czy nasze działania marketingowe odpowiadają celom biznesowym firmy?

Niezadowolenie z efektów automatyzacji marketingu może wynikać z różnic pomiędzy celami promocyjnymi, sprzedażowymi i rozwojowymi przedsiębiorstwa. Niewłaściwa komunikacja poszczególnych działów firmy, może skutkować marnowaniem zasobów ludzkich oraz technologicznych na chybione kampanie i akcje wizerunkowe. Zastanawiasz się w jaki sposób zintegrować działania marketingu i sprzedaży? Na pomoc przychodzi SAREsystem – wielofunkcyjność tego narzędzia pozwala na wielopoziomową komunikację. Podczas planowania musimy patrzeć poza horyzont i wychodzić poza schemat – tylko myślenie o wszystkich możliwościach pozwoli nam optymalnie wykorzystać automatyzację i tym samym odnieść sukces.

Poniżej znajduje się przykład automatyzacji marketingowych dla właściciela e-commerce, który sprzedaje głównie artykuły sportowe oraz suplementy diety.

  • Krok 1. Użytkownik wchodzi na stronę sklepu sportowego z zamiarem zakupu roweru. Przeklikuje się przez podstronę z rowerami i przegląda 3 konkretne modele – niestety nie dodał żadnego do koszyka i opuścił naszą stronę.
  • Działanie 1. Wyświetl mu web-push z rekomendacjami – propozycją rowerów o podobnych parametrach, które przeglądał.

 

  • Krok 2. Użytkownik kliknął kliknął wyświetlony przez Ciebie baner i przeszedł na kartę produktu. Tym razem dodał rower do koszyka, zarejestrował się i podał adres e-mail i numer telefonu, jednak nie sfinalizował zakupu.
  • Działanie 2. Wyślij mu SMS z przypomnieniem o pozostawionym produkcie w koszyku oraz propozycją darmowej dostawy do domu.

 

  • Krok 3. Klient skusił się Twoja propozycją darmowej dostawy i kupił rower.
  • Działanie 3. Po 3 dniach od zakupu wyślij mu personalizowany e-mail z podziękowaniem oraz propozycją zakupu lampy lub bagażnika.

 

  • Krok 4. Podtrzymuj i buduj relacje z Klientem.
  • Działanie 4. 10 dni od zakupu wyślij mu e-mail z przydatnymi informacjami na temat suplementacji dla kolarzy.

Wykorzystuj „okienko” web-push do zwiększenia ruchu w swoim e-sklepie. Informuj o rabacie, promocjach, wyprzedażach (przekieruj użytkowników na strony z promocyjnymi produktami). Jest to też idealne narzędzie do budowania bazy poprzez kierowanie na zapis do newslettera czy formularza rejestracyjnego.

Całościowe myślenie o biznesie wiąże się z kolejnym punktem na naszej liście: wykorzystaniem odpowiednich kanałów dotarcia.

Czy nasi odbiorcy są tam, gdzie zakładamy?

Analiza grupy docelowej to fundament wszystkich działań związanych z promocją marki. Głównie polega na testowaniu oraz analizie naszych wstępnych założeń i rzucają nowe światło na preferencje naszych klientów. Nie pytajmy jedynie o to, czego chcą nasi odbiorcy, ale również: w jaki sposób chcą to kupić – online czy offline. Dokładna analiza pozwala nam na określenie kanałów sprzedaży oraz urządzeń jakich używają – czy jest to kanał SMS lub e-mail? A może zamawiają produkty w sieci, by odebrać je w sklepie stacjonarnym? Czasami zapominamy, że digital marketing to nie wszystko. Ważna jest integracja we wszystkich kanałach dotarcia – punktach styku z marką. Praktyczne wskazówki na ten temat znajdziemy we wpisie 3 sprawdzone sposoby na omnichannel marketing. Podejście omni to wyjście naprzeciw oczekiwaniom współczesnego konsumenta.

Marketing relacji pozwala na dopracowanie informacji na temat potencjalnych Klientów firmy i tworzenie angażujących treści za pomocą różnych danych, dostosowanych do niego.

Czy nasza automatyzacja marketingu opiera się o kompletne narzędzia?

Wybór odpowiedniego systemu marketing automation stanowi duże wyzwanie i w dużej ma wpływ na nasz sukces. Zastanówmy się, jakie narzędzia będą niezbędne w naszym biznesie. Sprawdźmy, czy w każdej chwili możemy rozszerzyć nasz pakiet o kolejne funkcjonalności. Istotny jest także serwis posprzedażowy, czyli wsparcie ze strony konsultanta już po zakupie. Nie wahajmy się przetestować wersji demo. Za jej sprawą możemy lepiej poznać system i zapoznać się z dostępnymi funkcjami oraz przetestować jego działanie w praktyce.

Przed podjęciem decyzyjnego kroku, zobacz specjalistyczne webinary czy skontaktuj się ze specjalistą. Z pewnością te akcje pomogą nam wdrożyć automatyzację marketingu i w pełni korzystać z jej pełnych możliwości.

Generowanie-leadów-poprzez-email-marketing-w-B2B
Poprzedni

Generowanie leadów poprzez e-mail marketing w B2B

Następny

Jak będzie wyglądać przyszłość e-mail marketingu?

jaka jest przyszłość e-mail marketingu dowiesz się