Spis treści
Pracując w e-commerce, powinniśmy być na bieżąco ze wszystkimi nowościami, by nadążać za oczekiwaniami klientów, a nawet być o krok przed nimi. Wyręczyć nas w tym mogą odpowiednie narzędzia! Zebraliśmy w jednym miejscu nowe funkcje systemu SARE, które wspierają dotychczasowe rozwiązania, pozwalając wznieść się naszej komunikacji na wyższy poziom. O rozszerzonym pakiecie usług SARE wspominaliśmy w artykule Funkcje systemu mailingowego SARE, które warto znać. Dziś prezentujemy kolejne podsumowanie systematycznie wprowadzanych optymalizacji systemu.
Testuj wiadomości SMS i realizuj te, które najlepiej konwertują
Testy ABX znane są nam dobrze z wysyłek e-mail. Ich wprowadzenie w obszar SMS pozwala realizować skuteczniejsze kampanie przy użyciu kanału mobile. Zaplanowanie takiego testu jest bardzo łatwe. Przygotowujemy wysyłkę dokładnie tak, jak standardową. Utworzony w ten sposób SMS uznany zostaje za pierwszą wersję testową. Po wybraniu opcji testów ABX otwiera się kolejny szablon wiadomości. Uzupełniamy go treściami wersji B, pamiętając o zmianie linku do strony docelowej — by mierzyć efektywność obu wersji. Identycznie, jak w przypadku wysyłek mailowych — procentowego podziału bazy na grupy testowe możemy dokonać samodzielnie. SMS o większym wskaźniku CTR zostanie rozesłany do pozostałej części bazy. Po co korzystać z nowej funkcji systemu SARE? Testując elementy wiadomości SMS, możemy realizować te wysyłki, które konwertują najlepiej.
Obraz 1 i 2. Screen z systemu SARE pokazujący możliwość dodania testowych kreacji SMS i ustawienia podziału bazy do testów. Źródło: materiały szkoleniowe SARE.
Zaskakuj odbiorcę, dodając preheader na poziomie zapisu kreacji
O korzyściach płynących ze stosowania preaheadera pisaliśmy m.in. w artykule Stwórz e-mail w 5 krokach. Dzięki niemu możemy rozwinąć temat wiadomości czy też skierować użytkownika do nowego okna przeglądarki, gdy nasza wiadomość wyświetla się nieprawidłowo. Udoskonalenia systemu SARE pozwalają obecnie dodawać i edytować preheader na poziomie zapisu kreacji oraz tuż przed samą wysyłką. Przy tworzeniu wysyłki znajdziemy go w polach dodatkowych, natomiast podczas jej realizacji — w ustawieniach dodatkowych. Lepszy dostęp do preaheadrea pozwala oszczędzić nasz czas, a on sam skutecznie przyciąga uwagę naszych odbiorców. Nie pomijajmy go więc w naszych wysyłkach!
Obraz 3. Już na etapie tworzenia kreacji w SAREsystem możemy ustawić preheader. Podgląd panelu w systemie SARE. Źródło: materiały szkoleniowe SARE.
Dodawaj tagi i otrzymuj precyzyjne raporty
Tagowanie to oznaczanie adresu URL konkretnym identyfikatorem, wskazującym na dane działanie użytkownika, na źródło ruchu itp. Dzięki tagom, czyli wdrożonym kodom, system zapisuje akcje podejmowane przez użytkowników wraz z czasem ich wystąpienia. To pozwala nie tylko śledzić użytkowników, ale też zbierać podobnych do siebie odbiorców w grupy, do których następnie kierujemy spersonalizowane komunikaty. Dzięki nowoczesnej technologii możemy dodawać tagi już na poziomie zapisu kreacji, by otrzymywać precyzyjne raporty i na ich podstawie udoskonalać nasze kampanie.
Obraz 4., 5. i 6. Podgląd panelu w systemie SARE, dodawanie tagów GA. Źródło: materiały szkoleniowe SARE.
Testuj folder odbiorczy – docieraj do klienta skuteczniej
Systemy pocztowe naszych odbiorców mają różnorodne funkcje i ustawienia. Podział skrzynki odbiorczej na foldery ułatwia korzystanie z niej i sprawia, że panuje w niej większy porządek. Nie ukrywajmy jednak, że niektóre foldery są chętniej odwiedzane przez użytkowników niż inne. Jeśli oczekują newslettera, to właśnie w folderze o takim tytule będą go szukać. Natomiast nie do przeoczenia pozostają wiadomości w folderze głównym. Dzięki testom folderu odbiorczego sprawdzimy, do jakiej kategorii w folderze odbiorczym adresata zostanie zakwalifikowana nasza kreacja mailingowa. Wykorzystując tę informację, jeszcze skuteczniej dotrzemy do naszych odbiorców!
Obraz 7. i 8. Podgląd panelu w systemie SARE, testy folderu odbiorczego. Źródło: materiały szkoleniowe SARE.
Kontroluj i prowadź bezpieczny system logowania
Samo logowanie to bardzo ważna funkcja systemu. Choć wydaje się to oczywiste — nie każdy potrafi właściwie zadbać o bezpieczeństwo, a jest to szczególnie ważne przy zarządzaniu dużymi bazami danych. W systemie SARE tworzenie oraz edycja nowych użytkowników dostępna jest z poziomu Administratora. Rejestr logowań pozwala bez problemu sprawdzić, kto i kiedy miał dostęp do systemu. Dzięki temu w każdej chwili prześledzimy historię logowań i połączymy ją z wprowadzanymi zmianami. Możemy szczegółowo zdefiniować uprawnienia poszczególnych użytkowników, a następnie w rejestrze logowań sprawdzać takie informacje, jak adres IP, z jakiego nastąpiło logowanie, czas zalogowania i wylogowania, okres ostatniej aktywności czy lokalizacja na podstawie IP. Taki monitoring gwarantuje bezpieczeństwo naszych danych.
Obraz 9. i 10. Podgląd panelu w systemie SARE, zarządzanie użytkownikami konta. Źródło: materiały szkoleniowe SARE.
Wpisz się w kalendarz klienta i nie daj o sobie zapomnieć
Wisienką na torcie nowych optymalizacji jest funkcja systemu, dzięki której z łatwością zaprosimy odbiorców na spotkanie. Wystarczy, że nasz klient używa programu pocztowego posiadającego kalendarz, a my możemy wysłać mu zaproszenie na wydarzenie, które automatycznie zostanie dodane do jego harmonogramu!
Obraz 11. i 12. Podgląd zapisu wydarzenia do kalendarza odbiorcy z poziomu wiadomości e-mail. Źródło: materiały szkoleniowe SARE.
Takie zaproszenie to standardowy e-mail, który zawiera jednak stosowny załącznik odczytywany przez programy pocztowe i pozwalający zapisać event w kalendarzu adresata. Dzięki temu klient aktywnie uczestniczy w życiu naszej marki! Jak korzystać z tej funkcji systemu? W łatwy sposób utworzymy takie wydarzenie, kierując się wskazówkami z bazy wiedzy SARE[1].
Obraz 13. Podgląd panelu w systemie SARE, dodawanie evetów. Źródło: materiały szkoleniowe SARE.
Testowanie nowych funkcji nie powinno sprawić nam problemów, ponieważ wszystkie są bardzo intuicyjne.
Jeśli masz pytania, skontaktuj się z konsultantem SARE i zapytaj o szczegóły, lub napisz na kontakt@cs.pl.