Wszystkie wpisy

Magdalena Niedobecka

Flowcharty – skutecznie i szybko zarządzaj swoją bazą adresową

flowcharty

Spis treści

Obowiązkiem każdego marketera, który planuje wysyłkę jest precyzyjna analiza zachowania odbiorcy względem wysyłanej komunikacji. Dziś nie tylko powinniśmy staranie dobierać treści wysyłane do naszych klientów, ale planować wysyłki w taki sposób, aby zachęcić do interakcji i jednocześnie nie zasypać natłokiem informacji. Flowcharty skutecznie usprawnią ten proces.

Czym właściwie są flowcharty?

Można powiedzieć, że flowcharty są schematem konkretnego działania marketingowego firmy. W systemie SARE pozwalają na szybkie i intuicyjne tworzenie segmentów bazy i precyzyjny dobór odbiorców za pomocą specjalnych filtrów, które dzielą bazę na zasadzie spełnienia lub niespełnienia konkretnego warunku. Dzięki wspomnianym filtrom możemy odnosić się nie tylko do danych deklaratywnych, ale również behawioralnych, wynikających z historii kontaktu e-mail. Działają w oparciu o metodę „drag&drop”, dzięki czemu możesz wygodnie selekcjonować adresy w bazie, analizować ich zachowanie i planować wysyłki, których wyniki OR i CTR będą zacne.

Jakie korzyści dają flowcharty?

Flowcharty w systemie SARE znajdziesz w Menu po lewej stronie, klikając w sekcję „Zaawansowane”:

 

flowcharty

Obraz 1. Widok flowchartów w SAREsystem.

 

Flowcharty ułatwiają proces zarządzania bazą adresów, a tworzenie segmentów pozwala na wykonanie konkretnego działania. Jakiego? Oto kilka przykładów:

  • sprawdzenie, czy odbiorcy reagują na Twoją komunikację. Na podstawie wyników kampanii możesz stworzyć różne grupy odbiorców pod względem aktywności (np. grupa odbiorców, która otworzyła, ale nie kliknęła w maila).
  • zarządzanie zwrotami – szybko wykluczysz z grupy te adresy, które odnotowały zwrot twardy, co w efekcie zwiększy wskaźniki OR i wpłynie pozytywnie na dostarczalność.
  • efektywna segmentacja – wykorzystując zaawansowane filtry wyszukasz i stworzysz grupę analizując zachowanie odbiorców – np. wyselekcjonujesz osoby, które w ostatnim czasie otworzyły i kliknęły mailing promocyjny.
  • pomagają dbać o higienę bazy –  skutecznie zarządzasz zwrotami miękkimi i twardymi, jednocześnie poprawiając wyniki kampanii.
  • sprawdzisz, który kanał komunikacji jest lepszy dla danej grupy odbiorców.

Twórz schematy we flowchartach na miarę swoich potrzeb

Filtry, które są dostępne w module flowchartów można dowolnie łączyć i tworzyć rozbudowane schematy. Są miejscem, w którym zaplanujesz najbardziej skomplikowaną kampanię do ściśle sprecyzowanej grupy obiorców. Flowcharty skutecznie i szybko pozwalają budować wiedzę o odbiorcach i poznawać ich preferencje względem naszej komunikacji. Flowchart to innowacyjne i konieczne rozwiązanie dla każdego marketera.

Kilka inspiracji na wykorzystanie flowchartów wg naszych Partnerów:

 

Obudź uśpionych…

Czy w Twojej bazie znajdują się odbiorcy, którzy w żaden sposób nie reagowali na Twoją komunikację od np. 6 miesięcy? Wykorzystaj flowcharty, aby wyodrębnić ich spośród Twoich kontaktów. Zacznij od sprawdzenia, czy nieaktywni odbiorcy nie odnotowali twardych zwrotów. Jeśli nie – uruchom kampanię reaktywizującą, w treści której zawrzesz np. rabat na kolejne zakupy, nagrodę za wypełnienie ankiety (jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o danym odbiorcy). Możesz także wysłać kampanię SMS z prośbą o podanie nowego adresu e-mail, jeśli w bazie znajduje się nieaktywny (jeśli do danego adresu jest przypisany numer GSM). 

Nagradzaj aktywnych

No właśnie, jeśli Twoi odbiorcy chętnie klikają w wiadomości i kupują w Twoim sklepie, to wyselekcjonuj ich do grupy najbardziej aktywnych odbiorców. Po co? Aby pokazać im, że bardzo Ci na nich zależy. Zaproponuj darmową dostawę na kolejne zakupy, wręcz nagrodę za aktywny udział w programie lojalnościowym. A co więcej, analizuj, jak reagują na tego typu nagrody!

 

I analizuj…


Sprawdź, czy wysyłanie kodów rabatowych ma sens. Jak? Wyselekcjonuj osoby najbardziej aktywne z ostatnich wysyłek… Wybierz losową ilość użytkowników, która otrzyma kreację z kodem rabatowym i losową grupę, która zniżki nie otrzyma. Porównaj wyniki i zobacz, czy kody rabatowe opłacają się w Twoim biznesie.

Wykorzystaj dane, które masz

Zapewne posiadasz dane o użytkownikach w swoim systemie CRM, prawda? Zintegruj je z systemem SARE! Po co? Aby skutecznie budować wiedzę o odbiorach i móc tą wiedzą zarządzać i wykorzystywać. Informacje zaczerpnięte z CRM w połączeniu z systemem SARE, pozwolą Ci skuteczniej trafiać do odbiorców, zbudować o nich cenną wiedzę, zminimalizować koszty, sprawdzić poprawność posiadanych danych. Wydaje Ci się, że to żmudny i długotrwały proces? Tylko z pozoru, bo jeśli wykorzystasz do tego flowcharty, zrobisz to naprawdę szybko.

 

DO NOT FEAR… FLOWCHARTS 🙂

Chcesz się dowiedzieć więcej o flowchartach?
Skontaktuj się z nami!

Poprzedni

Mały krok dla Twojego biznesu, wielki krok w sprzedaży!

Następny

Wylądowaliśmy – warsztaty ESS2017 przeszły do historii.