BLACK FRIDAY

30% zniżki na system
do email marketingu!

promo Zobacz ofertę
Wszystkie wpisy
monika

monika

E-mail marketing dla małych firm

e-mail marketing w małej firmie jak robić to skutecznie

Spis treści

Prowadzenie skutecznych kampanii marketingowych nie byłoby obecnie możliwe bez działań z zakresu e-mail marketingu. Odpowiednio wdrożony cechuje się bowiem niskimi kosztami rozwoju, wysokim zwrotem z inwestycji i mierzalnością efektów. Niskie koszty to atut szczególnie dla mniejszych firm, które dopiero rozwijają swój biznes oraz swój e-marketing. W takiej sytuacji automatyzacje w zakresie e-mail pozwalają nam oszczędzić zasoby i zyskać więcej czasu na pozostałe aspekty rozwijania działalności.

Z artykułu dowiesz się:

1. Po co małym firmom e-mail marketing?

2. Od czego zacząć przygodę z e-mail marketingiem?

3. Co warto mierzyć i analizować w e-mail marketingu?

Czas czytania: około 5 minut

 

Jak zdobyć klientów w małej firmie?

 

Badania potwierdzają, że aż 77% konsumentów chce otrzymywać newslettery od swoich ulubionych marek [1]. Mailingi wygrywają pod tym względem jednoznacznie z wiadomościami sms (które preferuje 5% użytkowników), jak i kontaktem poprzez media społecznościowe (6%). Nic dziwnego. Swoją pocztę elektroniczną sprawdza przynajmniej raz dziennie aż 91% użytkowników [2]. Liczby te prezentują się wyśmienicie, ale jak nakłonić potencjalnych klientów do rozpoczęcia subskrypcji? Wykorzystajmy do tego zapis przez stronę! Dzięki prostemu kreatorowi formularzy SARE z łatwością stworzymy spójny z naszą witryną formularz zapisu, który zachęci użytkownika do zostawienia swojego adresu mailowego.

Czym powinniśmy się wyróżnić, by wśród ogromnej liczby ofert konsumenci zainteresowali się akurat naszą? Z XV Badania poczty elektronicznej wynika, że do zapisu najczęściej skłaniają użytkowników oferowane przez markę korzyści w postaci upominków, zniżek czy ofert specjalnych. Ogromna część subskrybentów dołącza do listy odbiorców również przez wgląd na tematykę serwisu. Zadbajmy więc o ciekawe treści oraz bieżące aktualizacje na naszej stronie [3]. Łącząc taki marketing z social media marketingiem, możemy skierować na naszą stronę i zachęcić do zapisu jeszcze więcej użytkowników. Dzięki zapisom metodą double opt-in mamy pewność, że w bazie nie znajdzie się przypadkowy adres, a nasze kontakty są zainteresowane tym, co mamy im do zaoferowania.

E-mail-marketing-vs-Social-media

Obraz 1. Zestawienie e-mail marketingu i social mediów jako pożądanego źródła otrzymywania informacji o ofertach i rabatach. Źródło: Opracowanie własne SARE na podstawie wyników badania Campaign Monitor.

 

Jak tworzyć pierwsze wysyłki?

 

Jeśli martwimy się o to, jak zaprojektować nasze wiadomości, skorzystajmy z gotowych rozwiązań! Profesjonalne systemy do wysyłek oferują zestaw szablonów aktualizowanych systematycznie zgodnie z najnowszymi trendami graficznymi. Dzięki temu oszczędzamy mnóstwo czasu, nie martwiąc się o fachowy wygląd mailingów. Przy użyciu nowoczesnych edytorów możemy dowolnie modyfikować szablony, ale również wygodnie tworzyć kreacje od podstaw lub edytować wiadomości importowane z adresu URL. E-mail marketing automation to nie tylko intuicyjne narzędzia ułatwiające codzienną pracę. Wraz z systemem otrzymujemy pełne wsparcie merytoryczne. To dostęp do webinarów, praktyczna wiedza na blogu, interesujące study case oraz kontakt ze specjalistami. To gwarancja opieki nad e-marketingiem w naszej firmie.

 

Jak wygląda lejek sprzedażowy w kampanii email?

 

Dzięki różnym rodzajom maili przeprowadzimy klienta przez całą ścieżkę zakupową. Typy wykorzystywanych wiadomości opisaliśmy szerzej we wpisie Mailing a newsletter – czy to nie to samo? Mailing reklamowy, newsletter, follow-up, autoresponder czy ankieta — to wszystko przydatne narzędzia systemu do e-mail marketingu! W praktyce używamy ich naprzemiennie, zależnie od etapu lejka sprzedażowego, na którym znajduje się odbiorca. Przykładowo: po zapisaniu się do naszej bazy konsument otrzymuje e-mail przywitalny, a kolejne wiadomości są inicjowane przez jego konkretne działania związane z reakcją na wiadomości czy ruchami na stronie. W ten sposób przygotowujemy nasz kontakt do finalizacji zakupu. Opieka nad klientem — nawet w małej firmie — bywa bardzo czasochłonna. Automatyzacja komunikacji mailowej poprzez zastosowanie typu wiadomości follow-up pozwala zaoszczędzić mnóstwo czasu. Klienci natomiast pozostają w stałym kontakcie z marką, a personalizacja wiadomości sprawia, że obsługa klienta pozostaje na najwyższym poziomie. Więcej na ten temat dowiesz się z e-booka 3 gotowe scenariusze follow-up.

follow-up przykład wiadomości

Obraz 2. Przykładowa wiadomość follow-up po zapisie na konto testowe. Źródło: materiały szkoleniowe SARE.

 

 

Dlaczego ważne jest mierzenie efektów?

 

Analiza raportów jest szczególnie ważna w małych firmach. To ona pokazuje, czy kierunek naszych działań jest właściwy, pozwala także weryfikować wstępne założenia i prowadzić coraz lepszą komunikację z odbiorcami. W systemie SARE z łatwością wygenerujemy raport z danej kampanii lub większej ilości wysyłek. Możemy poddać weryfikacji dane z dowolnego przedziału czasowego. A na ich podstawie stworzymy kolejne — coraz to skuteczniejsze — kampanie email. Co warto mierzyć i optymalizować? Analizę dotychczasowych kampanii rozpocznijmy od sprawdzenia, kiedy nasi odbiorcy najchętniej otwierają wiadomości. Najlepszy czas na realizację wysyłki zależy od mnóstwa czynników: branży, w której działamy, cech grupy docelowej czy tematu maila. Z pomocą przychodzi nam jednak wysyłka godzinowa i optymalizator wysyłek, dzięki którym nasi klienci otrzymają wiadomości w preferowanym przez siebie czasie, co pozwala na zupełnie nowy wymiar personalizacji! O tym więcej pisaliśmy w artykule Optymalizator wysyłek — czyli jak podkręcić efektywność mailingów reklamowych.

optymalizacja czasu wysyłki - raport z kampanii

Obraz 2. Podgląd raportu z rozkładem godzinowym otwarć i kliknięć w systemie SARE. Źródło: materiały szkoleniowe SARE.

 

Dobre systemy mailingowe umożliwiają też analizę ruchów użytkownika za pomocą generowanej mapy kliknięć, czyli heat mapy. Dzięki niej dowiemy się, które elementy naszej kreacji są najczęściej klikalne. Jeśli zauważymy, że konkretny fragment mailingu ma wyraźną przewagę nad pozostałymi – koniecznie rozważmy projektowanie w przyszłości najważniejszych informacji czy button CTA dokładnie w tej sekcji. Jedno jest pewne, analiza umożliwia rozwój, warto więc testować, mierzyć i optymalizować!

podgląd heat mapy kliknięć wygenerowanej w systemie sare e-mail marketing

Obraz 3. Podgląd heat mapy w systemie do e-mail marketingu SARE. Źródło: materiały szkoleniowe SARE.

 

 

 

 

SARE Udostępnij Automatyzacja e-mail marketingu za pomocą platformy do marketing automation
Poprzedni

Automatyzacja e-mail marketingu a marketing automation

Następny

Jak automatyzacja wspiera efektywny lead nurturing

Jak automatyzacja wspiera efektywny lead nurturing Jak automatyzacja wspiera efektywny lead nurturing
Wyrażenie zgody jest dobrowolne, jednak brak jej wyrażenia uniemożliwi przesłanie newslettera. Dane przetwarzane będą zgodnie z Polityką prywatności.

Administratorem Danych Osobowych jest DIGITREE GROUP S.A. Pełną informację o przetwarzaniu danych osobowych przez Spółkę znajdziesz tutaj: Zasady przetwarzania danych osobowych przez Spółkę