Rozbudowa bazy mailingowej – kampania VIP SALE

Rozbudowa bazy mailingowej stanowi nieodłączny element skutecznego e-mail marketingu. Jak centrom Designer Outlet w Polsce udało się w przeciągu paru miesięcy powiększyć bazę o ponad 130%?

Poznajcie jedno z rozwiązań na przeprowadzenie kampanii, dzięki której firma pozyska nowych klientów.

 

O centrach Designer Outlet w Polsce

 

Centra outletowe Designer Outlet obecne są w Polsce w trzech lokalizacjach – w Gdańsku, Sosnowcu i Piasecznie pod Warszawą. Każde z nich oferuje unikalny mix polskich i zagranicznych marek modowych, również grupę marek segmentu premium. Szeroka oferta daje niepowtarzalną okazję do nabycia najwyższej jakości produktów w cenach zawsze 30-70% niższych od cen regularnych. W ofercie centrów możemy znaleźć wiele prestiżowych marek m.in.: Armani, Calvin Klein, Guess, Levi’s, New Balance, Nike, Pandora, Tommy Hilfiger i wiele więcej.

 

Cel

 

Głównym celem kampanii organizowanych w 2019 roku była rozbudowa bazy mailowej VIP Club. Dodatkową wartością była lojalizacja członków VIP Clubu. Wszyscy odbiorcy kampanii otrzymali dodatkowe rabaty w sklepach partnerskich akcji, znajdujących się na terenie centrów Designer Outlet.  Terminy przeprowadzenia akcji:

Maj 2019 – Designer Outlet Gdańsk, Designer Outlet Sosnowiec i Designer Outlet Warszawa
Wrzesień 2019 – Designer Outlet Warszawa
Listopad 2019 – Designer Outlet Gdańsk

 

Centra Designer Outlet w Polsce

Obraz 1. Centra Designer Outlet w Polsce

 

Grupa odbiorców

 

Grupą docelową kampanii byli aktualni oraz potencjalni klienci centrów Designer Outlet w Polsce.

 

Mechanizm działania

 

Do systemu SARE wdrożona została nowa funkcjonalność – mechanizm generowania QR kodów w wiadomości, zintegrowany z zewnętrznym urządzeniem skanującym. Dzięki takiemu rozwiązaniu centra Designer Outlet w Polsce mogły w prosty sposób przygotować  w systemie Sare i przeprowadzić kampanię, w której dostępna była określona pula kodów QR. Ponadto wygenerowane kody zostały zaimplementowane dynamicznie w kreacji, dzięki czemu odbiorca końcowy (klient) po spełnieniu określonego warunku (np. po zapisie do bazy) otrzymał swój unikalny kod w wiadomości, który należało zeskanować w punkcie informacyjnym w centrum. W rezultacie, w zamian za zapisanie się do bazy otrzymał kartę VIP SALE z dodatkowymi rabatami.

Newsletter Warszawa

Obraz 2. Przykładowy mailing z QR kodem wysyłany do klientów Designer Outlet Warszawa

 

Kod QR dostępny po zapisaniu się do bazy

Obraz 3. Przykładowy formularz skanowania kodów QR Designer Outlet Warszawa.

 

Specjalnie stworzona aplikacja była nieodłącznym elementem kampanii umożliwiającym klientom outletów zapis do bazy VIP Club. Zapisanie się do bazy stanowiło przepustkę do otrzymania wiadomości z Kartą VIP SALE oferującą dodatkowe rabaty na cały asortyment w sklepach partnerskich akcji.

formularz zapisu do bazy designer outlet

Obraz 4. Przykładowy podgląd aplikacji do zbierania podpisów w Designer Outlet Warszawa.

 

Autorem i pomysłodawcą programu VIP SALE są centra Designer Outlet w Polsce.
Za przygotowanie kampanii, techniczny nadzór nad jej realizacją oraz wysyłkę wiadomości z QR kodami odpowiadał SAREsystem.

 

Wyniki

 

Kampania zakończyła się sukcesem, a jej założone cele zostały osiągnięte. Najemcy sklepów, które brały udział w akcji, są zadowoleni z większych wyników sprzedaży, czego następstwem jest coraz większe zainteresowanie uczestnictwem w kampanii innych sklepów. Zobaczcie, jakie wzrosty odnotowały centra Designer Outlet w Polsce porównując kampanię VIP SALE przeprowadzoną w 2019 oraz w 2018 roku.

Wyniki kampanii VIP SALE 2019:

  • 308% więcej wysłanych wiadomości z unikalnymi kodami QR,
  • 10% wyższy średni wskaźnik OR unikalny z powitalnych wysyłek do klientów,
  • 228% więcej zużytych kodów QR,
  • 72% więcej nowych adresów e-mail w bazie odbiorców.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Chcę newsletter

Nie przegap nowości, porad, wartościowych e-booków
i interesujących case studies