OR większy o 400%, a CTR o 250% w sklepie Deni Cler Milano za sprawą marketing automation

Marka DENI CLER MILANO to elegancka, włoska marka odzieżowa. Od otwarcia pierwszego salonu w 1972 roku, przy prestiżowej Via Monte Napoleone w Mediolanie, DENI CLER ubiera kobiety świadome własnej kobiecości a przez to również wartości i siły. W 1991 roku marka pojawiła się na polskim rynku wprowadzając nową jakość do rodzimego świata mody. Współcześnie DENI CLER to doskonale rozwinięta sieć sprzedaży stacjonarnej, a także – od 2014 roku – internetowej.

 

Grupa docelowa i cel kampanii

Marka DENI CLER do tej pory prowadziła regularną komunikację emailową ze swoimi subskrybentami newslettera oraz Klientami, którzy choć raz dokonali zakupu na stronie. Konsultanci SARE, prowadząc rozmowy w zakresie doradztwa strategicznego z klientem DENI CLER, zaproponowali automatyzację dotychczasowych działań, które miały na celu zwiększenie zaangażowania Klientów sklepu oraz wzrost sprzedaży. Wspólnie stworzone zostały scenariusze komunikacji z użytkownikami sklepu internetowego, z wykorzystaniem narzędzia SAREhub.

Celem podjętych działań miały być:

 

– zbadanie zachowania użytkownika na stronie sklepu,
– personalizacja komunikacji,
– wdrożenie rekomendacji po porzuceniu koszyka,
– zbadanie satysfakcji klientów Deni Cler po finalizacji zakupów,
– konfiguracja powiadomień web push.

 

zrzut ekranu rotator deni cler milano

Mechanizm działania

Klient wdrożył w SAREsystem spersonalizowaną komunikację mailingową do osób, które rozpoczęły proces składania zamówienia, ale nie sfinalizowały transakcji. W mailingach znajdowała się informacja o niedokończonym procesie zakupowym z podsumowaniem koszyka oraz rekomendacje najbardziej popularnych produktów z danej kategorii.

Dodatkowo, po finalizacji transakcji marka Deni Cler badała opinie dotyczące zakupów. SAREsystem automatycznie wysyłał e-maila z ankietą satysfakcji. Ankieta zawierała pytania dotyczące m.in. poziomu zadowolenia z obsługi, zgodności opisu i prezentacji graficznej produktu ze stanem faktycznym oraz sposobu dostawy. Takie działanie jest ważne, ponieważ sprzyja budowaniu pozytywnego wizerunku firmy wśród klientów.

 

strona internetowa deni cler

Wyniki

Personalizacja komunikacji oparta na analizie zachowania użytkownika na stronie to bardzo istotne działanie marketingowo-sprzedażowe. Wdrożenie scenariusza komunikacji z wykorzystaniem porzuconych koszyków i rekomendacji produktów spowodowało znaczący wzrost wskaźników Open Rate i Click-through-Rate w kampaniach mailingowych. Korzystnie wpłynęło również na wzrost sprzedaży.

 

Wzrosty wskaźników OR i CTR wyglądają następująco:

 

CTR i OR Deni Cler Milano ogromny wzrost

 

Wypowiedź klienta

Klientka Deni Cler jest bardzo wymagająca, ale też lojalna wobec marki. Komunikacja musi więc stać na najwyższym poziomie i przypominać serwis concierge, zbliżony do standardów znanych z salonów stacjonarnych Deni Cler Milano. Dzięki wykorzystaniu narzędzia SAREsystem oraz profesjonalnemu wsparciu zespołu, jeszcze lepiej wykorzystujemy możliwości e-mail marketingu, który jest dla nas jednym z najważniejszych narzędzi sprzedażowych i wizerunkowych. Personalizacja i automatyzacja zbliżają nas do Klientek i zwiększają efektywność realizowanych kampanii.
Jadwiga Janik – E-commerce Manager Deni Cler Milano

Dzięki rozbudowanej analizie zachowania użytkownika na stronie oraz integracji z systemami zewnętrznymi, możliwe jest dotarcie do odbiorcy różnymi kanałami z silnie spersonalizowanym komunikatem. Działanie SAREsystem opiera się na rozbudowywaniu wiedzy o odbiorcach i dostosowaniu optymalnej strategii w modelu omnichannel.

 

 

1 Gwiazdka2 Gwiazdki3 Gwiazdki4 Gwiazdki5 Gwiazdek (Brak głosów)
Loading...

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Twój komentarz zostanie opublikowany po zaakceptowaniu go przez administratora

Chcę newsletter

Nie przegap nowości, porad, wartościowych e-booków
i interesujących case studies